وام نقطه به نقطه

مدل‌های تامین بودجه جدید برای استارتاپ‌ها

0

موفقیت استارتاپ‌ها نه‌تنها به موجودی سرمایه بلکه به طور چشمگیری به کیفیت پشتیبانی که از سوی حامیان خود دریافت می‌کند، بستگی دارد. افرادی مانند پل گراهام، هم‌بنیانگذار وای کامبینیتور برای جایگزین‌هایی برای مدل‌های تامین بودجه سنتی مانند بانک‌ها و اولگ بویکو، رئیس شرکت فینستار فایننشیال گروپ، از شرکت‌های فین‌تک پشتیبانی می‌کنند.

آنها یک شریک راهبردی با سال‌ها تخصص و سابقه در حوزه مربوطه هستند که می‌توان روی آنها تکیه کرد و از آنها در یک بازار کار رقابتی و پیچیده راهنمایی گرفت تا به موفقیت طولانی‌مدت در آینده دست یافت.

با این حال، بقای یک استارتاپ در این بازار به‌شدت رقابتی، به پیدا کردن منبع مناسب سرمایه بستگی دارد. در برخی موارد، بانک‌ها می‌توانند یک گزینه مناسب باشند. اما تعداد در حال رشد استارتاپ‌ها دارند به وام‌دهی نقطه به نقطه و راه‌های جایگزین برای تامین بودجه فکر می‌کنند تا از پشتیبانی فراتر از تزریق پول برخوردار شوند. برخی از این گزینه‌های موجود برای شرکت‌های تازه تاسیس عبارتند از:

بوت استرپ، تامین بودجه کسب‌و‌کار جایگزین،وام‌دهی نقطه به نقطه،برنامه‌های دولتی

بوت استرپ

شروع یک کسب‌وکار جدید با بودجه محدود بدون سرمایه سرمایه‌گذاران بوت استرپ نامیده می‌شود و اگر شما نمی‌خواهید ماه‌ها به آماده‌سازی سرمایه و جذب سرمایه‌گذار در رویدادهای شبکه‌سازی بپردازید، استفاده از این روش بسیار مناسب است.

به علاوه، با بوت استرپ کردن، دیگر استرس و ریسک داشتن یک سرمایه‌گذار را نخواهید داشت. به عنوان یک بنیانگذار که سعی دارد نوآور باشد، تحمل این فشار ممکن است بسیار دشوار باشد.

بنابراین بسیاری از استارتاپ‌ها در اروپا در مسیری قرار می‌گیرد که بودجه لازم را خودشان تامین کنند. معمولا بودجه از حساب‌های پس‌انداز، دوستان و خانواده یا سایر اعضای تیم تامین می‌شود. با این حال، در برخی موارد سرمایه سرمایه‌گذار مورد نیاز است تا کسب‌وکار رونق پیدا کند.

 بودجه کسب‌وکار جایگزین

در این بازار وام‌دهی، گزینه‌های تامین بودجه جایگزین نیز وجود دارد. برای مثال، وام‌دهندگانی که در کوتاه‌مدت یک جایگزین برای بانک‌ها ارائه می‌دهد می‌تواند به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که به وام نیاز دارند، کمک کند. ممکن است یک کارآفرین سریالی در حال حاضر با مشکل مالی مواجه باشد یا به دلیل سایر عملیات‌های کاری اعتبار کمی داشته باشد.

یک شرکت مالی غیربانکی یک موسسه مالی است که مجوز بانکداری کامل را ندارد یا یک سازمان نظارت بر بانکداری بین‌المللی یا ملی بر آن نظارت نمی‌کند، می‌تواند گزینه خوبی برای یک پل سرمایه‌ای باشد.

اولگ بویکو، سرمایه‌گذار بین‌‌المللی به پتانسیل فین‌تک برای دستیابی به ۲٫۵ میلیارد نفر در سراسر دنیا که دسترسی به خدمات بانکداری ندارند، معتقد است. بویکو قصد دارد رابط‌های مالی نسل بعد را ایجاد کند که نیازهای افرادی را تامین می‌کند که بانک‌ها خدمات کامل و خوبی به آنها ارائه نمی‌دهند.

سپس شرکت‌هایی به نام ترکیب‌کنندگان هستند مانند وای کامبینیتور که بودجه اولیه برای استارتاپ‌ها را تامین می‌کنند. این نوع تامین بودجه اولین مرحله از تامین هزینه‌های شرکت‌های تازه تاسیس است. این شرکت‌ها مخارج شما را در ابتدای کار پرداخت می‌کنند. این می‌تواند یک گزینه معقول برای افرادی باشد که از نظر مالی در موقعیتی نیستند که از گزینه بوت استرپ استفاده کنند یا قصد ندارد رشد سریعی داشته باشند.

وام‌دهی نقطه به نقطه شیوه نسبتا جدید تامین بودجه است. با استفاده از فناوری و بیگ دیتا می توان بدون حضور یک موسسه مالی، مبالغی را قرض بگیرید

کراودفاندینگ

با افزایش روزافزون محبوبیت سایت‌هایی مانند کیک‌استارتر، پتانسیل تبلیغ و عمومی‌سازی کسب‌وکارهای جدید و دسترسی به طیف وسیعی از حامیان جدید بسیار بالاست. البته، با کمک به کسب‌وکار شما، این سرمایه‌گذاران کوچک امتیازهایی را نیز دریافت می‌کنند؛ از تحویل اولین محصول به بازرگانان منحصر‌به‌فرد گرفته تا تخفیف‌های ویژه.

نرخ موفقیت کمپین تامین بودجه به‌شدت به محتوا، انگیزه‌ها‌ و داشتن یک ویدئوی تبلیغاتی خوب بستگی دارد. در بسیاری از موارد، کسب‌وکارها یک سازمان خلاق را استخدام می‌کنند تا یک کمپین تاثیرگذار را ایجاد کنند و سپس آن را در رسانه اجتماعی مدیریت می‌کنند تا مشارکت‌ها و دسترسی‌ها توسعه یابد.

وام‌دهی نقطه به نقطه

وام‌دهی نقطه به نقطه یک شیوه نسبتا جدید تامین بودجه است که به افراد امکان می‌دهد تا بدون حضور یک موسسه مالی، مبالغی را قرض بگیرند. با استفاده از فناوری و بیگ دیتا، پلتفرم‌های نقطه به نقطه وام‌‌گیرندگان را سریع‌تر و با هزینه کمتر از هر بانکی به سرمایه‌گذاران وصل می‌کند.

به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، شما می‌توانید یک کمپین راه‌اندازی کنید، نرخ سود خود را مشخص کنید و جزئیاتی را درباره کسب‌وکار خود ارائه دهید. در اکثر موارد، نقدینگی وام‌دهنده با نرخ سود ۵ درصد تا ۱۵ درصد بسته به پروفایل خطر کسب‌وکار وام‌گیرنده بسته خواهد شد.

البته، به عنوان یک وام‌دهنده، ممکن است یک سرمایه‌گذاری پرخطر محسوب شود با توجه به اینکه استارتاپ‌ها نرخ شکست بالایی دارند، اما اگر کسب‌وکار یک تیم خوب، یک طرح مناسب و ایده نوآورانه داشته باشد، در اکثر موارد این شکل از وام‌دهی برای هر دو طرف معقول خواهد بود.

برنامه‌های دولتی

تقریبا تمام دولت‌ها از طریق انکوباتورها، شتاب‌دهندگان، یا از طریق ارائه کمک مالی و بودجه، به استارتاپ‌ها پشتیبانی ارائه می‌دهند. در خصوص برنامه‌های دولتی اروپا، می‌توان گفت که آنها سازمان‌های تامین بودجه متعددی دارند که برای خدمات‌رسانی به شهروندان اتحادیه اروپا راه‌اندازی شده‌اند.

آنها عبارتند از سازمان اجرایی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که بودجه و پشتیبانی برای شرکت‌های نوآور کوچک و متوسط ارائه می‌دهد، بانک سرمایه‌گذاری اروپایی، صندوق اروپایی برای سرمایه‌گذاری‌های راهبردی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و سرمایه‌گذاری در سراسر مرزها، یک تسهیل‌کننده پیشروی نوآوری که پلتفرم معتبری را برای همکاری بین‌المللی در حوزه تحقیق و توسعه و اجرا ارائه می‌دهد.

دسترسی به بودجه دولتی آنقدرها که به نظر می‌رسد، پیچیده نیست. با یک طرح کسب‌وکار مناسب و ایده خوب، امکان آن وجود دارد که بودجه قابل توجهی را برای کسب‌وکار خود دریافت کنید.

به عنوان یک استارتاپ، داشتن بودجه کافی برای توسعه کاری الزامی است. در حالی‌که بسیاری از استارتاپ‌ها ممکن است در ابتدا شیوه بوت‌استرپ را انتخاب کنند، مرحله بعدی پیدا کردن یک منبع سرمایه با هزینه پایین است. بسته به کارآفرین و نوع کسب‌وکار، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که مناسب پروفایل‌های خطر و نیازهای مختلف خواهد بود. باید تحقیقات گسترده انجام شود و تجزیه و تحلیل صورت گیرد تا مشخص شود که چه چیز را بازار باید ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.