۱۵۵دستگاه واگن رتبه دوم در جابه‌جایی مسافر

جاوید تقی‌زاده مدیرعامل بن‌ریل، پایین بودن ضریب اشغال قطارها را یکی از چالش های این صنعت برمی شمارد.

0

 در یک روند رو به رشد تعداد واگن های مسافری شرکت راه آهن شرقی بنیاد بن‌ریل از ۱۰ دستگاه در سال ۱۳۷۳ بــه ۱۳۱ دستگاه در سال ۱۳۹۶ رسید. هم اکنون بن‌ریل با در اختیار داشتن تعداد ۱۳۱ دستگاه واگن مسافری، ظرفیت حمل ۲ میلیون نفر مسافر را فراهم نموده است.

 شرکت بن‌ریل در حال حاضر بیش از ۷.۵% از سهم جابه جایی سالانه مسافرین ریلی کشور را در اختیار دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته این تعداد به میزان ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

با جاوید تقی‌زاده مدیرعامل شرکت بن‌ریل درباره چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این مجموعه گفت‌وگو می‌کنیم.

  • شما به‌تازگی به مجموعه بن‌ریل وارد شده‌اید. پیش‌تر در چه مجموعه‌هایی فعالیت داشته‌اید؟

بله ۴ماه است که افتخار همکاری در شرکت بن‌ریل را دارم. از سال ۱۳۷۵ وارد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شدم. در بخش‌های مختلف صنعت ریلی شامل‌ مشاوره احداث (زیرساخت)، تولید ناوگان، بهره‌برداری و نگهداری سابقه کاری دارم.

  • سهم شما در حوزه جابه‌جایی مسافر چه میزان است؟

بن‌ریل از سال ۱۳۷۳ آغاز به فعالیت کرده که فعالیت اصلی آن جابه‌جایی و ارائه خدمات به مسافران از طریق حمل‌و‌نقل ریلی است. بن‌ریل با در اختیار داشتن ۱۵۵ دستگاه واگن مسافری و خدماتی، در بین ۱۰ شرکت مسافری کشور دارای رتبه دوم از نظر سهم جابه‌جایی مسافر است.

ویژگی ناوگان این شرکت، عمر کم یا به‌عبارتی جوان‌بودن آن است.

  • مجموعه شما چه دستاوردها و ‌موفقیت‌هایی در این سال‌ها داشته است؟

اخذ گواهی چهارستاره کیفیت خدمات از راه‌آهن دولتی آلمان (DB)، پیشتازی در همکاری با استارتاپ‌ها در فروش بلیت قطار و توسعه بازار، استفاده از برند معتبر و مشهور در صنایع غذایی جهت ارائه غذای قطارها، ایجاد مدیریت پاسخگویی به شکایات جهت رسیدگی به مشکلات و درخواست مسافران در کمتر از ۳۰ دقیقه.

  • آقای تقی‌زاده، یقینا شما هم چالش‌هایی در حوزه کاری‌تان دارید. اگر تمایل دارید در مورد این چالش‌ها برایمان بگویید.

تعریف بازارهای جدید و تبدیل مخاطبان و مشتریان بالقوه و بالفعل برای بالابردن ضریب اشغال قطارها و ارائه خدمات الکترونیکی در طول سفر برای بالابردن جذابیت سفر، از جمله این چالش‌ها هستند.

  • تمایل دارید که جوانان خوش‌فکر با شما برای حل این چالش‌ها مشارکت داشته باشند؟

یکی از اهداف مهم همایش سرنخ گردشگری ایجاد تعامل و همکاری مشترک با جامعه استارتاپی ایران است. از این رو برای طرح پیشنهادها و بررسی زمینه همکاری، کافی است موضوع مورد نظر را با یکی از راه‌های تماس این شرکت، با بنده مطرح کنند تا در اولین فرصت ممکن، طی نشست کاری و تخصصی به تبادل نظر جهت ایجاد شرایط مناسب همکاری اقدام شود. به همین منظور می‌توانند با نشانی اینترنتی [email protected] یا شماره تلفن: ۴۱۴۶۸۰۰۰-۰۲۱ با ما در تماس باشند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.