محلی برای شکل‌گیری استارتاپ‌های ورزشی

فرصت‌های بولینگ عبده برای استارتاپ‌ها

0

مجموعه شهید چمران از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را با نام شرکت «سی،آر،سی» در محل فعلی با رشته‌های معدودی از جمله: بولینگ و بیلیارد آغاز کرد. علی‌عبده، سهام‌دار عمده و مدیرعامل آن بوده و نام بولینگ عبده را بر آن گذاشت‌. پس از پیروزی انقلاب این مرکز در اختیار بنیاد قرار گرفت و با نام مجموعه شهید چمران و با توسعه سالن‌های ورزشی، فعالیت خود را گسترش داد.

مهدی نیرومند مدیر مجموعه ورزشی شهید چمران از چالش‌های این مجموعه می‌گوید.

  • در مورد مجموعه شهید چمران برایمان توضیح بدهید تا ببینیم چه ظرفیت هایی برای حضور استارتاپ ها وجود دارد.

این مجموعه با نام شرکت سی‌آر‌سی (CRC) و نام تجاری بولینگ (‌عبده‌) در سال ۱۳۴۲ در زمینی به مساحت حدود ۶۵۰۰ متر مربع شروع به‌کار کرد. فعالیت آغازین صرفا بیلیارد و بولینگ و سرویس‌های نوشیدنی، پذیرایی و تعداد معدودی رشته ورزشی بود.

پس از پیروزی انقلاب و تملک توسط بنیاد در قالب شرکت سهامی خاص با نام شرکت مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران با اساسنامه‌ای متمایز از گذشته ادامه فعالیت داد و در طی سنوات فعالیت این مجموعه با محوریت سیاست تنوع و نوآوری قادر به ایجاد چیدمانی متنوع از رشته‌های ورزشی بوده تا پاسخگوی تأمین اوقات فراغت سالم‌، مفرح و هدفمند مصرف‌کنندگان باشد.

از دیگر ویژگی‌های متمایز مجموعه ورزشی شهید چمران ، بهینه‌سازی اوقات فراغت با درنظر‌گرفتن خاستگاه کلیه گروه‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و بزرگسالان است. در این راستا فعالیت‌های مجموعه شامل موارد ذیل است:

  • فرهنگی (‌سینما و واحد تئاتر)
  • ورزشی (‌اعم از ورزش‌های گروهی‌،انفرادی)
  • تفریحی(دنیای بازی)
  • تجاری (انواع غرفه و فروشگاه‌های ورزشی و فست‌فود، تالار پذیرایی و…)

در زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی، امکانات مجموعه عبارت است از:

  • پردیس سینمایی جوان شامل ۳ سالن
  • سینما ممتاز آفریقا‌
  • تماشاخانه تهران

سینما جوان ۱، دارای امکانات سالن با درجه ممتاز، گنجایش ۳۰۵ صندلی ‌ و سیستم صوتی پیشرفته دالبی و پرده نمایش منحصر‌به‌فرد است که قابلیت برگزاری تئاتر را نیز دارد و هرشب پذیرای مردم عزیز با نمایش‌های طنز و خانوادگی است.

سینما جوان ۲ دارای درجه ممتاز، گنجایش ۲۰۷صندلی‌ و سیستم صوتی پیشرفته دالبی دیجیتال است. همچنین سینما جوان ۳ دارای درجه ممتاز و ظرفیت به تعداد ۹۸ صندلی است.

همچنین، سینما ممتاز آفریقا، با گنجایش ۹۳۳صندلی‌ و مجهز به سیستم صوتی دالبی دیجیتال‌ نیز از امکانات این مجموعه در حوزه ‌فرهنگی به شمار می‌رود. در زمینه‌ فعالیت‌های ورزشی امکانات مجموعه عبارت است از:

سالن بولینگ، سالن بدنسازی آقایان، سالن اسکواش، استخر و سونا(ویژه آقایان)، استخر و سونای یاس(ویژه بانوان)، آموزش غواصی(گروه دلفین)، سالن پینگ‌پنگ، ۲سالن چند‌منظوره(فوتسال، والیبال، بسکتبال)‌ و سالن ژیمناستیک.

در این رابطه، سالن بولینگ، مجهز به دستگاه برنزویک و ۸ خط استاندارد و پیشرفته، سالن بدنسازی آقایان، مجهز به دستگاه‌های مدرن بدنسازی و ایروبیک‌ و سالن اسکواش با امکان تمرین و تعلیم خصوصی و گروهی، از امکانات این مجموعه به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، این مجموعه دارای استخر و سونا(ویژه آقایان)، شامل استخر به ابعاد ۲۵×۱۲‌، سونای خشک، ماساژ، حمام سنتی، سونای بخار، جکوزی، تونل مه، بوفه، با امکان آموزش شنا و غواصی و برگزاری کلاس‌های نجات‌غریق زیر ۱۶ سال‌ است.

همچنین استخر و سونای یاس(ویژه بانوان)، دارای امکانات کلاس‌های آموزش شنا، شنای موزون از مبتدی تا سطح قهرمانی، استخر ویژه کودکان، کلاس‌های آب‌درمانی و هیدروتراپی، مدرسه شنا و شنای موزون، دوره‌های پیش‌نیاز مربیگری شنا و نجات غریق، ۲استخر جداگانه به منظور شنا و آب‌درمانی به‌همراه سونا خشک و بخار، سالن مجهز بدنسازی با تجهیزات پیشرفته، آموزش ایروبیک، بادی بیلدینگ، یوگا، پیلاتس و TRX‌ و ماساژ ریلکسی، درمانی و لاغری، از سایر امکانات این مجموعه به شمار می‌رود.

این مجموعه دارای سالن پینگ‌پنگ، سالن چند‌منظوره (فوتسال، والیبال، بسکتبال)، سالن فوتسال و سالن ژیمناستیک است.

در زمینه ‌فعالیت‌های تفریحی مجموعه ‌دنیای بازی، با امکانات وسایل بازی کودکان شامل‌ ترن هوایی، سینما هفت‌بعدی، فریزبی، ایرهاکی، بتمن، فایربال، سیمیلاتور فراری، قطار کودکان، ماشین کوبنده، ساب‌وی سورفر، موتور کورسا، تایگر بولینگ، تایفون، اسپیس شاتل، دریم رایدرز، هلو کیتی، بالن باستر، چوچوترین، بامپرکار، دیزی چیکن، فریس ول، داکی اسپلش، هپی راکینگ کار، هات ویلز، کی مستر، مجیک شوتر، پک‌من، پلی‌موشن فراری، تمپل ران، ترانسفور مرز، ریسینگ استورم، رینی دیز و …،

بازی‌های ویژه بزرگسالان، شامل‌ فریزبی، ماشین‌های کوبنده، شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک فراری، مسابقات ایرهاکی یک‌نفره و دونفره، مسابقات اتومبیلرانی، شبیه‌ساز هواپیمای جنگی، فوتبال‌دستی و …، آماده‌ خدمت‌رسانی به مخاطبان است.

همچنین در زمینه ‌فعالیت‌های تجاری مجموعه ‌فرهنگی ورزشی شهید چمران دارای امکاناتی از قبیل‌ آرایشگاه مردانه، کافی‌نت، لوازم جانبی و خدمات تلفن همراه، تالار پذیرایی گنجینه نور‌ و فود‌کورت است.

  • چه تلاش هایی صورت گرفته تا سهم بیشتری از بازار این حوزه داشته باشید؟

این مجموعه در سال ۹۶ با بازسازی‌ها و بهسازی‌هایی که صورت پذیرفت و پتانسیل‌های جدیدی که به آن افزوده شد، موفق شد که یکی از بهترین سال‌های مالی خود را تجربه کند و درسال۹۷ نیز با اضافه‌شدن سالن رزمی با امکانات به‌روز و سرویس‌دهی به بانوان محترم در رشته‌های متعدد ورزشی مانند ایروبیک، رزمی، trx و یوگا، spinning‌، سالن‌های ماساژ و سونای خشک و بخار به طور قطع می‌تواند سهم بیشتری از بازار را به‌دست آورد.

بهسازی نیروی انسانی از طریق تعدیل و کاهش پرسنل غیر‌تخصصی و تفویض مشاغل آنان به دیگر کارکنان بدون افزایش هرگونه هزینه از اقدامات دیگر این مجموعه است. همچنین جذب نیروهای تخصصی مورد نیاز در پی تعدیل و صرفا از طریق شرکت پیمانکاری و ساماندهی به وضعیت ورزش مجموعه از دیگر دستاوردها و موفقیت‌های قابل ذکر است.

فهرست عمومی موارد بازسازی‌شده که باعث رونق و تغییرات اساسی در روند فعالیت‌های مجموعه شده، به شرح ذیل است:

  • بازسازی و تغییر کاربری سالن فوتسال چمن به سالن چندمنظوره (برگزاری مجدد کلاس‌های آموزشی در اکثر رده‌های سنی مخصوص آقایان و بانوان با جذب مربیان مجرب و به‌نام کشور)
  • بازسازی سالن سینما جوان ۱ (‌از ممتاز به مدرن + افزایش نرخ بلیت)
  • بازسازی استخر یاس (‌بانوان‌)
  • بازسازی استخر چمران (‌آقایان‌)
  • بازسازی راهروها و سرویس‌های بهداشتی مجموعه
  • بازسازی تاسیسات برقی و فنی مجموعه
  • بازسازی سالن اسکواش
  • بازسازی سالن چند‌‌منظوره
  • بازسازی سالن بولینگ
  • بازسازی سالن سینما جوان ۳

در حال حاضر چه چالش‌هایی در حوزه شما و بیزینستان وجود دارد که برای آن نیاز به مشارکت با جامعه استارتاپی دارید. در مورد این چالش‌ها توضیح بدهید‌.

بزرگ‌ترین چالش مجموعه نبود ظرفیت کافی پارکینگ است.

بافت جمعیتی و موقعیت جغرافیایی ممتاز در قبال بار ترافیکی شدید دست به دست هم داده تا مخاطبان مجموعه، خدمات مورد نیاز خود را به عصرگاهان موکول کنند بنابراین از ظرفیت‌های مجموعه در ساعات صبحگاهی استفاده حداکثری نمی‌شود.

همچنین متأسفانه میانگین خرید عموم از شهربازی حدود ۲۰۰هزارریال است و به دلیل اینکه اکثر مشتریان سالن‌های ورزشی شرکت‌ها هستند، بنابراین، این افراد معمولا ایام هفته را جهت استفاده انتخاب می‌کنند و بنابراین در روزهای تعطیل مانند جمعه‌ها از خدمات سالن‌های ورزشی علی‌الخصوص در بعدازظهر‌ها استفاده نمی‌شود.

در یک نگاه کلی این مجموعه ظرفیت های زیادی برای همکاری و مشارکت با استارتاپ‌های حوزه ورزشی و تفریحی دارد.

خدمات مجموعه شهید چمران

  • اگر این چالش‌ها حل شود، چه میزان آورده مالی به همراه دارد؟

به حدود ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌دهد.

استارتاپ‌ها برای مشارکت در همکاری و کمک به حل مشکلات و چالش‌ها به غیر از همایش سرنخ گردشگری چگونه می‌توانند با شما در تعامل باشند؟

مجموعه شهید چمران همیشه از ایده‌ها و نوآوری‌های جدید حمایت می‌کند.

عزیزان نیز می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را از طریق واحد بازاریابی مجموعه (‌آقای ضرابی‌) جهت بررسی ارسال کنند و همچنین به جهت تسریع در انجام کار و جلوگیری از اتلاف وقت می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۲۱۶۹۷۰ و ۲۲۲۳۳۱۲۲ و همراه آقای ضرابی به شماره ۰۹۳۶۲۳۳۴۸۶۴ تماس حاصل کنند.

  • از چه سالی در این مجموعه فعالیت دارید؟

از سال ۱۳۹۶ تاکنون در مجموعه شهید چمران مشغول فعالیتم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره همایش سرنخ گردشگری و ثبت‌نام به لینک زیر مراجعه کنید:

https://evand.com/events/7067655

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.