دعوت از استارتاپ‌ها برای مشارکت

فرصت‌های هتل‌های پارسیان برای استارتاپ‌ها

0

شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان به عنوان هلدینگ تخصصی در زمینه هتلداری مالک ۲۱ هتل سه، چهار و پنج ستاره در سطح کشور است که از زیر مجموعه‌های هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان به حساب می‌آید. هتل‌های پارسیان اولین و بزرگترین زنجیره هتلداری کشور است.

هتل‌های پارسیان پراکندگی مناسبی را در شهرهای مهم گردشگری، زیارتی و تجاری کشور مثل تهران، اصفهان ،شیراز، یزد، بم، چالوس و رامسر دارد. شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان، متناسب با تقاضای روز افزون بازارگردشگری، با ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی، ورزشی و تفریحی در سطح استانداردهای بین‌المللی، نقش تعیین کننده‌ای را در صنعت هتلداری کشور ایفا می‌کند. در همایش “سرنخ گردشگری” به راهکارهای نوین خدمات‌دهی در صنعت گردشگری پرداخته می‌شود.

درگفت‌گو با محمد علی ابوطالبی، مدیریت شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان درباره ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری برای اکوسیستم استارتاپی صحبت می‌کنیم.

  • لطفا خودتان را معرفی کنید، از چه سالی در این مجموعه فعالیت‌تان را شروع کردید؟

تحصیلاتم در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصاد است. از سال ۱۳۷۷ در حوزه ستاد و بخش برنامه‌‏ریزی صنعت گردشگری فعالیت دارم و از سال ۱۳۸۷ به مدت ۷ سال مدیریت «مؤسسه تحقیق و توسعه نوین دانشمند» را بر عهده داشتم و در حوزه مسائل پژوهشی، مطبوعات و آموزش فعالیت می‏کردم.

عضویت هیات مدیره هلدینگ سیاحتی- تفریحی پارسیان و مدیریت هتل پارسیان کوثر اصفهان از دیگر فعالیت‏های بنده در صنعت گردشگری است. از شهریورماه سال ۱۳۹۶، در سمت مدیریت «شرکت‏ هتل‌های بین‏‌المللی پارسیان» مشغول به خدمت هستم.

  • در مورد شرکت‏ هتل‌های بین‌‏المللی پارسیان بیشتر توضیح بدهید.

در حال حاضر ۲۲ واحد در ۱۳ شهر و ۱۱ استان زیرمجموعه هتل‏های بین‏المللی پارسیان هستند و این مجموعه از لحاظ تعدد مراکز اقامتی و حوزه‏های گردشگری و تعدد اتاق‏های پنج‌ستاره‏، بزرگ‌ترین زنجیره هتلی در کشور است.

در حال حاضر ۶ هتل پنج‌ستاره، ۱۲ هتل چهارستاره و ۳هتل سه‌ستاره فعالیت دارند و یک مجموعه باشگاه ورزشی و تفریحی در شمال تهران داریم که هم در حوزه پذیرایی و هم در حوزه سلامت و ورزشی فعالیت دارد.

هتل‌های پارسیان در کشور دارای ۲۸۹۰ باب اتاق و ۵۸۸۰ تخت بوده و ۳۹درصد از ظرفیت کل هتل‏های پنج‌ستاره، ۸درصد هتل‌های چهارستاره و ۱ درصد از هتل‌های سه‌ستاره کشور متعلق به مجموعه هتل‏های پارسیان است.

در طی ۲سال گذشته از ظرفیت اشغال‌شده‌‌ هتل‌های پارسیان در حدود ۲۰ درصد متعلق به میهمانان خارجی بوده است.

  • مجموعه بسیار بزرگی است چه دستاوردها و ‌موفقیت‌هایی در این سال‌ها داشته است؟

شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان در طول مدت فعالیت خود جوایز و تقدیرنامه‌های فراوانی را کسب کرده ‌که به تعدادی از آنها اشاره می کنم.

  • لوح سپاس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به پاس خدمات موثر در اجرای برنامه‌های ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور
  • لوح سپاس به مناسبت حضور برجسته و ارزشمند در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان
  • لوح برگزیده منتخب گردشگران جشنواره مارکوپولو خاطره‌آفرینان سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵
  • رتبه برتر در رشته فعالیت ارتباطات مردمی، بیستمین جشنواره انتخاب روابط عمومی برتر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی
  • تندیس چراغ جادوی ۱۳۹۶
  • لوح یادبود پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پرژوه
  • لوح گرامیداشت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری
  • استاندارد و جایزه بین‌المللی (Best & Luxury Hotel Awards 2018)، لوکس‌ترین و برترین هتل منتخب گردشگران.
  • نشان زرین استقامت ملی در ارائه برترین خدمات هتلداری
  • استاندارد و جایزه بین‌المللی (A+-SWR Hotel Awards 2018)، بالاترین سطح خدمات رفاهی و تفریحی متنوع از سوی اتحادیه اروپا
  • نشان ملی رتبه نخست در صنعت گردشگری و هتلداری ایران
  • نشان هتل نیکو، کوالالامپور

درحوزه اقامتی و پذیرایی در حدود ۲۸۸ و ۲۲۱ میلیارد تومان درآمد تحقق نیافته داریم؛ در صورت حضور استارتاپ‌ها فقط در حوزه‌ اقامتی و پذیرایی، توانایی کسب ۵۰۱ میلیارد تومان برای آنها وجود دارد

  • در حال حاضر چه چالش‌هایی در حوزه شما و کسب‌و‌کارتان وجود دارد که برای آن نیاز به مشارکت با جامعه استارتاپی دارید. در مورد این چالش‌ها توضیح بدهید.

در صنعت گردشگری و هتلداری، ایام کاری هتل‌ها را به ایام پرکار و کم‌کار تقسیم می‌کنند. یکی از چالش‌های اساسی در صنعت گردشگری کمبود تقاضا در ایام کم‌کار است. بنابراین کمبود تقاضا برای خدمات هتلداری در ایام کم‌کار می‌تواند یکی از چالش‌های اساسی باشد.

امروز‌ در صنعت هتلداری علاوه بر حوزه‌های اقامتی، پتانسیل‌های دیگری در حوزه غذا و نوشابه، برگزاری مراسمات و ایونت‌ها، خشکشویی، قنادی و… شناسایی شده‌اند که هتل‌ها بیشتر اوقات با کمترین درصد در این حوزه‌ها مشغول به کار هستند. کار کردن با حداقل ظرفیت در این حوزه‌ها می‌تواند چالش بعدی حوزه هتلداری باشد.

هتل‌ها با محصولات مختلف و با تنوع بسیار بالا در سطوح تقاضا در روزهای هفته، تعطیلات، فصل‌های مختلف سال و نوسانات در موقعیت‌های شخصی و کاری، مواجه هستند. این تنوع، پیش‌بینی میزان تقاضای اتاق برای هتل‌ها را دشوار می‌سازد و مستلزم این است که هر روز از سال به طور قطعی پیش‌بینی شده و قیمتی برای آن تعیین شود.

بنابراین چالش بعدی در این حوزه نبود سیستمی برای قیمت‌گذاری پویا و شناور خدمات هتلداری است.

  • اگر این چالش‌ها حل شود، چه میزان آورده مالی به همراه دارد؟

همانطور که گفته شد، شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان دارای ۲۲ واحد و در کل زنجیره دارای ۲۸۹۰ باب اتاق و تعداد ۵۸۸۰ تخت، ۷۰ واحد کافی‌شاپ، لابی لانژ و رستوران با ظرفیت ۹۳۰۰ نفر، ۴۲تالار با ظرفیت ۹۹۰۰ نفر، ۲۳ پارکینگ با ۳۵۰۰ واحد ظرفیت و تعداد زیادی امکانات و پتانسیل دیگر است که فقط در حوزه اقامتی و پذیرایی به ترتیب چیزی در حدود ۲۸۸ و ۲۲۱ میلیارد تومان درآمد تحقق نیافته داریم؛ بنابراین در صورت حضور و کار استارتاپ‌ها فقط در حوزه‌ اقامتی و پذیرایی، توانایی کسب ۵۰۱ میلیارد تومان برای آنها وجود دارد.

  • استارتاپ‌ها برای مشارکت در همکاری و کمک به حل مشکلات و چالش‌ها به غیر از همایش سرنخ گردشگری چگونه می‌توانند با شما در تعامل باشند؟

درهای شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان همواره به روی ایده‌ها و تفکرات نوآورانه و جدید باز است و با آغوشی باز پذیرای نظرات و ایده‌های استارتاپ‌ها و سازمان‌های دانش‌بنیان است.

هر استارتاپ‌، سازمان و یا فردی که بتواند گرهی از مشکلات باز کند، پروپوزال و پیشنهادهای خود را برای ما ارسال کند تا در صورت توجیه‌پذیر‌بودن، از طرف ما پذیرش شده و به کار گرفته شود.

شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به لینک زیر مراجعه کنید:

https://evand.com/events/parsianhotelevent

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.