واقعیت مجازی کالیدوسکوپی نوین

ابزارهای واقعیت مجازی مخصوص هنرمندان

0

در گذشته، پیش از اختراع عکاسی، نقاشان از دستگاه کالیدوسکوپ استفاده می‌کردند تا نقاشی واقعی‌تری را خلق کنند. واقعیت مجازی، همانند کالیدوسکوپ عمل می‌کند با این تفاوت که فناوری‌های نوین بسیار پیشرفته‌تر از دستگاه‌های ساده قرن‌های پیشین است و واقعیت مجازی حس زندگی را در آثار هنرمندان زنده می‌کند.

هنرمندان آثار و احوالات خود را به مدت هزاران سال از طریق رسانه‌های مختلف ثبت کردند. این آثار با سنگ، گچ، رنگ، خاک‌ رس، بوم و چیزهای دیگر نمود بیرونی پیدا کردند. تکنولوژی واقعیت مجازی به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا گام‌های متفاوتی را خلق کنند.

در گذشته، پیش از اختراع عکاسی، نقاشان از دستگاه کالیدوسکوپ استفاده می‌کردند تا نقاشی واقعی‌تری را خلق کنند. واقعیت مجازی، همانند کالیدوسکوپ عمل می‌کند با این تفاوت که فناوری‌های نوین بسیار پیشرفته‌تر از دستگاه‌های ساده قرن‌های پیشین است و واقعیت مجازی حس زندگی را در آثار هنرمندان زنده می‌کند.

از آنجایی که معرفی ابزارهای واقعیت مجازی مخصوص هنرمندان خالی از لطف نخواهد بود، تصمیم گرفتیم ۵ ابزار واقعیت مجازی را که برای خلق دنیای آنها وجود دارد، معرفی کنیم:

Google’s Tilt Brush ابزار واقعیت مجازی گوگل است که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا در فضای سه‌بعدی نقاشی کنند. به لطف این فناوری پیشرفته، هنرمندان می‌توانند از انواع مختلف قلم‌مو و رنگ برای خلق آثار هنری‌شان استفاده کنند؛ شاهکارهایی که فراتر از انتظارات هر فردی خواهد بود.

«تیلت براش گوگل» سطح جدیدی از هنر را با بهره‌گیری از واقعیت مجازی گسترش می‌دهد، زیرا نقاشان دیگر به بوم محدود نمی‌شوند. علاوه بر توانایی خلق هنر با واقعیت مجازی هنرمندان امکان انتشار و اشتراک‌گذاری آثارشان را پیدا می‌کنند. در نتیجه تمام دنیا آثار خلق شده آنها را مشاهده خواهند کرد.

Gravity Sketch همانند «تیلت براش گوگل» عمل می‌کند. «گرویتی اسکچ»‌ به هنرمندان اجازه می‌دهد تا هنر خود را در فضایی سه‌بعدی خلق کنند.

این محصول یک ابزار مدل‌سازی پیشرفته است. بنابراین، برخلاف هنرمندانی‌که با «تیلت براش»‌ نقاشی می‌کنند، کسانی که از «گرویتی اسکچ» استفاده می‌کنند، با حرکت در هوا و ترسیم اشکال در واقعیت مجازی، مجسمه‌هایی را می‌سازند.

«گرویتی اسکچ» ابزاری برای افزایش خلاقیت هنرمندان است. طراحان اتومبیل و محصولات تجاری برای ساخت محصولات خود از اپلیکیشن گرویتی اسکچ استفاده می‌کنند.

Masterpiece VR ابزار مدل‌سازی واقعیت مجازی با توانایی‌های خلق سه‌بعدی است. با این حال، از دیگر ابزارهای واقعیت مجازی بسیار متفاوت است. «مسترپیس وی‌آر»‌ دو گزینه مختلف برای خلق اثر هنری ارائه می‌دهد که شامل جمله مجسمه‌سازی و نقاشی با قلم‌مو می‌شود.

«مستر‌پیس‌ وی‌آر» را به خاطر ویژگی‌های خاصی که به خلق شاهکار ‌های هنری از طریق واقعیت مجازی کمک می‌کند، به عنوان قوی‌ترین ابزار واقعیت مجازی در نظر گرفته‌اند. با «مسترپیس وی‌آر»‌ هنرمندان می‌توانند آثارشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و در صورت تمایل کاری گروهی را با دوستانشان بسازند. «مسترپیس وی‌آر»‌ را ابزار خاص و منحصر‌به‌فرد مدل‌سازی از طریق واقعیت مجازی معرفی می‌کنند که ارزش امتحان را دارد.

HoloLens نوآوری واقعیت مجازی شرکت مایکروسافت است. در واقع «هولو لنز» را اولین دستگاهی می‌دانند که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا با محتوای دیجیتالی در دنیای واقعی تعامل داشته باشند.

هنرمندان قابلیت تعاملی محتوای دیجیتال در دنیای واقعی را در جهان سینما به‌راحتی درک کرده‌اند. همچنین تمامی مردم دنیا درباره عینک‌های واقعیت مجازی و عینک‌های سه‌بعدی هنگام تماشای فیلم‌ شنیده‌اند یا حداقل آنها را در فروشگاه‌های لوازم دیجیتال دیده‌اند. مایکروسافت با «هولو لنز» رویاها را به واقعیت تبدیل کرده‌است.

از طرفی مهندسان مایکروسافت تنها به واقعیت مجازی اکتفا نکرده‌اند و در ساخت محصولات خود از واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی نیز بهره‌ گرفته‌اند. آنها با هدست‌های هولولنز دید وسیع‌تری را به هنرمندان اهدا می‌کنند. هولولنز۲ جدیدترین محصول مایکروسافت بعد از هولولنز است که ۴سال بعد از ساخت آن تولید و عرضه شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.