هوشمندانه با تابستان روبه‌رو شوید

گجت‌های هوشمند برای مقابله با گرما

0

در این شماره چند گجت را معرفی کرده‌ایم که شاید در بازار ایران دست‌تان به آنها نرسد اما حداقل آشنایی با آنها ممکن است کمی خیال‌تان را خنک کند!

پنکه از طریق به حرکت درآوردن هوا در سراسر اتاق می‌تواند به طور کارآمد گرما و هزینه‌های سرمایش خانه را کاهش دهد.

اگر پنکه شما توسط یک کنترل از راه دور اینفرارد کنترل شود، می‌توانید از دستگاه باند برای روشن و خاموش‌کردن پنکه از طریق دستیار گوگل و الکسا استفاده کنید.

این دستگاه با IFTTT نیز کار می‌کند، در نتیجه شما می‌توانید دستورالعمل‌هایی را ایجاد کرده و آن را به سایر دستگاه‌ها لینک کنید. برای مثال، شما می‌توانید وقتی به خانه می‌رسید، پنکه‌ها را روشن کرده یا با گفتن «الکسا، شب بخیر» پنکه را خاموش کنید.

در حالی‌که این گجت با چند پنکه و شومینه‌های برقی و گازی خاص کار می‌کند، شرکت تولیدکننده به دنبال آن است که این کارایی را گسترش دهد.

باند در واقع امکان کنترل و اتوماسیون‌سازی را بدون نیاز به سیم‌کشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علاوه، یک دستگاه باند به شما کمک می‌کند تا حداکثر ۶ پنکه را کنترل کنید.

شیوه کار این دستگاه بدین‌گونه است: دستگاه فرمان‌ها را از طریق وای‌فای می‌گیرد و آنها را به فرکانس رادیویی یا اینفرارد تبدیل می‌کند. این شرکت قصد دارد از تمام برندهای پنکه سقفی مهم پشتیبانی دریافت کند.

اگر پنکه شما مجهز به کنترل از راه دور باشد، باند می‌تواند آن را هوشمند کند. در غیر این صورت می‌توان از روش‌های دیگر مانند استفاده از ابزارهای از راه دور استفاده کرد.

پس از جفت‌سازی باند با پنکه‌های سقفی، شما می‌توانید از طریق تلفن هوشمند خود پنکه و روشنایی را کنترل کنید. به علاوه این دستگاه با الکسای آمازون و دستیار خانگی گوگل یکپارچه‌سازی می‌شود.

از این طریق می‌توانید از دستیار هوشمند بخواهید تا سرعت پنکه را تنظیم کرده یا روشنایی را تغییر دهد.

باند

اگر باید تعدادی از پنکه‌ها را کنترل کنید، می‌توانید از هر تعداد باند که از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند کنترل می‌شوند، استفاده کنید. معمولا محدوده تعداد پنکه‌ها برای هر کاربر ۶ عدد است.

طبق مشخصات این دستگاه، یک باند می‌تواند تا محدوده ۲۵۰۰ فوت مربع را پوشش دهد.

باند حدود ۱ پوند وزن دارد و از طریق یک کابل یو‌اس‌بی روشن می‌شود.

این دستگاه یک دایره یا یک چراغ ال‌ای‌دی آبی است که وقتی دستگاه‌ هوشمند در حال کار کردن باشد، چشمک می‌زند.

راه‌اندازی باند بسیار ساده است. کافی است آن را به برق بزنید و اپلیکیشن را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید. اولین بار که اپلیکیشن را باز می‌کنید، باید یک حساب کاربری برای دسترسی به باند‌های خود ایجاد کنید. پس از آن، اپلیکیشن کنترل‌کننده جدید شما را جست‌وجو می‌کند و برخی از اطلاعات اولیه را برای اتصال به شبکه بی‌سیم وارد خواهید کرد.

برای اضافه‌‌کردن یک پنکه جدید، اپلیکیشن را روی حالت جفت‌سازی می‌گذارید، سپس یکی از دکمه‌های موجود روی کنترل از راه دور را فشار می‌دهید تا زمانی که چراغ ال‌ای‌دی به رنگ سبز درآید.

پس از چند ثانیه، یک پیام دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه کنترل از راه دور شناسایی شده است.

سپس مجموعه‌ای از دکمه‌های نرم‌افزاری در اختیار شما قرار می‌گیرند که می‌توانید برای تایید کنترل پنکه و چراغ‌های خود آنها را فشار دهید.

دستگاه‌های هوشمند باند آنقدر خوب عمل می‌کنند که می‌توانند نوع دستگاه از راه دور شما را با یک دکمه تشخیص دهند و دستگاه‌های دیگری را در صورت نیاز اضافه کنند.

با باند شما می‌توانید تمام کارها را از طریق تلفن هوشمند خود انجام دهید و کنترل‌های قدیمی را دور بیندازید. افزودن باند به دستیار گوگل بسیار ساده است.

در حال حاضر این دستگاه از مراکز اتوماسیون خانگی به طور مستقیم پشتیبانی نمی‌کند اما با IFTTT گزینه‌هایی برای اتوماسیون‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. با این وجود، نیاز به IFTTT روی یک دستگاه محلی بیش از حد پیچیده است.

سنسیبو اسکای

هوای بهتر را با سنسیبو تجربه کنید

سنسیبو اسکای (Sensibo Sky Window) دستگاهی است که لوازم خانگی را هوشمند می‌کند.

تنها به دستگاه تهویه هوا (پنجره، اسپلیت) که مجهز به کنترل از راه دور است، نیاز دارید تا بتوانید از سنسیبو برای کنترل آن از طریق تلفن هوشمند، تنظیم و تایمر و غیره استفاده کنید.

یک ترموستات تعبیه‌شده در دستگاه به طور خودکار و بر اساس شرایطی که مشخص می‌کنید، تهویه هوا را تنظیم خواهد کرد.

می‌تواند به طور خودکار و زمانی که خانه را ترک می‌کنید، دستگاه را خاموش و زمانی که به خانه می‌رسید، آن را روشن کند. البته می‌توانید آن را با الکسا و دستیار گوگل نیز کنترل کنید.

سنسیبو اسکای می‌تواند هر دستگاه تهویه هوای مجهز به کنترل از راه دور اینفرارد را به یک دستگاه هوشمند تبدیل کند. اگر شما یک سیستم تهویه هوای مرکزی داشته باشید یا اگر در یک شرایط آب و هوایی معتدل زندگی کنید، استفاده از ترموستات‌های هوشمند بسیار مفید خواهد بود، اما بر‌خلاف اسکای، هیچ‌یک از آنها نمی‌توانند دستگاه تهویه هوای اتاق روی پنجره یا دیوار را کنترل کنند.

اسکای به‌ روتر شما وصل می‌شود‌ و اپلیکیشن سنسیبو در تلفن هوشمند شما جایگزین دستگاه از راه دور خواهد شد. این امر به شما امکان می‌دهد تا وقتی می‌خواهید دستگاه تهویه را خاموش و روشن کنید، یک برنامه زمانی ایجاد کنید یا می‌توانید از هر کجا و با دسترسی به اینترنت دستگاه تهویه هوای خود را کنترل کنید.

اسکای همچنین به شما امکان می‌دهد تا با فرمان‌های صوتی دستگاه تهویه هوا را کنترل کنید.

به علاوه سنسیبو یک API باز دارد که به اشخاص ثالث امکان می‌دهد رابط‌هایی را برای اکوسیستم هوشمند سامسونگ، هوم‌بریج، اوپن‌هاب و غیره بسازند.

نصب سنسیبو اسکای شبیه به قرار دادن یک ترموستات جدید است اما نیاز به سیم‌کشی کمتری دارد. کافی است دستگاه را روی دیوار نصب کنید، آن را به برق زده و به شبکه وای‌فای وصل کنید.

اسکای کدهای کنترل از راه دور دستگاه تهویه هوای شما را یاد می‌گیرد. اگر چندین دستگاه تهویه در خانه وجود داشته باشد، می‌توانید چندین اسکای را نصب کرده و تمام آنها را از طریق یک اپلیکیشن همراه کنترل کنید.

اسکای حسگرهایی دارد که دما و رطوبت اتاق را کنترل می‌کنند، اما این بدان معنی نیست که تنظیمات ترموستات داخلی دستگاه تهویه هوا را تشخیص دهد.

سیئلو بریز

سیئلو بریز

بریز متصل به وای‌فای فرمان‌ها را از تلفن هوشمند کاربر به دستگاه تهویه هوایی که روی پنجره نصب شده است، ارسال می‌کند.

اما سیئلو بریز (Cielo Breez) هوشمند فقط به کنترل از راه دور دما کمک نمی‌کند‌ بلکه یک نمایشگر رنگی دارد که شما می‌توانید آن را با عکس شخصی‌سازی کنید و می‌تواند زمان و دمای فعلی را نمایش دهد.

اپلیکیشن سیئلو به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌هایی ایجاد کرده و مناطق سرمایشی را مشخص کنید و یک قابلیت دارد که وقتی شما خانه را ترک می‌کنید یا به خانه باز‌می‌گردید، سیستم شما را فعال یا غیرفعال می‌کند.

همچنین می‌توان آن را از طریق الکسا یا دستیار گوگل کنترل کرد. بریز در آمازون رتبه چهار‌ستاره را دریافت کرده است.

دستگاه کنترل هوشمند بریز می‌تواند دستگاه تهویه هوای شما را از هر کجا کنترل کند.

بریز می‌تواند هزینه مربوط به سرمایش و گرمایش خانه شما را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

این دستگاه با تمام برندهای مشهور سیستم‌های گرمایش و سرمایش که مجهز به کنترل از راه دور هستند، کاملا سازگار است.

اپلیکیشن سیئلو امکان کنترل کامل گرمایش و سرمایش شما را فراهم می‌کند.

این دستگاه یک نمایشگر نیز دارد که به عنوان تزئین خانه می‌توان از آن بهره گرفت.

دستگاه هوشمند بریز از طریق اینفرارد گرمایش و سرمایش خانه را کنترل می‌کند و به طور بی‌سیم از طریق وای‌فای شما به اینترنت وصل می‌شود.

بریز با استفاده از موقعیت‌های مکانی کاربر تهویه هوا را تنظیم می‌کند.

اپلیکیشن بریز تشخیص می‌دهد که شما چه زمانی به خانه می‌آیید و چه زمانی از خانه خارج می‌شوید، سپس تنظیمات را انجام می‌دهد تا وقتی در خانه هستید از هوای مطبوع بهره‌مند شوید و وقتی در خانه نیستید، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

شما می‌توانید اعلان‌های مربوط به مصرف بیش از حد را دریافت کنید، اقدام دستگاه بر اساس موقعیت مکانی و کنترل‌های نامحدود از هر کجا را تنظیم کنید.

اکوبی۴

اکوبی۴ (Ecobee4) تهویه هوای متصل به وای‌فای با کیت خانگی اپل، دستیار گوگل، الکسای آمازون و IFTTT سازگار است، بنابراین نیازی نیست که یک دستگاه واسط داشته باشید تا آن را از راه دور یا از تلفن هوشمند خود کنترل کنید.

یکی از قابلیت‌های مهم این دستگاه هوشمند صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

این دستگاه یک حالت صرفه‌جویی انرژی دارد که وقتی اتاق خنک می‌شود، پنکه و کمپرسور را خاموش می‌کند.

یک چراغ دارد که به شما یادآوری می‌کند فیلترها را تمیز کنید، سه سرعت خنک‌کننده و سه سرعت برای پنکه نیز دارد.

این دستگاه که برای اتاق‌هایی با مساحت بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ فوت مربع ساخته شده است، قیمت مناسبی نیز دارد.

نصب اکوبی۴ بسیار ساده است. ابتدا صفحه را پیچ می‌کنید، سیم‌ها را کشیده و ترموستات را در جای قدیم خود نصب می‌کنید.

برخلاف بسیاری از ترموستات‌ها، اعم از هوشمند و غیرهوشمند، اکوبی۴ یک حسگر از راه دور دارد. شما می‌توانید حسگرهای راه دور بیشتری را در بسته‌های دوتایی خریداری کنید.

اضافه‌کردن حسگرهای راه دور بیشتر موجب کارآمدی بیشتر ترموستات می‌شود.

پس از نصب اکوبی۴، می‌توانید انتخاب کنید که کدام حسگرها در تنظیمات هوا شرکت کنند. سپس اکوبی۴ میانگین این خوانش‌ها را محاسبه کرده و مطابق با آن سیستم تهویه هوا را تنظیم می‌کند.

با انتخاب حسگرها در اتاق خواب، می‌توانید مطمئن شوید که کودکان شما در یک هوای مطبوع شب را صبح خواهند کرد.

از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن یا ترموستات، شما می‌توانید یک برنامه «خانه»، «دور از خانه» و «خواب» را مشخص کنید.

همچنین می‌توانید تاریخ تعطیلات را تنظیم کرده و یادآور‌هایی را برای تعویض فیلترها یا هشدار در شرایط آب و هوایی بسیار گرم تعیین کنید.

اکوبی۴ یک صفحه نمایش لمسی دارد که زمان، دمای داخل و خارج را نشان می‌دهد و یک چراغ آبی دارد که وقتی با آن صحبت می‌کنید، چشمک می‌زند.

اطلاعاتی که اکوبی۴ نمایش می‌دهد، بسیار مفیدتر از اطلاعاتی است که سایر دستگاه‌های مشابه مانند نست ارائه می‌دهند.

از نظر زیبایی دستگاه‌هایی مانند نست موفق‌تر عمل کرده‌اند اما از نظر قابلیت و کارایی، اکوبی۴ محصول پیشرفته‌تری است به ویژه برای اینکه اکوبی۴ یکپارچه‌سازی خانه هوشمند بهتری را ارائه می‌دهد.

پنکه هایکو

هایکو

پنکه سقفی هوشمند هایکو (Haiku) یک محصول ارزان‌قیمت نیست.

مدل سفید این دستگاه ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد اما این پنکه ۵۳ اینچی مجهز به ال‌ای‌دی تعبیه شده ‌که می‌توان روشنایی آن را با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن هوشمند هایکو یا دستگاه از راه‌دور کنترل کرد.

به علاوه، شما می‌توانید با استفاده از الکسا آن را خاموش یا روشن کنید.

این پنکه در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود و می‌تواند حتی به زیبایی خانه بیفزاید.

اگر در حال حاضر سیستم‌های کنترل هوای هوشمند موجود در بازار را برای خانه خود مناسب نمی‌دانید، این محصول خوب و مناسبی برای شما خواهد بود.

شرکت بیگ‌آس‌فنز از فناوری سنس‌می خود در تولید پنکه‌های سقفی هایکو استفاده کرده است که شامل اتصال وای‌فای و حسگرهایی می‌شود که امکان تنظیم دما را فراهم می‌کنند و وقتی فردی وارد اتاق می‌شود، روشن می‌گردد.

هایکو که از جنس آلومینیوم، بامبو یا فویل‌های کامپوزیت است، از یک ماژول وای‌فای تعبیه شده، حسگر حرکت اینفرارد، دمای محیط و رطوبت استفاده می‌کند تا دمای اتاق را برای کاربر مطلوب کند. این بدان معنی است که می‌تواند وقتی شما وارد اتاق می‌شوید یا اتاق را ترک می‌کنید، شروع به کار کرده یا سرعت خود را کم کند.

اگر تعداد بیشتری از افراد وارد اتاق شوند، پنکه سقفی سرعت خود را افزایش می‌دهد و وقتی در طول شب دما کاهش می‌یابد، سرعت آن نیز کم می‌شود.

یک اپلیکیشن تلفن هوشمند هایکو را کنترل می‌کند. این اپلیکیشن تعدادی حالت از پیش تعریف شده دارد. حالت «وش» یک نسیم مطلوب را به وجود می‌آورد که به گفته شرکت محیط را ۴۰ درصد خنک می‌کند، حالت «خواب» به‌تدریج سرعت پنکه را کم می‌کند و حالت «هشدار» با ترکیبی از هوا، روشنایی و صدا کاربر را از خواب بیدار می‌کند.

تنظیمات سرعت پنکه را نیز می‌توان به طور دستی یا از طریق کنترل از راه دور تغییر دارد. به گفته شرکت، فناوری سنس‌می موجب می‌شود که دستگاه پس از مدتی اولویت‌های کاربر را یاد بگیرد و مطابق با آن عمل کند.

لوترون سرنا

سایه‌بان‌های هوشمند لوترون سرنا 

یکی از روش‌های خنک نگاه داشتن خانه آن است که تابش نور خورشید به داخل خانه را محدود کنید.

سایه‌بان هوشمند سرنا را می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا به شما امکان دهد که به طور خودکار آن را بالا یا پایین ببرید.

از طریق اپلیکیشن لوترون (Lutron Serena smart shades)، شما می‌توانید آن را به سایر سیستم‌های خانه هوشمند اعم از نست و ترموستات اکوبی، دستیار گوگل، الکسا و غیره وصل کنید.

لوترون سرنا یک سایه‌بان هوشمند است که تنظیم، نصب و استفاده از آن بسیار ساده است.

یکی از مزیت‌های رقابتی این دستگاه هوشمند نسبت به دستگاه‌های مشابه خودپیشرفته‌بودن آن است.

مقدار نوری که وارد خانه می‌شود، تاثیر زیادی روی دمای مطبوع اتاق‌های خانه می‌گذارد. به همین دلیل، سایه‌بان‌های خودکار می‌توانند نقش مهمی را در هر خانه هوشمند مجهزی ایفا کنند.

در کل دو شیوه مجزا برای تجهیز خانه خود به سایه‌بان هوشمند وجود دارد. ابتدا، شما می‌توانید سایه‌بان‌های فعلی خود را به مکانیسم‌هایی مجهز کنید که با استفاده از اپلیکیشن همراه یا هر نوع کنترل از راه دور دیگر می‌توان آنها را بالا و پایین برد.

شیوه دوم خلاص‌شدن از سایه‌بان‌ها و پرده‌های سنتی و استفاده از یک دستگاه هوشمند مانند مدل لوترون سرنا‌‌ست.

در هر دو روش، سایه‌بان‌های هوشمند کاربرد یکسان دارند. برخی از مزایای این پرده‌های هوشمند عبارتند از:

  •   صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش
  •   امنیت بیشتر در خانه یا در سفر
  •   کمک به اطمینان از اینکه خانه شما مقدار مناسبی از نور طبیعی را در طول روز دریافت می‌کند
  •   دسترسی آسان به پنجره‌هایی که دسترسی به آنها دشوار است
  •   گزینه‌هایی برای برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده یا تغییرات دستی با استفاده از یک اپلیکیشن همراه

شرکت لوترون الکترونیکس حدود ۵۰سال است که در این زمینه فعالیت دارد و از نظر محصولات با‌کیفیت به شهرت جهانی رسیده است.

این شرکت وارد بازار فناوری خانه هوشمند شده ‌و دستگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که پیشرفته، قابل اعتماد‌ و مفید هستند.

به‌علاوه یکپارچه‌سازی دستگاه‌های این شرکت به آسانی صورت می‌گیرد.

این سهولت در یکپارچه‌سازی یکی از قابلیت‌های جذاب محصولات لوترون است. در حالی‌که سایه‌بان‌های خودکار ممکن است به‌تنهایی مفید باشند، اما در کنار سایر دستگاه‌های هوشمند بهتر کار می‌کنند. این دستگاه‌ها عبارتند از سوئیچ نور، ترموستات‌های هوشمند و غیره.

نصب سرنا فقط به یک دریل، پیچ‌گوشتی‌ و یک ساعت زمان نیاز دارد.

در نهایت یک سیستم سایه‌بان هوشمند را در خانه خواهید داشت که می‌تواند روشنایی خانه را تنظیم کند و برای مثال در ساعاتی از روز و مطابق با شرایط نور خورشید سایه‌بان را باز و بسته کند.

در کل، سایه‌بان‌های لوترون سرنا که از راه دور کنترل می‌شوند، یک انتخاب مناسب برای صاحبان خانه‌های هوشمند است.

این دستگاه با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، مبلغ مناسبی دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.