نوآورد روز ، روز داوری بود!

0

نوآوردروز فرا رسید. تیم‌ها باید ساعت ۱۰ در مقابل ۹ داور، تمامی زحمات این سه روز را ارائه می‌کردند. اما پیش از آنکه به سالن همایش بروند از ساعت ۷صبح به محیط رویداد آمده بودند و آخرین اصلاحات را روی فایل‌های ارائه خود اعمال می‌کردند. حتی منتورها از تیم‌ها خواستند که یک‌بار در مقابل همگان و منتورها ایده‌ خود را ارائه کنند تا بتوانند اشکالات ارائه‌شان را پیدا کنند. بالطبع درصد مشارکت در این فعالیت کم بود و دلیل این اتفاق استرس شدید تیم‌ها بود.

بالاخره زمان ارائه تیم‌ها فرا رسید. ۹داور آماده شنیدن ارائه‌ها بودند. از داوران می‌توان به دکتر کلانتری‌نژاد، مدیر شتابدهنده‌ شزان، مهندس طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان، دکتر مهرناز حیدری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی وی‌سی‌های کشور، اکبر هاشمی، سردبیر هفته‌نامه‌ شنبه، آرش رکنی‌فرد و علی آشتیانی مدیران صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سرآوا، آیت‌ حسینی مشاور ارزیابی شناسا و  … اشاره کرد. پیش از شروع ارائه‌ها دکتر مهرناز حیدری به بیان وضعیت اکوسیستم تأمین مالی نوآوری در ایران پرداخت.

۱۵ تیم هرکدام به مدت سه‌دقیقه تمامی زحمات این چند روزه را ارائه دادند و ۵دقیقه پاسخگوی داوران بودند. بیش از دوساعت ارائه تمامی تیم‌ها به‌طول انجامید و همه با هیجان و خستگی به صرف ناهار رفتند. در این میان نظرات داوری یکسان‌شده و سه تیم برتر انتخاب شدند. 

پیش از آنکه نتایج اعلام شود کلانتری‌نژاد از فعالیت اکوسیستم استارتاپی کرمان ابراز خوشحالی کرد و به این نکته اشاره کرد که خود نیز یک کرمانی است و اکنون با عشق و علاقه‌ کامل به این اکوسیستم نوپا و جوان کمک خواهد کرد. در این میان اکبر هاشمی نیز در مورد وضعیت فعلی و چشم‌انداز آینده اکوسیستم استارتاپی توضیح داد. همچنین جمله‌ای خطاب به حضار گفت که اگر تنها به‌دنبال ثروتمند شدن هستید استارتاپ راه آن نیست. ابتدا باید به خلق ارزش بیندیشد.

آیت‌حسینی نیز که از میزان مشارکت و فعالیت زنان و دختران کرمانی در این اکوسیستم شگفت‌زده شده بود، اعلام داشت که ده‌ها رویداد به عنوان مربی یا داور حضور داشته و در هیچ‌یک به این اندازه درصد مشارکت بانوان را بالا ندیده و این نوید روزهای روشنی برای دختران این دیار می‌دهد.

دیگر لحظاتی که همه منتظر بودند فرا رسید. وقت آن بود که تیم‌های برتر معرفی شوند. تیم‌های «چالش استعداد»، «نیم چاشت مادرانه» و «۳۵ درجه» به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و توانستند جوایز این رویداد را کسب کنند. انجمن ایرانیان مقیم دبی نیز حمایت خود را از تیم اول اعلام کرد. در ساعت ۱۷ پس از چهارروز رقابت نفسگیر، سومین نوآوردگاه کرمان با یک عکس دسته‌جمعی به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.