میهمانی بزرگ امیدواران

یلدا سامیت ۲۰۱۸

در یلدا سامیت ۲۰۱۸ امید، شور و هیجان، اشتیاق و البته اضطراب و دلهره را می‌شد در چهره ۱۸۰۰ نفری دید که به گردهمایی  فعالان استارتاپی کشور آمده بودند.

امید، شور و هیجان، اشتیاق و البته اضطراب و دلهره را می‌شد در چهره بیش از ۱۸۰۰ نفری دید که به بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان استارتاپی کشور آمده بودند؛ امید به ظرفیت‌های بزرگ منابع انسانی کشور و اضطراب بابت روزهای آینده که نمی‌دانیم آبستن چه حوادث خوشایند یا ناخوشایندی هستند. سالن همایش‌های برج میلاد تهران جمعیتی را به خودش می‌دید که ترکیبی از جمعیت کشور از همه شهرها را در خود می‌دید؛ ازجوانان تا ‌بزرگان ۷۰ ساله و حتی بیشتر.

هر‌یک به امیدی به این گردهمایی بزرگ آمده بودند. یکی بعد از ۳۰ سال زندگی در خارج از کشور با کوله‌باری از تجربیات و حرف‌های زیبا آمده بود و دیگری با دوستانش بلیت اشتراکی رویداد یلدا را با تخفیف خریده بود تا در این جشن بزرگ خانواده استارتاپی ایران حضور داشته باشد و آن حرف‌های قشنگ را از نزدیک بشنود. آمده بود تا سعید و حمید محمدی را از نزدیک تجربه کند، مجید حسینی‌نژاد را ببیند و نازنین دانشور و سایر مدیران و بنیانگذاران کسب‌وکارهای استارتاپی را ملاقات کنند. تا ببینند که افرادی از جنس خودش در شرایط همین کشور توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند، پس او هم می‌تواند.

این زمستان سرد نیست

در یلدا سامیت ۲۰۱۸ بیش از ۱۸۰۰ نفر در تاریخ ۲۸ آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران گرد هم آمدند تا بگویند که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور هم اکوسیستم استارتاپی ایران زنده‌اند و نفس می‌کشند و امیدهای بزرگی برای ایران به ارمغان خواهند آورد. این گردهمایی برای سومین‌سال پیاپی به مناسب جشن یلدا برگزار شد و رویداد یلدا سامیت ۲۰۱۸ را رقم زد.

یلدای استارتاپی امسال به نوعی بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین و متنوع‌ترین رویداد دورهمی استارتاپی کشور تا‌کنون بوده است. این رویداد با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران از سراسر کشور برگزار شد و از ساعت ۱۴  تا ۲۲‌ ادامه داشت. مدیران و فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور از جمله استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مراکز رشد و نوآوری در این رویداد حضور داشتند.

در این گردهمایی بنیانگذاران و مدیران استارتاپ‌های شناخته‌شده کشور از جمله دیجی‌کالا، علی‌بابا، اسنپ، تپ‌سی، الوپیک، نت‌برگ، تخفیفان، شیپور، بامیلو،استادکار و… به عنوان سخنران در پنل‌ها و گفت‌وگوهای متنوع، داغ، چالش‌برانگیز و آموزشی حضور داشتند و همراه با بیان تجربیات و دستاوردهای خود به مهم‌ترین سوالات روز نیز پاسخ دادند. همچنین سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران ، محمد فرجود رئیس سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری تهران و…  از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

در همایش یلدا به رسم سال‌های گذشته تندیس‌های یلدا نیز اهدا شد که به این افراد اختصاص یافت: فرهاد رهنما‌  بنیانگذار رهنما، مجید دهبیدی‌‌پور‌ مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شریف، نوید ادریس‌ فعال استارتاپی اصفهان، شهرام شریف‌ بنیانگذار آی‌تی ایران، رضا هاشمی هم‌بنیانگذار پرشین بلاگ، الیاس خسروی همفکر مشهد، محمد هاشمی همفکر مشهد و محمدرضا فرحی‌ بنیانگذار آکادمی چرخ و  همچنین کالج رهنما که فرشید هندی این تندیس را دریافت کرد.

در حاشیه یلدا سامیت ۲۰۱۸ فضای نمایشگاهی نیز برای استارتاپ‌ها، در نظر گرفته‌شده بود که مجموعا ۳۰ غرفه استارتاپی در این بخش نمایشگاهی حضور داشتند. از دیگر بخش‌های قابل توجه جشن یلدای ۹۷، برگزاری رویداد کافه‌سرمایه شنبه بود که با حضور ۱۶ وی‌سی و برگزاری بیش از ۲۰۰ جلسه کارش را به پایان رساند.

اگرچه شماره قبلی شنبه نیز به یلدا اختصاص داشت اما با توجه به اهمیت مطالب گفته شده در یلدا سامیت ۲۰۱۸  در این ویژه‌نامه محتوای سخنرانی‌ها، گفت‌وگوها و پنل‌های مختلف رویداد بزرگ یلدای استارتاپی را به تفصیل بیان کرده‌ایم. تا هم در حافظه تاریخی اکوسیستم استارتاپی ایران ثبت شود و هم کسانی که نتوانستند در این همایش شرکت کنند آن را بخوانند.

 

یلدا سامیت 2018

سخنرانی‌های یلدا سامیت ۲۰۱۸

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: اکوسیستم استارتاپی ایران راه خود را پیدا کرده

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: سه آرزو برای‌تان دارم

حمیدرضا اعتدال‌مهر، رئیس هیأت مدیره انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی: یک پنجره واحد برای احقاق حقوق

 

 

یلدا سامیت 2018

سخنرانی‌های انگیزشی یلدا سامیت ۲۰۱۸

روایت فریدون کورنگی از شوق و امید: قصه‌ای از دل اکوسیستم

میلاد منشی‌پور  و یک گزاره: اینجا ایران است!

مجید حسینی‌نژاد، بنیانگذار شرکت سفرهای علی‌بابا: ‌هممون حبس ابدیم‌!

محسن حاتمی، هم‌بنیانگذار استادکار: قرار نیست آسان باشد

 

گفتگوهای خودمانی یلدا سامیت ۲۰۱۸

ژوبین علاقبند مدیرعامل اسنپ: اسنپ یک شرکت صددرصد ایرانی است

حمید و سعید محمدی، مدیران عامل دیجی‌کالا: ۳۵درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار داریم

مرتضی رحیمی مدیرعامل پیام‌رسان سروش: مخالف تبلیغ سروش در صدا و سیما هستیم

 

 

یلدا سامیت ۲۰۱۸

پنل کارآفرینان یلدا سامیت ۲۰۱۸

پنل کارآفرینان یلدا سامیت ۲۰۱۸: انحصار، رقابت یا همکاری‌های مشترک

 

 

 

 

یلدا سامیت ۲۰۱۸

پنل معرفی مراکز نوآوری جدید در یلدا سامیت ۲۰۱۸

روح‌الله رحمانی، از دیجی‌کالانکست‌ می‌گوید: نسل ما می‌توانیم

رضا کلانتری‌نژاد، در مورد اهداف ‌هم‌آوا می‌گوید‌: کارخانه محقق‌کردن رویا‌ها

مجید دهبیدی‌پور خبرداد: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری

علی موسوی، عضو هیات‌مدیره موسسه برکت: پارادایس هاب در انتظار شماست

 

سرمایه

پنل تامین مالی استارتاپ‌ها در یلدا سامیت ۲۰۱۸

گزارش رئیس انجمن وی‌سی از سرمایه‌گذاری استارتاپی در ایران و جهان: سال ۹۸، سال خیزش امیدوارکننده

گزارش پنل تامین مالی استارتاپ‌ها در یلدا سامیت ۲۰۱۸: سرمایه گذاری می کنیم اما …

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.