موکسی؛ کمک‌پرستار بیمارستان تگزاس

بیمارستان تگزاس از موکسی برای کمک به پرستاران استفاده می کند

0

استفاده از روبات‌ها در مراقبت‌های بهداشتی موضوع تازه‌ای نیست اما موارد مصرف فعلی این روبات‌ها فقط به جراحی با کمک روبات محدود می‌شود. خدمات مراقبت‌های بهداشتی در سراسر دنیا تحت فشار هستند تا کیفیت مراقبت را بهبود بخشند. در این شرایط روبات‌ها می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند

بیمارستان تگزاس در دالاس آمریکا اولین بیمارستان آمریکایی است که از یک روبات هوشمند به نام موکسی که به شرکت دیلیجنت روباتیکس تعلق دارد، استفاده می‌کند. این روبات برای پشتیبانی از تیم‌های مراقبت بهداشتی طراحی شده است.

این روبات قرار است به غلبه بر چالش‌های عاطفی، روانی و جسمی پرستاران پرمشغله کمک کند. طبق گزارش‌ها، میانگین نرخ بازدهی پرستاران رسمی در بیمارستان‌ها حدود ۲۰ درصد در سال اول فعالیت آنهاست.

امید است که موکسی بتواند برخی از کارهایی را که در حال حاضر پرستاران در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند، بر عهده بگیرد و در نتیجه پرستاران زمان بیشتری برای مراقبت از بیماران داشته باشند. این کارها عبارتند از پرکردن قفسه‌ها در اتاق تامین، مرتب کردن و مجهز کردن اتاق بیماران و اداره آزمایشگاه‌ها.

موکسی دو چشم از جنس ال‌ای‌دی و دو بازو دارد که می‌توانند وسایل سبک را بلند کنند. این روبات با استفاده از دوربین‌ها و LiDAR دنیا را پیمایش می‌کند و می‌تواند مسافت را تشخیص دهد.

موکسی جایگزین پرستاران

مسئول منابع بهداشت تگزاس، کول ادمونسون، می‌گوید: «ما می‌خواهیم دریابیم که در کدام قسمت از روند روزانه مراقبت از بیماران و خانواده‌ها روبات‌های هوش مصنوعی و اجتماعی می‌توانند جایگزین پرستاران شوند و اینکه این نوع فناوری چگونه می‌تواند به پرستاران کمک کند تا بیشتر روی نیازهای مستقیم بیماران خود تمرکز داشته باشند. پرستاران و سایر مراقبان می‌خواهند زمان بیشتری را با بیماران بگذرانند. از طریق شرکت در این پروژه، ما یک دستور کار تحقیقات و ملی را راه‌اندازی می‌کنیم تا یک مسیر ارائه دهیم که مراقبان و روبات‌ها بتوانند در کنار همدیگر در محیط انسانی با هم کار کنند.»

اندرو توماس، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار دیلیجنت روباتیکس، می‌گوید: «هدف موکسی به عنوان یک روبات جایگزین انسان‌شدن نیست، بلکه خلاف این موضوع صحت دارد؛ این روبات برای پشتیبانی از افراد در سمت‌های شغلی آنهاست. موکسی با برعهده گرفتن کارها که وقت ارزشمند مراقبت از بیمار را محدود می‌کنند، از پرسنل بالینی پشتیبانی می‌کند. با این کار موکسی یک محیط کارآمدتر و بهتری را ایجاد کرده و امکان مراقبت بهتر از بیمار را فراهم می‌کند.»

پس از یک دوره یک‌هفته‌ای معرفی، موکسی در اختیار یک تیم واحد عصب‌شناسی و سکته در تگزاس قرار گرفت تا به مدت یک ماه به طور آزمایشی از آن استفاده و مشخص شود که آیا می‌توان در طولانی‌مدت از این روبات استفاده کرد یا خیر.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.