فرصت‌هاي اکوسيستمي براي ويندوز

0

يکي از مديران ارشد مايکروسافت در نمايشگاه کامپيوتکس از راهکارهاي اين شرکت براي توسعه اکوسيستمش مي گويد

نیک پارکر معاون بخش تولید تجهیزات اصلی مایکروسافت است. او توضیح می‌دهد که این شرکت چگونه با همکاری سایر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز به توسعه اکوسیستم خود می‌پردازد.

 

اکوسیستم درحال‌توسعه ما که از شرکای بسیار تشکیل شده است، به ما کمک می‌کند تا محدوده وسیعی از دستگاه‌های ویندوز را با طراحی‌های جدید در نقاط مختلف و بازارهای جدید ارائه دهیم. این دستگاه‌ها از شخصی‌سازی‌شده‌ترین تلفن‌های همراه گرفته تا حساس‌ترین مراکز داده در مقیاس اینترنت را شامل می‌شوند، و ما همچنان به سرمایه‌گذاری و تلاش برای رشد شرکای خود از طریق نوآوری در مدل کسب‌وکار خود و نرم‌افزار و پلتفرم‌های خدمات ادامه می‌دهیم.

مفتخر هستیم که بار دیگر میزبان یک مراسم افتتاحیه در کامپیوتکس باشیم، جایی که در آن درباره نظرات خود نسبت به رایانش در یک دنیای مبتنی بر تلفن همراه و فضای ابری، نحوه ارائه چشم‌انداز امروز خود با اعمال پیشرفت‌های سریع در ویندوز، اخذ مجوز جدید و برنامه‌هایی برای یک مجموعه توسعه‌یافته از شرکا، و نحوه دیدگاه ما نسبت به تکامل و تحول رایانش در آینده به طوری که بیشتر انسان‌محور شود، صحبت کردیم. تقریبا ۴۰ ویندوز و دستگاه تلفن ویندوز را از شرکای خود در سراسر دنیا به نمایش گذاشتیم. به اهمیت خدمات و برنامه‌های مایکروسافت می‌پردازیم، اعم از اعلام اینکه Kabam، یکی از بازی‌های رایگان پیشرو، بازی داغ خود را در طول سال آینده روی تبلت و تلفن‌های ویندوز قرار می‌دهد و بازی‌های آتی آن‌ها در چارچوب مشابه با چارچوب زمانی پلتفرم‌های دیگر روی ویندوز در دسترس خواهند بود.

روی صحنه، ما از دیواری از دستگاه‌های جدید با شرکای خود رونمایی کردیم. از کامپیوترهای شخصی سنتی شروع کردیم، جایی که ما به سرمایه‌گذاری با شرکای خود ادامه می‌دهیم و نوآوری‌های باورنکردنی را مشاهده می‌کنیم. برای مثال، کامپیوترهای یکپارچه نازک‌تر، سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر می‌شوند. ما کامپیوتر یکپارچه ایسوس مدل PT2001 را نشان دادیم، که طول عمر باتری آن پنج ساعت است و دستگیره‌ای دارد که با آن به‌راحتی می‌توان این دستگاه ۷ پوندی را جابه‌جا کرد. به‌علاوه مبلغ آن نیز بسیار معقول است (۶۹۹ دلار). ما چندین لپ‌تاپ جدید را با محدوده قیمت متفاوت نمایش دادیم از قبیل ایسر اسپایر V11، که با وجود قیمت بسیار مناسبش سبک ویژه‌ای دارد: اچ‌پی پاویلون ۱۰Touchsmart که دارای پردازنده AMD A4  است و با Miracast سازگار است؛دل Latitude 13 سری آموزشی که برای استفاده در کلاس درس بهینه‌سازی شده است؛ و تعداد دیگری لپ‌تاپ اعم از ایسر اسپایر S7 که به‌زودی با جدیدترین تراشه هسته اینتل، Broadwell، به بازار عرضه خواهد شد.

یک دسته‌بندی دیگر از دستگاه‌های برود‌ول که در تولید آن‌ها از نزدیک با اینتل و سایر شرکای سخت‌افزار خود در حال همکاری هستیم، سریع‌ترین و سبک‌ترین طراحی کامپیوتر شخصی است که در بازار عرضه می‌شود. این کامپیوترهای دو در یک گزینه مناسبی برای مشتریانی است که یک تبلت می‌خواهند، اما نمی‌توانند از لپ‌تاپ نیز دست بکشند؛ این بهترین راه‌حل برای این افراد است. ما Acer Switch 10 را که اخیرا با SnapHinge منحصربه‌فردش معرفی شده است، در معرض نمایش قرار دادیم که امکان تبدیل آسان به چهار مدل مختلف را فراهم می‌کند. دل اینسپایرون سری ۱۱ ۳۰۰۰ نیز هفته گذشته با یک لولای منحصربه‌فرد که ۳۶۰ درجه می‌چرخد، معرفی شد. از ایسر ترنسفورمر بوک  T300 Chi  نیز رونمایی شد. به‌علاوه اچ‌پی دستگاه Pro x2 612 جدید خود را معرفی کرد که به قابلیت‌های کاری مجهز است از قبیل امنیت، باتری دوگانه در تبلت و صفحه کلید.

ما طیف وسیعی از تبلت‌ها را در اندازه‌های مختلف، قیمت‌ها و قابلیت‌های متفاوت داشتیم. چندین تبلت مبتنی بر ویندوز را به نمایش گذاشتیم که پلتفرم ویندوز را توسعه می‌دهند و امکان بهینه‌سازی نوآوری را فراهم می‌کنند. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از Arbor Gladius G1052 که برای خرده‌فروشی عرضه می‌شود و دارای یک بارکد و بسته باتری دوگانه است؛ IEI IceRock 3 که عملکرد بالایی دارد و از بارکدخوان و کارت هوشمند خوان پشتیبانی می‌کند و دارای جی‌پی‌اس است؛ و Winmate M101B که ضدآب و ضدگردوخاک است.

شرکای جهانی ما به نوآوری‌های خود با ارائه تبلت‌های ویندوز ۱۰ اینچی که برای مشتریان کاری بهینه‌سازی شده‌اند، ادامه می‌دهند. برخی از کارهای جدید عبارت‌اند از لنووکه تینک‌پد معتبر خود را به نمایش گذاشت. هنچنین هفته گذشته توشیبا تبلت ۱۰ اینچی خود را که به طور زیبایی بین عملکرد کاری و ارزش تعادل ایجاد می‌کند، معرفی کرد.

در خصوص تبلت‌های کوچک‌تر، برای اولین‌بار از تبلت جدید و ۷ اینچی توشیبا که با همکاری مایکروسافت و توشیبا و نیز شرکت اینتل، Goodix  و AMI تولید شده بود، رونمایی کردیم. این تبلت در ماه‌های آینده با نرخ رقابتی با سایر دستگاه‌های ۷ اینچی در دسترس خواهد بود. ما پاناسونیک Toughpad FZ-M1  را به نمایش گذاشتیم که برای کسب‌وکار در اندازه کوچک بهینه‌سازی شده است. از تبلت KUPA V8 رونمایی کردیم که لوازم جانبی فوق‌العاده‌ای دارد و از یک ورودی قلم و ۳G/4G،TPM  و Miracast اختیاری پشتیبانی می‌کند؛ و نیز Advantech MIT-M101. این تبلت‌های ویندوز خدمات آفیس و سایر خدمات مایکروسافت را نیز ارائه می‌دهند که بهترین تجربه را برای مشتریان از نظر کاری و بازی به ارمغان می‌آورد. به علاوه تبلت‌های جدید از سایر شرکای خود در اکوسیستم فناوری چین را به نمایش گذاشتیم. این تبلت‌های کم‌هزینه از ویندوز استفاده می‌کنند و مایکروسافت ماه گذشته در کنفرانس توسعه‌دهنده BUILD  خود آن را معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.