سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹

مایکروسافت نحوه کار با استارتاپ‌ها را در منطقه منا تغییر داده است

0

سال گذشته مایکروسافت رویکرد کسب‌و‌کار خود را تغییر داد تا با شرکا قراردادهایی را منعقد کند و یک راهبرد برد-‌ برد و جدید را معرفی کرد؛ راهبردی که در آن مایکروسافت رشد خود را در شرکایش می‌بیند. ابراهیم یوسری، مدیر‌کل منطقه‌ای مایکروسافت می‌گوید: موفقیت ما با موفقیت اکوسیستم شرکای ما محقق می‌شود. برای موفقیت باید کسب‌و‌کار مایکروسافت فور‌استارتاپز از فناوری‌ها استفاده کند.

اکوسیستمی برای رونق استارتاپ‌ها

در این راهبرد برد- برد است که مایکروسافت می‌خواهد استارتاپ‌ها را مشارکت دهد. به گفته مایکروسافت، «شما اینجا هستید که کارهای فوق‌العاده انجام دهید. ما اینجاییم تا کمک کنیم.»مایکروسافت یک پلتفرم برای استارتاپ‌ها معرفی کرد به نام مایکروسافت فور‌استارتاپز تا آنها بتوانند رشد کرده و ارتباط برقرار کنند.

این برنامه به استارتاپ‌ها امکان دسترسی به فناوری، بازار و جامعه را می‌دهد. این ایده در واقع کمک به استارتاپ‌ها‌ست تا پایگاه مشتریان و درآمد خود را توسعه دهند. به علاوه، فشارها و مشکلات مربوط به راه‌اندازی استارتاپ را تسهیل می‌کند. لیونل موال می‌گوید: «ما از شما پشتیبانی خواهیم کرد تا اولین مشتریان خود را پیدا کنید و هر چه سریع‌تر محصولات خود را وارد بازار کنید.»

در نشست رایزآپ سال گذشته در مصر، شریک مایکروسافت، محمد نبیل، اطلاعاتی را درباره این منطقه در میان گذاشت. مایکروسافت نحوه کار با استارتاپ‌ها را تغییر داده است. این شرکت قصد دارد به استارتاپ‌ها در هر مرحله از مسیر کمک کند؛ از ایده گرفته تا راه‌اندازی.

دسترسی به ابزارهای مایکروسافت فور‌استارتاپز، ساخت کسب‌و‌کار، برقراری ارتباط با مشتریان از طریق شتاب‌دهندگان مایکروسافت یا دریافت بودجه مورد نیاز برای استفاده از سرمایه‌های خطرپذیر مایکروسافت، این شرکت می‌خواهد استارتاپ‌ها را مطلع کند که برای کمک آمده است.

او معتقد است که اکوسیستم باید یک استارتاپ موفق بسازد. از نظر او واقعیت آن است که مشارکت با اقتصادها توسط شرکت‌های کوچک و متوسط در آفریقا و خاورمیانه بتواند بیشتر باشد و اکوسیستم‌ها با هم همکاری کنند تا موجب رشد شوند.

اگر تمرکز از دسترسی مطلق به بودجه به دسترسی واقعی به بازارها منتقل شود، به کارآفرینان برای رشد کسب‌و‌کارهای آنها از طریق کمک به آنها برای جذب کسب‌و‌کارهای بیشتر کمک می‌کند. راهبرد مایکروسافت برای آفریقا نه‌تنها فناوری‌های پیشرفته را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد، بلکه بازارها را رو به استارتاپ‌های بی۲بی و بی۲سی می‌گشاید.

این مجموعه در طول ۲سال آینده از طریق برنامه مایکروسافت فور‌استارتاپز ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد تا مشارکت‌های فروش مشترک را به استارتاپ‌ها ارائه دهد‌ و دسترسی به فناوری و فضاهای اجتماعی جدید را که موجب تقویت همکاری در سراسر اکوسیستم‌های محلی و جهانی می‌شود، در اختیار آنها قرار دهد.

به گفته نبیل، تمرکز روی ارائه ابزارهای مورد نیاز برای رشد دسترسی به بازار، به استارتاپ‌ها و شرکا برای رشد کلی اقتصادها کمک شایانی می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.