ساختمان یا روبات غول‌پیکر !

خانه هوشمند را فراموش کنید، هدف جدید ساختمان خودکار است

0

در سال ۲۰۱۸، مفهوم یک ساختمان هوشمند دیگر غافلگیرکننده نیست. با افزایش اینترنت اشیاء، ساختمان‌های هوشمند همه جا هستند و درجات مختلفی از مدیریت و کنترل هوشمند سیستم‌های ساختمانی را ارائه می‌دهند، اعم از روشنایی، ارتباطات، امنیت و تهویه هوا. در اکثر موارد، این قابلیت‌های هوشمند هنوز محدود هستند و با همدیگر کار نمی‌کنند و به توجه انسان‌ها نیاز دارند

دایت استورات، بنیانگذار و مدیر فناوری ارشد ایگور، به فکر چیزی بهتر و بزرگ‌تر است. او پلتفرم ساختمان هوشمند نکسوس جدید شرکت را یک گام جلوتر برای دستیابی به ویژن ساختمان خودکار می‌داند. او می‌گوید:

ساختمانی را تصور کنید که مانند یک روبات غول‌پیکر است. ساختمانی که به طور خودکار رفتارش را مطابق با اولویت‌های ساکنان و صاحبان تنظیم می‌کند و تمام این اولویت‌ها را به حالت متعادل در می‌آورد.

ساختمانی که خود را پیکربندی می‌کند تا امنیت، بهداشت و ایمنی را به بهترین نحو و با توجه به تمام خطرات و شرایط ارائه دهد. ساختمانی که آسایش دارد، سرگرم می‌کند، بازدهی را بهبود می‌بخشد و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و در عین حال در بین تمام منابع متضاد و اولویت‌های متنوع ساکنان تعادل برقرار می‌کند.

ساختمانی که به طور خودکار به منابع بیرونی در صورت نیاز دسترسی دارد. این ساختمان تمام این کارها را انجام می‌دهد در حالی‌که بودجه مالی ارائه‌ شده را نیز در نظر می‌گیرد و به کمترین میزان مداخله و سفارشی‌سازی از سوی انسان‌ها نیاز دارد.

ساختمان خودکار یک روبات عظیم

این فقط یک ساختمان خودکار نیست، بلکه روباتی است که شما وارد آن می‌شوید. البته نمی‌توان یک‌شبه به چنین ساختمانی دست پیدا کرد.
طبق گفته استوارت، «مسیری که به اتوماسیون منتهی می‌شود، یک مسیر مرحله به مرحله است» که ابتدا باید سیستم‌های ساختمان را به یک شبکه از مولفه‌ها تبدیل کرد.

این سیستم‌ها انواع داده‌ها را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند و به ساختمان‌های فیزیکی امکان می‌دهند که از طریق نرم‌افزاری مانند یک ماشین مجازی مدیریت شوند. او می‌گوید: «خودکارسازی در حال حاضر در یک حوزه متمرکز دست‌یافتنی شده است».

ابتدا وسایل نقلیه خودکار به کروز کنترل مجهز شدند، سپس پیشرفت‌ها در این زمینه صورت گرفت. در یک ساختمان، این مسیر ممکن است با روشنایی هوشمند شروع شود که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای خودکارسازی اولویت‌های روشنایی کاربران استفاده می‌شود. یک ساختمان خودکار می‌تواند حتی نورتراپی ارائه دهد.

در حال حاضر ما در مراحل اولیه ایجاد ساختمان خودکار هستیم. ایجاد این سیستم‌ها در دنیای واقعی سریع و آسان صورت نخواهد گرفت. حتی اگر فناوری کاملا توسعه یابد، قابلیت‌های ساختمان خودکار به تلاش‌های مهندسی قابل توجه و سفارشی‌سازی‌های بسیار نیاز دارد.

به علاوه، اکثر سیستم‌های ساختمانی هنوز به مولفه‌هایی تقسیم می‌شوند که داده ارائه می‌دهند. بنابراین، اکثر سیستم‌ها بر اساس پایه‌های سطحی ساخته شده‌اند که نمی‌توانند یک ساختمان هوش مصنوعی یا انطباق‌پذیر را توسعه دهند.

در نهایت، حتی وقتی ساختمان‌های خودکار ایجاد شوند، هنوز نیاز به مداخله انسان وجود خواهد داشت. برای مثال، نکسون اکنون می‌تواند تشخیص دهد که آیا حسگر قطع شده است یا خیر. اما یک انسان باید این حسگر را تعویض کند. در آینده ممکن است خدمات پهپادها این کار را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.