راننده کسب‌ و کارتان را بشناسید

0

بعد از راه‌اندازی هر کسب‌وکاری، چه بزرگ باشد و چه کوچک، داشتن روش درست و زمان‌بندی مناسب برای بازاریابی مهم است. به این معنا که هر کسب‌وکاری که آغاز می‌شود، با در پیش گرفتن برخی استراتژی‌های خاص تبلیغاتی می‌تواند موفق شود. در این گزارش به معرفی پنج راهکار مهم در روند راه‌اندازی و بازاریابی یک کسب‌وکار می‌پردازیم که رعایت آنها می‌تواند به گردانندگان مشاغل مختلف در جهت ارتقای فعالیت‌های بازاریابی‌شان کمک کند.

 نوشتن طرح بودجه دقیق

در راستای هر عمل تبلیغاتی، در وهله اول باید به بودجه‌بندی هزینه‌های مورد پیش‌بینی بپردازید و مقدار هزینه‌ای که قصد خرج کردن آن را دارید، مشخص کنید. داشتن طرح مناسب بودجه‌بندی، در پیگیری هزینه‌های انجام‌شده کمک زیادی می‌کند و می‌توانید به‌خوبی روند هزینه‌های مصرفی خود را ببینید و اشتباهات و کاستی‌های احتمالی آن را رفع کنید. همچنین ویرایش منظم این طرح بودجه نیز بسیار مهم است، زیرا ممکن است در حین کار، تغییراتی ایجاد شود که نیاز به بودجه جدیدی داشته باشد و یا اینکه شما در روند کار متوجه شوید که برخی از منابعی که برای آنها هزینه کرده‌اید، ضروری نیستند و می‌توانند حذف شوند.

 وبلاگ داشته باشید

یکی از روش‌های نوین بازاریابی برای کسب‌وکارهای امروزی حضور در فضای دیجیتال و داشتن وبلاگ شخصی است. اگر کسب‌وکار کوچکی راه انداخته‌اید، می‌توانید به جای تبلیغ در سایت‌های معتبر اینترنتی، که قطعا هزینه‌هایی نیز دربردارند، وبلاگی طراحی کنید که مدیریت آن نیز به عهده خود شما باشد. با این روش، می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های اضافی، محصولات تولیدی خود را به کاربران اینترنتی خود معرفی کنید و تولیدات فصلی، تخفیف‌هایی که گاه‌به‌گاه ارائه می‌دهید و… را در وبلاگ خود اعلام کنید و با مصرف‌کنندگان خود وارد تعامل شوید. این روش خصوصا در شناخت علایق و نیازهای مشتریان، که یکی از فاکتورهای اصلی در راهکارهای تبلیغاتی است، بسیار مهم است؛ چراکه ممکن است بسیاری از کاربران اینترنتی که به وبلاگ شما سر می‌زنند، با شما وارد تعامل شوند و از طریق نظراتی که می‌نویسند و یا سوال‌هایی که مطرح می‌کنند به نوعی نیازهای خود را نشان دهند.

 به دنبال دلیل خواسته‌های مشتریان باشید

وقتی کسب‌وکاری را شروع می‌کنید، یک‌سری نیازهای فرضی را بین مشتریان خاص می‌بینید و مطابق با آن نیازها، به تولید محصولات مورد نظرتان می‌پردازید. به همین دلیل دیگر نباید به طور مستقیم از مشتریان بپرسید که چه می‌خواهند، زیرا شما با فرض خواسته‌های آنها، محصولات خود را تولید کرده‌اید. اما در عوض، آن چیزی که در این فرایند به شما کمک می‌کند این است که خواسته‌های مشتریان خود را دنبال کنید و از نوع خرید آنها و همچنین استقبالی که از برخی محصولات شما دارند، نوع نیازها و علایق آنها را تشخیص دهید. مرحله بعد که بسیار مهم‌تر است دانستن این نکته است که به چه دلیل مشتریان چنین خواسته‌ها و علایقی دارند. اگر بتوانید با به فلسفه‌ای که پشت علایق مشتریان است پی ببرید، قطعا بازاریابی موثرتر و ماندگارتری را به نمایش خواهید گذاشت.

 پیش‌دستی کنید، اما نه به قیمت همه چیز!

در بازاریابی، باید پیش‌دستی کرد  و سرعت عمل بالایی داشت. اما این نکته مهم را نباید فراموش کرد که این پیش‌دستی نباید منجر به از دست دادن تمام موجودی و سرمایه شما شود؛ به این معنا که در رقابت با دیگر رقبای هم‌تراز خود، تمام سرمایه خود را صرف نکنید، یعنی در عین حال که شیوه‌های بازاریابی رقبای خود را کنترل می‌کنید و سعی در ارائه تبلیغ خاص و تکرارنشدنی دارید، به صورتی معقول وارد رقابت شوید.

 رانندگان کلیدی کسب‌وکار خود را بشناسید

برای اتخاذ روش‌های بازاریابی، ابتدا باید درک درستی از مشتریان، خصوصیات آنها، طول عمر مشتری بودن آنها و… داشته باشید، چراکه درواقع مشتریان رانندگان اصلی کسب‌وکار شما هستند و به آن سمت‌وسو می‌دهند؛  مطمئنا سن مشتریان، محل زندگی آنها و خصوصیاتی از این دست می‌تواند کمک ارزشمندی به شما در جهت انتخاب شیوه بازاریابی مناسب باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.