چگونه اینترنت اشیا تجربه طرفداران ورزش را متحول می‌کند؟

0

دستگاه‌های متصل و اینترنت اشیا به طرفداران امکان می‌دهند تا از خانه‌ خود به‌آسانی در بازی‌ها مشارکت داشته باشند به ویژه در خصوص لیگ‌های برتر. اطلاعات درباره ورزشکاران که از پلتفرم‌های اینترنت اشیا استادیوم‌ها، برای مثال، جمع‌آوری می‌شوند، می‌توانند داده‌های مرتبط و ارزشمندی را به بازیکنان فوتبال ارائه دهند و به آنها امکان دهند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

تیم‌های ورزشی برای کسب درآمد، دیده‌‌شدن‌ و پشتیبانی عمومی به طرفداران خود متکی هستند. در کل، صنعت پررونق ورزش در حوزه‌های مختلف به طرفداران متکی است؛ از تجارت تیم‌ها و شبکه‌های اشتراک گرفته تا لیگ‌ها و استادیوم‌های پیشرفته. اما در عصر فناوری پیشرفته، انتظارات طرفداران به سرعت در حال تغییر است.

امروز‌ طرفداران انتظار دارند اطلاعات سریع و دقیق دریافت کنند و گزینه‌های سفارشی بر اساس خواسته‌ها و نیازهای خاص آنها ارائه شوند‌ و نیز از روش‌های بیشتری در بازی‌ها و تیم‌های مورد علاقه خود شرکت داشته باشند.

اکنون، اینترنت اشیا امکان تجربیات شخصی‌سازی‌شده را از طریق استفاده از حسگرهای متصل که داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به افراد امکان می‌دهند تا با محیط، تیم‌ها و بازی به شیوه‌های جدید در تعامل باشند، فراهم می‌کند.

هر روز طرفداران پر و پا قرص زیادی در حین تماشای ورزش‌های مورد علاقه خود بیش از پیش از فناوری استفاده می‌کنند. برای مثال، همپوشانی گرافیکی در پخش بازی‌ها می‌تواند زاویه و مکان توپ‌ها را در رنگ‌های روشن و پررنگ نشان دهند. از این خط‌ها همچنین در پخش فوتبال استفاده می‌شود.

تغییر تجربه طرفداران در خانه توسط اینترنت اشیا

دستگاه‌های متصل و اینترنت اشیا به طرفداران امکان می‌دهند تا از خانه‌ خود به‌آسانی در بازی‌ها مشارکت داشته باشند به ویژه در خصوص لیگ‌های برتر. اطلاعات درباره ورزشکاران که از پلتفرم‌های اینترنت اشیا استادیوم‌ها، برای مثال، جمع‌آوری می‌شوند، می‌توانند داده‌های مرتبط و ارزشمندی را به بازیکنان فوتبال ارائه دهند و به آنها امکان دهند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

حتی طرفداران می‌توانند توانایی‌های ورزشی خود را از طریق استفاده از داده‌های به دست آمده از دستگاه‌های پوشیدنی و توپ‌های هوشمند با افراد محبوب خود مقایسه کنند. این توپ‌های هوشمند می‌توانند گل‌ها، سرعت و زاویه توپ را پس از پرتاب پیگیری کنند.

تغییر تجربه طرفداران در استادیوم‌های ورزشی توسط اینترنت اشیا

استادیوم‌های هوشمند می‌توانند طرفداران را از چهار گوشه استادیوم تشویق به مشارکت کنند. اکنون افرادی که مایل هستند برای تماشای بازی به استادیوم‌های هوشمند بروند، از طریق اینترنت اشیا فرصت‌های جدیدی خواهند داشت.

دستگاه‌های اینترنت اشیا استادیوم برای مثال، می‌توانند به‌روز‌رسانی‌هایی را در انواع خدمات ارائه دهند. حسگرهای اینترنت اشیا می‌توانند به طرفداران هشدار دهند و در برخی از استادیوم‌ها، طرفداران می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های هوشمند متصل به شبکه استادیوم بلیت تیم خود را خریداری کنند به جای اینکه در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

حتی اینترنت اشیا می‌تواند راهنمای مکان ارائه دهد، به‌روز‌رسانی‌های مداوم را به ساده‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر ممکن به صندلی‌های طرفداران عرضه کند. در واقع، دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌توانند از هر جنبه‌ای به افراد کمک کنند.

طرفداران ورزشی می‌توانند داده‌های زمان واقعی را درباره آب‌و‌هوا، حمل‌و‌نقل عمومی و پارکینگ دریافت کنند. سایر دستگاه‌های اینترنت اشیا، از قبیل پهپادهای مجهز به دوربین، می‌توانند امنیت طرفداران ورزشی را تضمین کنند و اطلاعات مهمی را در اختیار پزشکان و امدادرسانان قرار دهند قبل از اینکه به فرد مجروح برسند.

به شیوه‌های دیگر نیز از فناوری پیشرفته استفاده می‌شود. به جای تکیه بر انسان‌ها که ممکن است خطا کنند، تجهیزات ورزشی هوشمند می‌توانند تصمیم بگیرند و از این طریق دقت عمل را بالا برند.

تغییر بازی برای طرفداران ورزشی توسط اینترنت اشیا

با تکامل روزافزون اینترنت اشیا، که در طیف وسیعی از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تجربه طرفداران ورزشی نیز تکامل پیدا خواهد کرد و فرصت‌های جدیدی برای مشارکت ایجاد خواهد شد. به علاوه طرفداران در خانه یا استادیوم راحت‌تر بازی‌ها را تماشا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.