یک میلیون دلار؛یک میلیون شغل

0

مدیرعامل آمازون بخشی از زمان سفرش را به بازدید سلبریتی‌های سینمای بالیوود اختصاص داد. جف بزوس در هند اعلام کرد که بیش از یک میلیون دلار آمریکا در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان در هفته‌ای که گذشت به هند سفر کرد. بزوس علت این سفر را شرکت در یکی از رویدادهای آمازون عنوان کرد. این رویداد که آمازون سامبهاو سامیت (Amazon’s Smbhav summit) نام دارد، در دهلی‌نو برگزار می‌شود.

جف بزوس به عنوان مدیر آمازون در این رویداد سه‌روزه شرکت کرد. یکی دیگر از اهداف بزوس برای حضور در رویداد سامبهاو سامیت دیدار با مدیران صنعت هندوستان بود. بزوس توانست در سفر خود با ثروتمندترین مرد هند یعنی موکش آمبانی (Mukesh Ambani) دیدار کند.

مدیرعامل آمازون با رانجیش کومار(Rajnish Kumar) رئیس بانک ایالتی هندوستان (SBI)، آدی گودرج (Adi Godrej) مدیر گروه گودرج، زرین دارووالا (Zarin Daruwala) از بانک چارترد، مانو جاین(Manu Jain) مدیرعامل شیائومی هند ملاقات کرد.

جف بزوس

در این دیدارها جف بزوس با خرده‌فروشان و شرکت‌هایی که نقش موثری در تغییر رفتار مصرف‌کنندگان داشتند، تعاملاتی را انجام داد. بزوس همچنین با مدیر ارشد آمازون در هند، آمیت آگراوال(Amit Agarwal) جلسه‌ای را برگزار کرد. جلسات و قرار ملاقات جف بزوس تنها محدود به کسب‌وکارهای کوچک یا صاحبان مشاغل نبود.

مدیرعامل آمازون بخشی از زمان سفرش را به بازدید سلبریتی‌های سینمای بالیوود اختصاص داد. جف بزوس در هند اعلام کرد که بیش از یک میلیون دلار آمریکا در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

[bs-quote quote=” با وجود قول جف بزوس برای اشتغال‌زایی در هند، مردم این کشور علیه او اعتراضات خیابانی انجام دادند” style=”default” align=”left” color=”#1e73be”][/bs-quote]

او همچنین از ساخت ۱ میلیون شغل جدید در هند تا سال ۲۰۲۵ خبر داد. با وجود اینکه جف بزوس در سفر خود به هندوستان به مردم این کشور قول داد در عرض ۵سال یک میلیون شغل ایجاد کند و از سرمایه‌گذاری قابل توجهی صحبت کرد که برای هند در نظر گرفته‌؛ مردم این کشور علیه او اعتراضات خیابانی انجام دادند.

دلیل تظاهرات هندی‌ها شخص جف بزوس نبود بلکه پوشش خبری منفی روزنامه واشنگتن‌پست در جریان انتخابات هند بود. بزوس صاحب روزنامه واشنگتن‌پست است و مردم هند او را مسئول انتشار اخبار انتقادی می‌دانند.

این در حالی‌ است که تجارت آمازون در هند بیش از دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفته و باعث تحول تجارت الکترونیک در این سرزمین شده است. زمانی‌که جف بزوس درباره سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در هندوستان گفت و آن را در وب‌سایت آمازون منتشر کرد، دولت هند به انتقادات خود از او ادامه داد.

وزیر تجارت هند، پیوش گویال (Piyush Goyal)، در یک کنفرانس امنیتی گفت: «شاید آنها واقعا میلیاردها دلار خرج تجارت الکترونیک کنند اما اگر آنها هر سال یک میلیارد دلار از دست بدهند، مجبور هستند اعتبار مالی خود را میلیاردها دلار افزایش دهند. بنابراین اینطور نیست که لطف بزرگی به هند کرده باشند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.