طعمی که احساس می‌شود!

تبلیغی خلاقانه از یک آبمیوه طبیعی

0

تبلیغ تصویری موفق عموما باید نکات خلاقانه قابل توجهی در آن رعایت شده باشد و مهم‌تر اینکه مخاطب نیز به طور غیرمستقیم تحت تأثیر خلاقیت آن قرار گرفته باشد.

نگاهی خواهیم داشت به یک تبلیغ تصویری خلاقانه از یک برند تولیدکننده آبمیوه‌های طبیعی به نام Avşar Maden Suyu که توسط یک آژانس تبلیغاتی به نام Mark-A طراحی و ارائه شده است.

مهم‌ترین نکته خلاقانه‌ای که در تصویر مورد نظر به چشم می‌خورد، تلفیقی است که طراحان این تبلیغ تصویری بین طعم و شکل ایجاد کرده‌اند، با توجه به اینکه برند مذکور تولیدکننده نوشیدنی‌های میوه‌ای است، سعی شده است تا شکل یک میوه نیز به طور همزمان با دیدن تصویر بطری آبمیوه به ذهن بیننده تداعی شود.

این یک نکته بارز در روان انسان‌هاست که ممکن است با دیدن یک تصویر، طعم و مزه خاصی را در دهان خود احساس کنند، به همین دلیل نیز در تصویر این آگهی، بیننده با دو قسمت مجزا مواجه می‌شود؛ قسمت سمت چپ مربوط به بطری‌های این برند است که در تبلیغ مورد نظر عکس یک سیب روی آن دیده می‌شود.

مطمئنا مخاطبانی که همه روزه تصاویر میوه‌های گوناگون را در بطری‌ها و پاکت‌های مختلف آبمیوه می‌بینند، با دیدن تصویر یک سیب، چندان طعم آن را در دهان خود احساس نخواهند کرد؛ اما نکته قابل تأمل در قسمت دوم این تصویر است که ناگهان در یک باغ سیب به روی بیننده گشوده می‌شود.

جزییات تاثیرگذار آگهی

در قسمت راست تصویر، با همان شکل و اندازه بطری، طرحی از یک سیب دیده می‌شود و تصویر نیز به اندازه‌ای جاندار و زنده است که بیننده حتی می‌تواند یک سیب را در دستان خود لمس کند و این احساس زمانی پررنگ‌تر می‌شود که در قسمت در بطری نیز برگ سبزی که عموما در بالای همه سیب‌ها وجود دارد، دیده می‌شود.

اما واقعی بودن سمت راست این تبلیغ تصویری به همین جا ختم نمی‌شود، در کنار تصویر سیب طبیعی، بیننده باغی را به صورت نامحسوس و مات مشاهده می‌کند که از رنگ‌های قرمزی که روی زمین دیده می‌شود، پیداست که یک باغ از درختان سیب است؛ سیب‌هایی که کاملا رسیده‌اند و روی زمین افتاده‌اند.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان امروزی به آبمیوه‌های طبیعی بیشتر گرایش دارند، شرکتی که تولیدکننده آبمیوه‌های طبیعی است نیز باید بتواند حس طبیعی بودن را به مخاطبان خود القا‌ کند و از این نظر برند Avşar در کمپین چاپی فوق تا حدی به این هدف نزدیک شده است.

همانگونه که در آغاز نیز اشاره شد، شکل و تصویر اگر زنده و گویا باشند، می‌توانند حس‌های مختلفی را در انسان برانگیزند که در این مورد، تبلیغ تصویر زنده و جاندار از درختان سیب و شکل میوه سیب، به خوبی موفق شده است مزه و طعم این میوه را در ذهن و دهان مخاطب زنده کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.