بازگشت بلک‌بری به تمرکز روی امنیت اینترنت اشیا

0

در مدت زمان کوتاه، اینترنت اشیا توانسته است تعداد زیادی لقب جمع کند که هیچ‌یک چندان مناسب نیستند. بیشتر آنها به دستگاه‌های اینترنت اشیا مربوط می‌شوند که چندان ایمن نیستند. بلک‌بری، تولیدکننده دستگاه همراه، امید دارد که این شرایط را تغییر دهد و مجموعه‌ای از نرم‌افزار را عرضه کند که به تولیدکنندگان اینترنت اشیا کمک می‌کند نرم‌افزار و سخت‌افزار ایمن‌تر بسازند.

تلاش در سال‌های اخیر برای تجهیز هر دستگاهی به اینترنت موجب شده است که پیامدهای امنیتی برای کاربران و تولیدکنندگان به همراه داشته باشد. بسیاری از تولیدکنندگان سخت‌افزار که دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌سازند، ممکن است روند امنیت نرم‌افزاری داخلی کاملی نداشته باشند به‌ویژه تولیدکنندگانی که عمدتا روی ساخت دستگاه‌هایی در سطح مشتری تمرکز دارند.

اولویت آن است که دستگاه‌ها به سرعت و با کمترین هزینه ممکن وارد بازار شوند. ایجاد مانع بر سر راه حملات بر سخت‌افزار و نرم‌افزار به وقت و هزینه زیادی نیاز دارد. شرکت بلک‌بری اکنون مجموعه‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد که بسیاری از مشکلات امنیتی تولیدکنندگان و روند توسعه را حل می‌کند.

۳ محصول مجزا وجود دارد؛ یکی از آنها سیستمی را به تولیدکننده ارائه می‌دهد تا یک روت‌آو‌تراست سخت‌افزار برای دستگاه ایجاد کند که به مرکز عملیات شبکه بلک‌بری متصل است. بلک‌بری می‌گوید، در طول تولید یک کلید خدمات هویت امنیتی بلک‌بری داخل سخت‌افزار تزریق می‌شود و روی یک سرور امن ثبت می‌گردد.

در هنگام راه‌اندازی و به طور منظم در طول عمر محصول، بررسی‌هایی انجام می‌شود تا تایید شود که دو کلید با هم تطابق دارند. در غیر این صورت، دستگاه دیگر بوت نمی‌شود. خدمات جدید دیگر این شرکت بسته سکیور‌فاندیشن فیچز است که روی ایمن‌سازی بیشتر نرم‌افزار در دستگاه‌های اینترنت اشیاء تمرکز دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.