چگونه در سال‌۲۰۲۰ بهتر بازاریابی کنیم؟

3 هدف برای ارتقای استراتژی شبکه‌های اجتماعی

0

امروز دیگر شبکه‌های اجتماعی تنها برای تعامل با خانواده و دوستان نیست. هنوز هم بیشتر مردم از شبکه‌های اجتماعی برای صحبت با دوستانشان استفاده می‌کنند، اما این پایان کار شبکه‌های اجتماعی نیست.

اهداف در تجارت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند و کسب‌وکارهای بدون هدف با شکست روبه‌رو می‌شوند. همچنین در صورتی‌که استراتژی مشخصی نداشته باشید و موفقیت خود را ارزش‌گذاری نکنید، به جای آنکه قدم‌های رو به جلو بردارید، عقبگرد خواهید داشت.در این گزارش لیستی از اهدافی را با یکدیگر مرور می‌کنیم که در سال‌۲۰۲۰ به ارتقای بازاریابی شما کمک می‌کند.

از نادیده‌گرفتن مخاطبانتان دست بردارید

مهمترین روش بازاریابی شبکه اجتماعی : از نادیده گرفتن مخاطبان درست بردارید

اساس بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تعامل و گفت‌وگو با مخاطب است اما بسیاری از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی مخاطبان را نادیده می‌گیرند. از طرفی شبکه‌های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر هستند و بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید در مقابل این تغییرات انعطاف‌پذیر باشند.

با وجود آنکه سیاست‌های تجاری همواره ثابت می‌مانند اما اگر بازاریابان خود را به‌روز‌رسانی نکنند و همراه موج تحولات نباشند، شکست می‌خورند. یکی از سیاست‌های اصلی در کسب‌وکار، مشتری‌مداری است. باید به یاد داشته باشید که همواره حق با مشتری است.

برای برداشتن قدم‌های بعدی در بازاریابی شبکه اجتماعی در خصوص چگونگی پشتیبانی از مشتری تحقیق کنید. روش‌های مختلفی برای حمایت از مشتریان وجود دارد. فراموش نکنید بهترین روش برای پشتیبانی از مخاطبانتان، توجه به آنهاست. کافی است پاسخگوی پست‌ها و کامنت‌هایی باشید که در شبکه‌های اجتماعی گذاشته می‌شود.

در سال‌۲۰۲۰ توجه به مشتریان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. آنالیزهای زیادی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که به شما کمک می‌کند داده‌ها را برای شناخت محصول، کشف مشتریان احتمالی‌ و درک مخاطب هدف خود تحلیل کنید.

محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی بفروشید

فروش محصولات در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف اصلی بازاریابان است. شبکه‌های اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهد که از برند مورد علاقه خود خرید کنند. در شبکه‌های اجتماعی شما با برندهایی که شناخته‌شده نیستند ولی محصولات جذابی تولید می‌کنند، آشنا خواهید شد.

پس اگر کسب‌وکار کوچکی دارید یا می‌خواهید محصولی را بفروشید، رسانه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید. اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام قابلیت نمایش محصولات به صورت زنده را دارد و همین باعث جذب مشتریان می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که از میان ۱۷۸.۴۲۱ کاربر جهانی اینترنت در رده سنی میان ۱۶ تا ۶۴سال، ۲۸‌درصد علاقه‌مند به خرید محصولات در شبکه‌های اجتماعی هستند. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال میلادی ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته باشد.

هر‌چند تولید و پخش ویدئو از محصولات یک روند جدید نیست، اما در حال حاضر به عنوان کانون اصلی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده و مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

نکته قابل توجه درباره رسانه‌های اجتماعی امکان تولید و پخش ویدئوهای زنده است که هنوز پتانسیل قابل‌توجهی برای بازاریابان و برندهای مختلف دارد. این جریان به شما این امکان را می‌دهد که همزمان با آنچه که روی می‌دهد، واکنش نشان دهید. علاوه بر این، ویدئوهای زنده سبب برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان می‌شود.

زمانی‌که مردم بدانند اشخاص حقیقی گرداننده برند هستند، ارتباط با‌ مخاطبان نیز بهتر انجام می‌گیرد. با شناخت الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و تفاوت‌های آنها می‌توانید اجناس خود را در این پلتفرم‌ها به فروش برسانید.

از ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی نترسید

امروز دیگر شبکه‌های اجتماعی تنها برای تعامل با خانواده و دوستان نیست. هنوز هم بیشتر مردم از شبکه‌های اجتماعی برای صحبت با دوستانشان استفاده می‌کنند، اما این پایان کار شبکه‌های اجتماعی نیست.

رسانه‌های اجتماعی برندها را وادار کرده‌اند تا از سایه خود بیرون بیایند و با توجه به اهمیت بازاریابی شبکه اجتماعی و حضور گسترده مردم در این پلتفرم‌های آنلاین رویکرد خود را تغییر دهند. با این حال، هنوز برندها از تعامل با مردم و ارسال پیام دوری می‌کنند.

در ادامه بخوانید :

یکی از اهداف مهم در سال‌۲۰۲۰، بررسی چگونگی تعامل بهتر در کسب‌وکارها با استفاده از ارسال پیام است. از ارسال پیام نترسید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. از آنها بپرسید کدام محصول شما را بیشتر دوست دارند یا چه کالایی را نمی‌پسندند.

از شنیدن انتقاد در پیام‌های ارسالی نهراسید. می‌توانید از ابزارهای پیام‌رسان هم بهره بگیرید. با این وجود بهتر است خودتان پیام ارسال کنید. به یاد داشته باشید که در‌۲۰۲۰ هم مردم ترجیح می‌دهند با انسان‌ها صحبت کنند نه روبات‌ها.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.