امضای بالیوودی پای برند ژاپنی

0

شرکت یاماها در سال ۱۸۸۷ در کشور ژاپن تأسیس شد و در حال حاضر یکی از رهبران عمده تولید موتورسیلکت در جهان به‌شمار می‌رود. به‌طوری که موتورسیکلت یاماها، نامی شناخته‌شده در جهان محسوب می‌شود و کمتر کسی است که نام این برند معتبر ژاپنی را نشنیده باشد. امروزه برند یاماها به یکی از بازیگران اصلی در عرصه بازار اسکوتر، موتورسیلکلت و دوچرخه‌های ورزشی تبدیل شده است. ضمن اینکه استفاده از فناوری‌های روز دنیا و ارائه محصولات باکیفیت و راحت نیز از جمله دلایل اصلی برند شدن این شرکت به‌شمار می‌رود. در این گزارش تلاش می‌شود تا راهکارهای برند یاماها در عرصه دنیای دیجیتال بررسی شده و برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های این شرکت در این زمینه معرفی شوند.

  •  امضای هنرپیشه بالیوود پای اسکوتر یاماها

حضور چهره‌های مشهور سینمایی می‌تواند در معرفی برندها و محصولات جدید آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشد و برند یاماها نیز در معرفی یکی از محصولات خود در کشور هند، از حضور بازیگر مشهور هندی بهره جسته است. تولید اسکوتر و موتورهای مخصوص بچه‌ها یکی از محصولات عمده و پرطرفدار برند یاماها به‌شمار می‌رود که این برند استراتژی‌های بازاریابی خاصی را برای آن دنبال می‌کند. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۲ برای معرفی یک اسکوتر کوچک برای بچه‌ها در بازار هند، از حضور بازیگر مشهور هندی دیپیکا پادوکن، استفاده کرده بود. این اسکوتر جدید در سپتامبر ۲۰۱۲ مصادف با فصل فستیوال هند، به امضای این هنرپیشه مشهور هندی رسیده و توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان هندی را به خود جلب کرده بود. از آنجایی که حضور دنیای دیجیتال در عرصه بازاریابی، فرآیندی انکارناشدنی است، در ادامه تلاش می‌کنیم تا به برخی از راهکارهای برند یاماها در راستای تبلیغات اینترنتی اشاره کنیم. طراحی وب‌سایت‌های معتبر فروش و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی تلفن همراه از جمله فعالیت‌های برجسته برند یاماها در فضای دیجیتال به‌شمار می‌رود که توجه بسیاری از کاربران اینترنتی را به خود جلب کرده است.

  •  معرفی موتورسیلکت FZ16 از طریق تلفن همراه

تلفن‌های همراه هوشمند در دنیای حاضر یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها به‌شمار می‌رود که با صرف هزینه‌های کمتر، مخاطبان بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ چراکه امروزه تقریبا در دست اکثر افراد جامعه یک دستگاه تلفن هوشمند دیده می‌شود که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و بنابراین افراد مورد نظر می‌توانند یک مخاطب بالقوه برای برندهای موجود به‌شمار روند. در همین راستا برند یاماها نیز از اهمیت تبلیغات تلفن همراه غافل نبوده و برای معرفی محصولات جدید خود از این فرآیند سود جسته است. به‌عنوان مثال، کمپین تبلیغاتی یاماها برای معرفی موتورسیکلت مدل FZ16  این برند، از برنامه‌های تبلیغاتی موبایل استفاده کرده است. به این صورت که با طراحی یک سایت آنلاین که قابل‌نصب روی گوشی‌های همراه است، این امکان را به مخاطبان می‌دهد که بتوانند نزدیک‌ترین محل را برای خرید محصول مذکور پیدا کنند؛ ضمن اینکه قادر هستند برنامه مورد نظر را به دوستان خود نیز معرفی کنند. 

همچنین طراحی تصاویر جذاب مربوط به محصولات یاماها، تهیه ویدئوهای محصولات، پاسخگویی به مخاطبان و… نیز از دیگر اقدامات این برنامه بوده است. از دیگر نکات برجسته در این برنامه تبلیغاتی این بود که به‌صورت هوشمند، زمانی که کاربران اینترنتی از طریق گوشی همراه خود آنلاین می‌شدند، فعال می‌شد و ارتباطی زنده را با مشتریان رقم می‌زد.

 

  •  امکان یک تعامل آنلاین با مشتریان

از آنجایی که دنیای دیجیتال بخشی از زندگی روزمره مردم شده است، برند یاماها نیز برای برقراری ارتباطی مؤثر با مخاطبان و مصرف‌کنندگان جهانی خود، فضایی بهتر از فضای اینترنت را نیافته است و با طراحی یک وب‌سایت منحصربه‌فرد، یک تجربه تعاملی آنلاین و منحصر‌به‌فرد را با مخاطبان خود شکل داده است. کاربران اینترنتی ترجیح می‌دهند از وب‌سایت‌هایی دیدن کنند که به آسانی اطلاعات آن‌ها قابل دسترس باشد و گزینه‌های متنوعی را به آن‌ها پیشنهاد کند. در همین راستا نیز برند یاماها با طراحی یک وب‌سایت اینترنتی مناسب، تعاملی دوسویه و مناسب را با مصرف‌کنندگان مجازی خود ایجاد کرده است که سهولت استفاده و داشتن گزینه‌های متعدد از خصوصیات بارز آن است.

  •  در yamaha-racing  از جدیدترین اخبار مسابقات موتورسواری باخبر شوید

از دیگر اقدامات خلاقانه برند یاماها در راستای بازاریابی اینترنتی، تهیه یک وب‌سایت مخصوص مسابقات است. این کمپانی در وب‌سایت‌های اینترنتی خود مطالب متنوعی مانند زمان برگزاری مسابقات موتورسواری و دوچرخه‌سواری را نیز اعلام می‌کند؛ چراکه یکی از محصولات مهم این شرکت دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های مسابقه است و بنابراین با راه‌اندازی یک وب‌سایت اختصاصی تحت عنوان  (yamaha-racing.com)، جدیدترین اخبار مربوط به این مسابقات را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

  •  تماشای تجربه‌ای واقعی 

از دیگر استراتژی‌های آنلاین برند یاماها، می‌توان به مشتری‌محوری آن اشاره کرد. به این معنا که سعی می‌کند با معرفی جامع و کامل از محصولات خود، تجربه مجازی بیننده را به یک تجربه واقعی و شخصی تبدیل کند؛ به این صورت که گویی کاربر اینترنتی قادر به تماشای حقیقی محصولات این کمپانی است. محتوای وب‌سایت فروش این کمپانی ترکیبی از تصاویر و متن بوده و سعی در ارائه یک معرفی کامل از محصول دارد که با توجه به بازخورد مشتریان، در این معرفی نیز موفق شده است.

  •  بومی‌سازی محتوای وب‌سایت یاماها

از طرفی از دیگر اقدامات خلاقانه برند یاماها در تبلیغات آنلاین خود، استخدام مدیران محتوای وب در کشورهای مختلف است؛ به این معنا که مدیران مذکور با بررسی علایق و نیازهای هموطنان خود، محتوای وب‌سایت مورد نظر را بومی‌سازی کرده و از همه مهم‌تر کار ترجمه این محتوا را نیز بر عهده دارند. با این وصف، مخاطبان جهانی یاماها، در ارتباطی مؤثر با این برند قرار می‌گیرند؛ چراکه محتوای تولید شده در وب‌سایت‌های آنلاین این کمپانی، با نیازهای آن‌ها همخوانی داشته و نوع محصولاتی که در این وب‌سایت‌ها معرفی می‌شود، مطابق با توانایی خرید و علایق آن‌ها است.

  •  راه‌اندازی وبلاگ اسنوموبایل برای ارتباط بیشتر با مشتریان

یکی از مزایای دنیای اینترنت، داشتن یک تعامل دوطرفه با مشتریان است، به این معنا که تولیدکننده می‌تواند از نظرات و پیشنهادات جامعه مصرف‌کنندگان خود، برای ارتقای محصولات، باخبر شود. در همین راستا نیز طراحی وبلاگ‌های تخصصی محصولات از دیگر اقدامات برند یاماها در زمینه بازاریابی آنلاین است. به عنوان مثال این برند برای معرفی موتور برفی خود، یعنی یک وسیله نقلیه مخصوص حرکت روی برف، یک وبلاگ با عنوان Snowmobile را در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی کرده بود. این وبلاگ برای معرفی محصول مذکور و از همه مهم‌تر، ایجاد یک ارتباط دوسویه با مشتریان راه‌اندازی شده بود و مدیران آن با برقراری ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان، نظرات آن‌ها را در مورد محصول جدید جویا می‌شدند و به پرسش‌های احتمالی این کاربران پاسخ می‌دادند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.