هوش مصنوعی که هوش از سر می‌برد

آشنایی با 5 استارتاپ هوش مصنوعی

0

در این گزارش پنج دلیل هیجان‌انگیز را برای استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته سال گذشته بررسی خواهیم کرد و استارتاپ‌های برتر حوزه آموزشی را که فضای متفاوت و بهتری برای دانشجویان فراهم کرده‌اند معرفی می‌کنیم.

سال ۲۰۱۸ سالی پر از طرح‌های نوآورانه برای استارتا‌پ‌های حوزه تکنولوژی آموزشی بوده است. استارتاپ‌های تکنولوژی آموزشی عبارتند از استارتاپ‌های واقعیت مجازی،کتاب‌های صوتی کارائوکه و هواپیماهای بدون سرنشین.

این استارتاپ‌ها راه‌های یادگیری تازه‌ای را نوید می‌دهند. خوشنامی تکنولوژی‌های پیشرفته مرهون آزمایش‌هایی است که انجام می‌دهند. این تکنولوژی‌ها سیستم آموزشی سنتی را با تمرین‌های آموزشی جدید دگرگون کرده‌اند.

اگر بخواهیم پنج عنصر اصلی تغییر تکنولوژی آموزشی سال ۲۰۱۸ را پیدا کنیم به نام‌های آشنایی چون واقعیت مجازی، واقعیت تکمیلی، چت‌باتز، هوش مصنوعی و بلاکچین برخورد خواهیم کرد.

استارتاپ پلی‌تو‌اسپیک : زبان ماشین همه‌جانبه در واقعیت مجازی

استارتاپ تکنولوژی آموزشی «پلی‌تو‌اسپیک» از قدرت زبانی استفاده‌ای بهینه کرده است. بهترین روش یادگیری زبان زیستن در مکانی است که افراد به آن زبان سخن می‌گویند.

اما بلیط هواپیما و هزینه‌های زندگی در کشوری دیگر بسیار گران هستند. از طرفی، بسیاری از افراد وقت سفر به خارج را ندارند و از عهده هزینه‌اش برنمی‌آیند؛ ولی شوق یادگیری زبان همواره با آنهاست.

خوشبختانه در عصر ارتباطات و اطلاعات تنها راه یادگیری زبان زندگی در خارج از کشور و همجواری با بومی‌زبانان نیست. برای کسب تجربه و یادگیری زبان ابزارهای سودمندی وجود دارد و پلی‌تو‌اسپیک یکی از آن ابزارهاست که از واقعیت مجازی برای خلق چیزی که به آن «بازی ماجراجویانه مکالمات» می‌گویند استفاده می‌کند.

بازی ماجراجویانه مکالمات به پیشرفت مهارت‌های زبان انگلیسی در زبان آموزان کمک می‌کند. ترکیب هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتالی داستانگویی زمینه را برای تجربه‌های متنوع فراهم می‌کند.

پلی‌تواسپیک در آغاز ماجراجویی‌های دریایی و جاذبه‌های گردشگری را از طریق واقعیت مجازی نشان می‌داد، در حالیکه این برنامه در اصل راهنمای سفر یک دزد دریایی بود. به همین دلیل، به برنامه‌ای کُمیک و رازآلود بدل شد. بازیکن‌ها می‌توانستند با کاراکتر مجازی صحبت کنند و مهارت‌های مکالمه خود را بالا ببرند. سپس برنامه شخصی پلی‌تواسپیک گزارش عملکرد آنها را برایشان ارسال می‌کرد.

در فوریه ۲۰۱۸، واقعیت مجازی به یکی از مهمترین شاخصه‌های تکنولوژی آموزشی بدل شد و اکنون این فناوری به رشد خود ادامه می‌دهد. طی سال‌های گذشته، واقعیت مجازی شکست‌های زیادی متحمل شده است و محققان تمام تلاش خود را می‌کنند تا واقعیت مجازی توسعه پیدا کند. این امکان وجود دارد که استارتاپ‌هایی مثل پلی‌تواسپیک واقعیت مجازی را به مسیر اصلی خود هدایت کنند.

استارتاپ بونادرون : عشق‌ورزیدن به علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات با کمک ابزارهای شبیه‌سازی

بونادرون یکی از استارتاپ‌های تکنولوژی آموزشی در کاتالونیا (منطقه خودمختار اسپانیایی) است. بونادرون از پرینترهای سه‌بعدی استفاده می‌کند و هدف آن تنها آموزش علوم به کودکان نیست؛ با این حال، کودکان را به علوم علاقه‌مند می‌سازد.

این شرکت جعبه‌ای طراحی کرده است و کودکان به‌وسیله آن طراحی می‌کنند و سپس از طرح خود پرینت می‌گیرند. استارتاپ بونادرون به کودکان شانس مشاهده علوم و تکنولوژی را از راه بازی می‌دهد. بونادرون فرض را بر این گذاشته است که کودکانی که در کلاس درس هستند با آنهایی که به مدرسه نمی‌روند فرق دارند.

از نظر آنها قطع ارتباط این کودکان با یکدیگر مشکلاتی را برای جامعه و آینده کودکان به وجود می‌آورد. با ورود تلفن‌های هوشمند جزوات آموزشی دیجیتالی شده‌اند.

به همین دلیل، اکثر مدارس تکنولوژی را بخشی از تجربه یادگیری نمی‌دانند. با این وجود، کودکان بعد از آنکه زنگ مدرسه به صدا در می‌آید و راهی خانه می‌شوند وقت زیادی را در فضاهای مجازی می‌گذرانند.

اما استفاده از تکنولوژی بدون شناخت بهره‌وری کمی دارد. تحقیقات جدید حاکی از آن است که تنها ۱۲درصد نوجوانان پسر علاقه‌مندند که کارهای مربوط به علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات انجام دهند.

بونادرون برای حل این مشکل مأمور شد و دانش‌آموزان را به فراگیری علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات تشویق کرد. همچنین، چگونگی استفاده از ابزارها و فناوری‌های نو را به آنها آموزش داد.

بونادرون یک استارتاپ تکنولوژی آموزشی در کاتالونیا (منطقه خودمختار اسپانیایی) است. استارتاپ بونادرون به کودکان شانس مشاهده علوم و تکنولوژی را از راه بازی می‌دهد

استارتاپ بیلینگواپ : تمرین تلفظ با اپلیکیشن‌های کارائوکه

بیلینگواپ یکی از استارتاپ‌های تکنولوژی آموزشی سال ۲۰۱۸ بود. این اپلیکیشن موبایل شبیه دیگر اپلیکیشن‌های کلاسیک آموزش زبان (مثل دولینگو و ممریس) نیست.

استارتاپ بینگواپ کار خود را در برلین شروع کرد و راه‌حل تازه‌ای برای پیشرفت مهارت‌های خواندن ارائه کرد. اکثر مردم به منظور فراگیری زبان از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند و دوره‌های آموزشی اپلیکیشن‌های کلاسیک آموزش زبان، همچون دولینگو و ممریس، را تمام کرده‌اند؛ اما کماکان با مشکلات زبانی و به‌طور خاص مهارت خواندن مواجه هستند.

بیلینگواپ یک متن دوزبانه را در یک صفحه‌ نمایش می‌دهد. در نتیجه، نیازی به بازگشت و مرور متن در دیکشنری نیست. علاوه بر اینکه کتاب صوتی (خواندن کارائوکه) به شنیدن کاربران کمک می‌کند.

در اپلیکیشن بیلینگو متن‌های متنوعی به ۱۳ زبان موجود است. این متن‌ها شامل اخبار، رمان و مقاله‌های علمی‌اند.

استارتاپ چت باتز : همکاری دانش‌آموزان و ایجاد اجتماعات یادگیری با چت باتز

تصور اشتباه رایجی در مورد چت باتز وجود دارد و آن اینکه چت باتز تنها برای حمایت مشتریان در برابر آژانس‌ها ابداع شده است. اما چت باتز کاربردهای گوناگونی دارد.

ابتدای سال ۲۰۱۸، چت باتز به افزایش و توسعه تکنولوژی‌های آموزشی جدیدکمک می‌کرد. استارتاپ فاندری پلتفرمی است که از چت باتز و هوش مصنوعی برای اطمینان دانش‌آموزان مقاطع بالاتر استفاده می‌کند.

فاندری کار خود را در اسلو آغاز کرد و فرایند همکاری دانش‌آموزان را مورد بررسی قرار داد. فاندری برای دانش‌آموزان محیط امنی فراهم کرد و به آنها امکان داد که بی‌ واهمه قضاوت از یکدیگر سؤال بپرسند. فاندری چگونگی تشکیل اجتماعات یادگیری را به دانش‌آموزان آموخت.

استارتاپ فاندری کاربردی و سریع است و به دانش‌آموزان انگیزه همکاری و به معلمان راه‌های ارائه روش‌های نو را می‌دهد. نیلسن یکی از بنیانگذاران استارتاپ فاندری در توضیح تکنولوژی آموزش می‌گوید: «معلمان توانایی تدریس و پیگیری کارهای صد دانش‌آموزان را ندارند.»

استارتاپ میکرولرنینگ : تجارت برپایه پلتفرم میکرولرنینگ

ادومی یک پلتفرم میکرولرنینگ موبایلی است. در این پلتفرم مدیران کسب‌وکار به کارمندانشان آموزش‌های آنلاین می‌دهند. ادومی استارتاپی خلاق در حوزه تکنولوژی آموزشی به حساب می‌آید که مبدأ آن شهر لندن است.

ادومی کار خود را با نسخه دسکتاپ شروع کرد و بعد از مدتی با به‌روزرسانی نرم‌افزار به دنیای موبایل راه یافت. استفاده از اپلیکیشن مدومی ساده است و در آن آموزش با ارتباطات ترکیب شده.

ادومی سال ۲۰۱۹ یکی از محبوبترین محیط‌های آموزشی آنلاین بود و «اوبر» آن را برای آموزش کارمندانش برگزید. اوبر در فصول مختلف به رانندگانش پیشنهاد می‌کند تا طرز استفاده از ادومی را بیاموزند و خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.