ژاپنی‌ها اینترنت اشیاء را ارزان می‌کنند

0

خدمات جدید LPWA هم‌اکنون در توکیو قابل دسترسی است و تا سال ۲۰۲۰ در سراسر این کشور ارائه خواهد شد و به ظهور یک جامعه ایمن‌تر و راحت‌تر کمک خواهد کرد.

شرکت Kyocera اعلام کرده است که شرکت وابسته آن KCCSاز طریق شبکه اینترنت اشیاء جهانی Sigfox، خدمات شبکه اینترنت اشیاء را در ژاپن ارائه می‌دهد.

قرار است این خدمات تا اوایل سال ۲۰۱۸ در ۳۶ شهر اصلی ژاپن و تا سال ۲۰۲۰ در سراسر کشور ارائه شوند و هر سال حدود ۱۰میلیارد ین درآمد داشته باشد. بازار اینترنت اشیاء همچنان در سراسر دنیا در حال رشد است و تخمین زده می‌شود که تعداد دستگاه‌های متصل تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۵۳ میلیارد برسد.

با این حال، موانعی بر سر راه استفاده انبوه از این خدمات وجود خواهد داشت به ویژه در مناطقی که منبع برق ندارند، به خصوص برای کاربردهایی مانند حسگرها با حجم داده بسیار پایین. برای رسیدگی به این مشکلات، KCCS از شبکه LPWA (منطقه وسیع با قدرت کم) سیگ‌فاکس استفاده می‌کند که یک راهکار اینترنت اشیاء فوق‌العاده را با کمترین هزینه و بیشترین طول عمر باتری – دو مانع مهم برای بسیاری از شرکت در ژاپن که به دنبال استفاده از اینترنت اشیاء انبوه هستند – ارائه می‌دهد.

این شراکت موجب می‌شود که برای اولین بار شبکه سیگ‌فاکس در بازار در حال رشد ژاپن حضور یابد که سومین بازار اینترنت اشیاء بزرگ دنیا پس از آمریکا و چین است.

KCCS با حدود ۷۰ شرکت در حوزه‌های مختلف از قبیل تولیدکنندگان دستگاه و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت اشیاء شراکت کرده است. شبکه سیگ‌فاکس خدمات و کاربردهای اینترنت اشیاء زیر را هدف قرار خواهد داد:

 تاسیسات: قرائت از راه دور و تشخیص نشت آب

خرده‌فروشی: نظارت از راه دور برای تعمیر و تهیه دستگاه فروش اتوماتیک

محیطی: نظارت بر دما، رطوبت، باد و سطح رودخانه

 تدارکات و حمل و نقل: مدیریت اطلاعات موقعیت مکانی محفظه، پالت و شاسی

 دارایی‌ها: پیگیری و ردیابی تجهیزات اجاره‌ای در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن

 پزشکی: کاربردهای بهداشت و سلامت از قبیل جمع‌آوری داده و نظارت بر داده و نظارت بر سالمندان، کودکان و حیوانات خانگی

 کشاورزی: نظارت بر دما و رطوبت گلخانه، نظارت بر شرایط خاک و مدیریت ماشین‌آلات

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.