چگونه یک زیست‌بوم پویا داشته باشیم؟

0

 از حیث فناوری و صنایع پیشرفته، کشور ایران با توجه به جمعیت جوان و مستعد خود از یک‌سو و از سوی دیگر جهت‌گیری‌ها و حمایت‌های دولت به اقتصاد دانش‌بنیان و نیز توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات باعث شده در صنایع پیشرفته نظیر نانو فناوری، زیست‌فناوری و سلول‌های بنیادی به ترتیب رتبه هفتم، سیزدهم دنیا و اول منطقه باشد.

حال سؤال اساسی اینجاست که چگونه می‌توان به رشد اقتصادی پایدار رسید؟ از چه راهی مشکل بیکاری جوانان قابل‌حل است؟ چگونه جوانان تحصیل‌کرده ایرانی می‌توانند ثروتمند شوند؟ و اساسا‌ آیا ثروتمند بودن خوب است یا خیر؟

برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار، رفع مشکل بیکاری جوانان، ثروت‌آفرینی و ارزش‌آفرینی، بایستی به نگاه سامانه‌ای و پیاده‌سازی یک ‌زیست‌بوم پویا، کارآمد و پایدار کارآفرینی پرداخت؛ زیست بومی که یکایک جوانان این کشور در قالب تیم یا گروه به‌عنوان مؤلفه‌های اصلی‌اش، می‌توانند با بهره‌گیری از توانمندی‌های خویش، به اهدافشان دست یابند و کشور را از وضع موجود به وضع مطلوب هدایت کنند.

مؤلفه‌های یک ‌زیست‌بوم کارآفرینی ناب و پایدار شامل کارآفرین، نوپا، منتورها، استارتاپ و غیره می‌شوند. 

در همین راستا کافه کسب‌و‌کار فاتحان ثریا  در راستای اشاعه فرهنگ کارآفرینی و آشنایی جوانان و علاقه‌مندان به کارآفرینی در سطح شمال کشور قصد دارد همایشی با عنوان «دور دنیای کارآفرینی فاتحان ثریا» را برگزار کند.

 هدف اصلی این همایش تشویق، آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد ارتباط بین کارآفرینان و تاثیرگذاران زیست‌بوم کارآفرینی کشور است.

این همایش روز دوشنبه ۹ اسفندماه در ۵ بخش سخنرانی، راهکارهای تجاری‌سازی محصولات و خدمات، اقتصاد دانش‌بنیان، شبکه‌سازی زیست بوم کارآفرینی و کارگاه‌های تخصصی از ساعت ۸  صبح تا ساعت ۱۹ در دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود.

گفتنی است کارآفرینان، علاقه‌مندان به کارآفرینی، دانشجویان، مدیران، کارمندان سازمان‌ها و موسسات دولتی، مربیان کسب‌و‌کار، سرمایه‌گذاران، مدیران و کارکنان شرکت‌های خصوصی، مدیران و کارکنان مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی و موسسات مالی و بورس از مخاطبان این همایش یک روزه هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.