چگونه اطلاعات را تبدیل به پول کنیم

آشنایی با 3 استارتاپ هوش مصنوعی و بلاکچین مراقبتی

0

هوش مصنوعی و بلاکچین ۲ راهنمای اساسی برای استارتاپ‌ها هستند، به عنوان مثال اکثر استارتاپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۱۴۰۰درصد رشد داشتند. همچنین بیشتر از ۹۰درصد بانک‌های آمریکای شمالی و اروپا از بلاکچین استفاده می‌کنند.

بسیاری از جوانانی که ذهن خلاقی دارند، روی هوش مصنوعی و بلاکچین تمرکز می‌کنند، چون آنها به دنبال آن هستند که یک قدم از دیگران جلو باشند. استارتاپ‌های تکنولوژی به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری زبان ماشین می‌تواند ارزش آنها را بالا ببرد.

علاوه بر این، استفاده از بلاکچین برای چرخه اقتصادی استارتاپ‌ها مفید است. ۳استارتاپی که در حوزه هوش مصنوعی و بلاکچین فعالیت می‌کنند را در این متن انتخاب کرده‌ایم.

«تجسم» یکی از استارتاپ‌هایی است که بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی و بلاکچین دارد. این استارتاپ توسط ۲ کارآفرین راه‌اندازی شد. هدف کارتیک مهادون و کارتیک کانان در استارتاپ تجسم، فراهم آوردن نیروی زندگی مستقل برای افراد کم‌بینا‌ست.

شرکت تجسم با استفاده از هوش مصنوعی ابزار‌هایی را می‌سازد تا به پیشرفت و استقلال نابینایان کمک کند. ایده اولیه تجسم چند سال قبل شکل گرفت؛ روزی که کارتیک مهادون از یکی از مدارس مخصوص نابینایان و کم‌بینایان بازدید کرد و از آنها درباره‌ بزرگ‌ترین چالشی که با آن روبه‌رو هستند، پرسید.

رایج‌ترین جواب این بود که می‌خواهند مستقل باشند. تجربه بازدید از مدرسه نابینایان و علاقه مهادون به هوش مصنوعی باعث شد تا او مسیری را برای رسیدن به راه‌حل این مسئله طی کند. او با خود تکرار می‌کرد: «من یک طراحم، کار من پیدا‌کردن راه‌حل مشکلات است.»‌

کارتیک مهادون با همکاری کارتیک کانان در اوایل سال ۲۰۱۷، استارتاپ تجسم را طراحی کرد. تنها در یک سال آنها توانستند نرم‌افزار پیشرفته‌ای در سطوح مختلف بسازند. شرکت تجسم اخیرا نسخه موبایل نرم‌افزار خود را ارائه کرده است. افراد کم‌بینا با این اپلیکیشن می‌توانند از موبایل برای عکس‌گرفتن، ارتباط با دیگران و فهمیدن اتفاقاتی که در اطرافشان می‌گذرد، استفاده کنند.

«مصباح سابور و جوردی د ورس، موسسان شرکت «بخشنامه» هستند. چیزی که باعث شد استارتاپ بخشنامه کار خود را شروع کند، مشکلی بود که بنیانگذارانش در سیستم بازیافت پیدا کردند. موانع ارتباطی میان تولید محصولات و بازیافت‌کنندگان، سرعت بازیافت را پایین می‌آورد.

این دو، نرم‌افزاری را طراحی کردند که هدف آن شکستن موانع است و به مردم فضایی برای همکاری می‌دهد. برای حل این مشکل، مصباح سابور و جوردی د ورس، محیط نرم‌افزارشان را گسترش دادند تا سرمایه‌گذاران و خریداران دسترسی مستقیم به هر اطلاعاتی که درباره ‌مواد خام مورد نیاز است، پیدا کنند.

مصباح و جوردی در این زمینه اینگونه توضیح می‌دهند: «هدف ما حل این مشکلات ارتباطی در ارزش‌گذاری زنجیره‌ها و توانمند‌سازی چرخه اقتصادی است.»‌ با خرید برچسب‌های بخشنامه، تولید‌کنندگان امکان معرفی محصولاتشان را پیدا می‌کنند.

همچنین برندها با اطمینان خاطر از اطلاعات مورد نیازشان برخوردار می‌شوند. علاوه بر این، کاربران، تجربه متفاوتی از مشتریان متحد و پاسپورت دیجیتال برای تمام محصولاتشان دریافت می‌کنند. همه چیز از دفترچه راهنمای کاربران تا پیگیری گارانتی محصولات تعاملی است.

البته مهم‌ترین چیز این است که تولیدکنندگان به محیطی دسترسی داشته باشند که با ورود به آن از کوچک‌ترین جزئیات مواد مورد استفاده در محصولاتشان مطلع شوند. در این استارتاپ تولید‌کنندگان می‌توانند اطلاعات خود را ذخیره و قفل کنند بدون آنکه با شخص سومی اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند.

بنیانگذاران این استارتاپ می‌گویند: «ما سیستمی را طراحی کردیم که ترکیبی است از تکنولوژی بلاکچین و اثبات دانایی صفر، به همین دلیل هرکسی در زنجیره ارزش‌ها، بدون اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس می‌تواند با تولیدات ارتباط داشته باشد.»

این استارتاپ از زبان ماشین و هوش مصنوعی برای کمک به پیشرفت‌های تجاری آنها و نگهداری قابلیت‌های پیش‌بینی کسب‌و‌کار استفائه می کند. هوش مصنوعی خلاقانه در این استارتاپ محیطی برای نگهداری و آنالیز انواع مختلفی از اطلاعات است. این محیط موقعیتی را برای کاربران فراهم می‌کند که نگرشی فعال درباره ‌دارایی‌ها داشته باشند.

اگر علاقه مندید بدانید ترکیب هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین چگونه خواهد بود ، بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید .

ویکتور پریبوم یکی از موسسان شرکت می‌گوید: «ما در یک جامعه اطلاعاتی زندگی می‌کنیم، در همین راستا اطلاعات زیادی بین افراد جامعه تبادل می‌شود، این اطلاعات بسیار نیازمند اندازه‌گیری بوده و هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند تا بینش بهتری نسبت به اطلاعات داشته و آنها را فشرده‌سازی کنیم.»‌

این مورد به خصوص در زمینه کسب‌و‌کارهایی صادق است که روزانه اطلاعاتشان را افزایش می‌دهند.در حالی که بزرگ‌ترین چالش این تجارت‌ها فعال‌کردن خروجی آنها‌ست. ویکتور و گروه او به گام‌هایی فراتر فکر می‌کنند.

به گفته‌ ویکتور پریبوم در حقیقت ورود اطلاعات درست چالش این شرکت‌ها‌ست نه خارج‌کردن اطلاعات. نتیجه‌گیری از روی اطلاعات ناقص و نامربوط همانقدر مفید است که بدون داشتن اطلاعات نتیجه‌گیری کنیم.

گروه ۱۳ نفره‌ای از تحلیلگرهای دانمارکی تشکیل شد تا این استارتاپ از شفاف‌سازی با مشتریانش مطلع شود. همچنین به همراه مشتریان و با کار گروهی، فرایند اطلاعات را بررسی و تحلیل می‌کنند. شاید جذاب‌ترین قسمت محیط‌های هوش مصنوعی امکان یادگیری اطلاعات بیشتر است.

استارتاپ «آسمانی» با سیستم هوش مصنوعی تولید‌شده و شرکتی آموزشی تکنولوژیکی است. این استارتاپ برای کاربران امکان شخصی‌سازی دروس و تخمین سطح مهارت و اولویت‌هایشان را فراهم می‌کند. این سیستم یکپارچه، محیط یادگیری شخصی افراد را طراحی و موضوعات مورد علاقه آنها را ارائه می‌دهد.

به گفته جکی چو، بنیانگذار این استارتاپ معتقد است مهم‌ترین درسی که گرفته‌اند بازگشت به عقب و کمیت در تصمیم‌گیری‌ها‌ست. جکی چو در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «به طور غریزی همه ‌‌ما متوجه می‌شویم که تصمیم درست یا اشتباهی گرفته‌ایم. گاهی وقت‌ها احساس می‌کنیم کاملا تصمیم درستی گرفته‌ایم و در زمان‌هایی این احساس در ما به وجود می‌آید که راه نادرستی را طی کرده‌ایم.

در این مواقع از شخص سومی نظرخواهی کرده تا از تصمیم خود اطمینان حاصل کنیم.»‌ جکی چو در توضیح درس‌هایی که در مدت ارزش‌گذاری یاد گرفته‌اند، می‌گوید: «باید قبل از آنکه محصولی را تغییر دهیم، مدتی را صرف مطالعه روی منابع کنیم، در غیر این‌صورت بعد از تغییر محصولات مطالعه منابع بی‌فایده است.»

این ۳ استارتاپ بخش‌هایی از بله!دلف (Yes!Delft) هستند. در حال حاضر با حمایت و پشتیبانی آزمایشگاه ارزشگذاری بله!دلف، استارتاپ‌های خلاقانه کار خود را ادامه و گسترش می‌دهند. استارتاپ‌هایی که توسط بله! دلف ارزشیابی می‌شوند، راه‌حل‌ها و ایده‌هایشان را با هوش مصنوعی و تکنولوژی بلاکچین ارائه می‌دهند.

این آزمایشگاه ارزشیابی با ابزارهای مفید نیازهای استارتاپ‌ها را فراهم می‌کند. این برنامه‌ای ۱۰روزه است و یک روز در هفته، گروه‌های استارتاپی را راهنمایی می‌کند تا با چالش‌هایشان روبه‌رو شده و با مشتریان صحبت می‌کنند. در نهایت این برنامه، به بنیانگذاران استارتاپ‌ها این اطمینان را می‌دهد که رویایشان را به حقیقت تبدیل کرده و کسب‌و‌کارشان را بسازند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.