چگونه استعدادیابی کنیم؟

توصیه‌های شش کارآفرین برای یافتن افراد مناسب

0

آماندا زاکرمن Amanda Zuckerman ، هم‌بنیانگذار شرکت طراحی داخلی دورمیفای Dormify معتقد است که استعداد‌ها را نباید کشف کرد، بلکه باید آنها را پرورش داد. آماندا زاکرمن در توضیح نظر خود می‌گوید:« زمانیکه برای اولین بار برندمان را به وجود آورده بودیم، به دنبال یافتن نیروی کار مناسب می‌گشتیم.

به این نتیجه رسیدیم که به جای استفاده از شیوه‌های سنتی، از روش‌های نوین آنلاین بهره بگیریم. به همین دلیل قوانین کاریمان را تنظیم کرده و در یکی از سایت‌های کاریابی قرار دادیم، بعد از چند روز این قوانین را در گروه فیس‌بوک دورمیفای قرار دادیم در نهایت پیشنهاد شغلی‌مان را در پلتفرم‌های دیگر کاریابی مثل لینکدین قرار دادیم. این روش به ما کمک کرد تا تجربه کاربری و موقعیت شغلی افراد مختلف را بررسی و عناوین شغلی تازه‌ای را به وجود آوریم.»‌

تارا کلوفسکی TARA CHKLOVSKI، مدیرعامل شرکت Iridescent ، روش آزمون و خطا را بهترین راه یافتن افراد با استعداد می‌داند. شرکت Iridescent برنامه‌های بسیاری برای تحول چهره نوآوری دارد. تارا کلوفسکی دلایلش برای انتخاب روش آزمون و خطا را با مجله کارآفرین به اشتراک گذاشته است.به گفته تارا کلوفسکی آنها در جستجوی حل مشکلات کاریشان هستند، به همین دلیل از تمامی متقاضیان می‌خواهند چشم‌انداز شغلی خود را با آنها در میان بگذارند.

در چنین شرایطی شرکت با چالش‌های بزرگی مواجه می‌شود و پرسش‌های بسیاری برای مدیران به وجود می‌آید.

به عنوان مثال: متقاضیان کارشان را از کجا شروع کرده‌اند؟ یا میزان موفقیت‌شان چقدر بوده است؟ با بررسی و رسیدن به جواب این سوالات، مدیران اکثر رزومه‌های ایمیل شده را رد خواهند کرد در نتیجه تنها افراد واجد شرایط به مرحله بعدی استخدام صعود خواهند کرد.

سازگاری شیوه مدیرعامل استارتاپ اوری مادر Every Mother در حوزه استعدادیابی است. الیسون راپاپورت ALLISON RAPAPORT درباره انگیزه خود از انتخاب این روش گفته است:«‌ به عنوان برند تناسب‌اندام، ما به دنبال مراقبت از مادران هستیم. ما عاشق استخدام مادران در سیستم کاریمان هستیم و افراد زیادی در شرکت برایمان کار می‌کنند.

استخدام کارمند یکی از سخت‌ترین مراحل برای مدیران و کارمندان است به همین خاطر ما از سایت  Thesecondshift استفاده می‌کنیم.» سایت‌ thesecondshift همانند استارتاپ اوری مادر محیطی زنانه است و به زنان کمک می‌کند تا شیفت کاری خود را تنظیم کنند.

سازگاری در ساعات کاری به مادران کمک می‌کند تا با خیال آسوده مشغول به کار شوند. زیرا مادران نمی‌خواهند روز کاری‌شان را از ساعت ۹ صبح شروع و ۵ عصر به آن خاتمه دهند.

کریشل اوگن CHRISHELLE EUGENE، صاحب فرنچایز مالی مید Molly Maid، حمایت را سرلوحه کار خود قرار داده است. کریشل اوگن بر این باور است که پشتیبانی از کسانی که جویای کار هستند به آنها کمک می‌کند تا استعداد خود را کشف کنند.

به گفته صاحب فرنچایز مالی مید، پشتیبانی از کسانی‌که قربانی سواستفاده هستند به جامعه کمک بسزایی می‌کند برای همین شرکت مالی مید سعی می‌کند با ایجاد فرصت‌های شغلی به این افراد انگیزه زندگی بدهد، در نتیجه زنان قربانی می‌توانند روی پای خود بایستند.

کریشل اوگن در گفتگو با خبرنگار مجله کارآفرین از استخدام این زنان قوی اظهار امیدواری کرد و گفت:« به خاطر این فرصت‌های شغلی، قربانیان می‌توانند از خانواده خود مراقبت کنند.»

معرفی کتاب:
استخدام کارکنان؛ راه حل های حرفه ای برای چالش های روزانه

دیدگاه هم‌بنیانگذار و مدیر شرکت ClassDojo که اپلیکیشنی آموزشی است برای یافتن استعداد‌های استخدامی، فشار است. سم چاودری SAM CHAUDHARY در مورد استراتژی‌اش می‌گوید:« وقتی در ابتدای کارمان بودیم، لیستی از موسسان شرکت‌ها تهیه کردیم، با آن‌ها قرار ملاقات گذاشتیم و درباره همکاری‌های آینده صحبت کردیم. ما به قرار ملاقات با شرکت‌ها ادامه دادیم و اگر شرکتی مشتاق به همکاری بود از بنیانگذارانش درخواست می‌کردیم تا به گروه ما بپیوندند.»

نکته‌ای که کیت هانت KATIE HUNT، موسس Showfields برای پیدا کردن استعداد‌های مناسب برای محیط کارش بیان می‌کند، اگرچه بدیهی‌ترین نظری است که هر کسی می‌تواند درباره مسائل مختلف بدهد.

کیت هانت معتقد است با جلب توجه افراد می‌توانیم آن‌ها را مشتاق به کار کنیم.  Showfields را یکی از جذاب‌ترین فروشگاه‌های دنیا معرفی می‌کنند. کیت هانت دیدگاهش را که بیشتر شبیه شیوه‌های تبلیغاتی است اینگونه توضیح می‌دهد:« مردمی را دوست دارم که امکان ارتباط با آن‌ها به صورت مستقیم فراهم باشد.

حتی وقتی لیستی از موقعیت شغلی نداشته باشیم باز هم روش‌های زیادی برای ارتباط با گروهمان وجود دارد. معمولا متقاضیان استخدام در Showfields به فضاهای خرده‌فروشی فروشگاه‌مان می‌آیند و رزومه خود را برایمان می‌گذارند.

درحالی‌که من به دنبال شیوه‌های دیگر استخدام هستم و می‌خواهم توجه متقاضیان بیشتری را جلب کنم. به جزییات هر استخدام تازه‌ای یا هر تقاضای کاری دقت می‌کنم تا ببینم چه کسانی از روش‌های جذاب‌تری برای استخدام استفاده کرده‌اند. زیرا اگر بدانم این افراد چه مهارت‌هایی دارند مصاحبه راحت‌تر می‌شود و اشخاص لایق‌تری را می‌توانیم استخدام کنیم.»

 

منابع:

https://www.dormify.com

https://iridescentlearning.org

https://www.thesecondshift.com

https://every-mother.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.