چند نکته مهم و در عین حال کم‌هزینه در تبلیغات

0

اهمیت بازاریابی در دنیای امروز امری انکارنشدنی است، به طوری که مجهز‌بودن به روش‌های درست و دقیق بازاریابی می‌تواند موفقیت یک شرکت را در سال‌های آینده تضمین کند، اما باید توجه داشت که بسیاری از شرکت‌های تازه‌تأسیس در جهان، قادر به پرداخت هزینه‌های سنگین شرکت‌های تبلیغاتی، در همان بدو آغاز به کار خود‌ نیستند و بنابراین نمی‌توانند با گروه‌های کارآمد و متخصص تبلیغاتی همکاری چندانی داشته باشند‌ اما همین شرکت‌های نوپا با دانستن چند نکته کوتاه ولی در عین حال پراهمیت، می‌توانند با صرف کمترین هزینه، شیوه‌هایی درست از بازاریابی و تبلیغات را برای شرکت خود به ارمغان بیاورند.

به همین دلیل در این گزارش به ذکر چند نکته ساده اما پراهمیت در امر بازاریابی می‌پردازیم که رعایت آنها هزینه زیادی را در بر نداشته و در عین حال برای شرکت‌های تازه‌کاری که پا به عرصه بازار گذاشته و سرمایه زیادی برای صرف تبلیغات گسترده ندارند، بسیار مفید هستند.

  •  تهیه یک کارت ویزیت

آگهی‌های چاپی که به صورت کوتاه و حجم‌کم تولید می‌شوند، هزینه چندان زیادی ندارند و برای آغاز کار بسیار مناسب هستند.

یک شرکت نوپا می‌تواند با چاپ یک کارت کوچک به معرفی مختصری از شرکت خود و خدمات آن بپردازد‌.

هر چقدر در انتخاب عبارات و جملات کوتاه این کارت بیشتر دقت شود، در نهایت تأثیرگذاری بیشتری را ‌روی مخاطبان خواهد داشت. نوشتن آدرس وب‌سایت و یا صفحات اجتماعی شرکت مذکور نیز می‌تواند مخاطبان را به مشاهده آن صفحه و یا سایت ترغیب کند.

  •  متنوع بازاریابی کنید

در نوشتن یک طرح بازاریابی باید خلاقیت به خرج داد، به این معنا که از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات سود جست. استفاده از یک یا چند روش تکراری، آن هم در یک بازه زمانی نسبتا طولانی، باعث کم‌اهمیت‌‌شدن آن روش شده و در نهایت حکایت همان صدای دریایی می‌شود که برای ساکنان مجاور آن تکراری شده است و اصلا آن را نمی‌شنوند؛ بنابراین ایجاد خلاقیت و تنوع در یک طرح تبلیغاتی می‌تواند اثرات مطلوبی را در درازمدت برای یک برند به ارمغان بیاورد.

چنین تاکتیکی بیش از آنکه به هزینه زیادی نیاز داشته باشد، با تفکر و مشورت گروهی به ثمر می‌رسد، بنابراین در نوشتن طرح بازاریابی باید از گروه‌های متخصص مشورت گرفت تا طرحی متنوع و در عین حال کارآمد نوشته شود.

  •  مشتری‌های خود را رها نکنید

رها کردن مشتریان به معنای از دست‌دادن آنهاست، بنابراین شرکتی در زمینه فروش خود موفق‌تر خواهد بود که بازاریابی و تبلیغات خود را برای مشتریانش ادامه دهد، اگر یک برند توانسته است مخاطب خود را از مرز یک بازدید‌کننده عبور داده و با رساندنش به مرحله خرید، او را به یک مصرف‌کننده تبدیل کند، دیگر چنین مخاطبی را نباید رها کرد، بلکه باید از طریق روش‌های مختلف بازاریابی مدرن مانند پیام کوتاه، تماس تلفنی، ایمیل و… چنین مصرف‌کننده‌ای را در جریان خدمات خود قرار دهد.

  •  بازگشت مجدد مشتری

یک برند موفق باید از طریق آدرس‌هایی که از مشتریان و یا به طور کلی مخاطبان خود دارد، با آنها در ارتباط باشد و خصوصا آنها را در جریان خدمات جدید و تخفیف‌های مختلف خود قرار دهد؛ این امر خصوصا برای بازگرداندن مشتریان به سوی یک نام تجاری بسیار اهمیت دارد.

مشتری‌ای که از یک برند خرید کرده است، می‌تواند یک گزینه مناسب برای فرستادن پیشنهاد تخفیف و خرید جدید باشد، بنابراین می‌توان از طریق ارتباطات کم‌هزینه‌ای مانند پیام کوتاه و یا ایمیل، پیشنهادهای تخفیف خود را به مشتریان رسانده و آنها را به خرید دوباره تشویق کرد.

  •  تهیه یک خبرنامه مجازی

دنیای دیجیتال امروز، بسیاری از هزینه‌های مربوط به چاپ و کاغذ را تقلیل داده است و بنابراین حتی تازه‌کارترین شرکت‌ها نیز می‌توانند یک خبرنامه در فضای مجازی برای خود تهیه کنند و با ارسال روزانه و یا هفتگی آن برای مشتریان بالقوه خود، این افراد را در جریان تولیدات و خدمات جدید خود قرار دهند.

تهیه چنین خبرنامه‌ای که هزینه بسیار اندکی نیز در پی دارد، رفته رفته نام تجاری مورد نظر را در اذهان مخاطبان پررنگ کرده و آن را به یک نام آشنا تبدیل می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.