وینگ استارتاپی امن برای زنان

0

آدری گلمن، موسس و مدیر موسسه ‌وینگ، درباره ساخت فضایی برای راهنمایی استارتاپ‌های زنانه صحبت می‌کند. در سال ۲۰۱۶، موسسه وینگ که در یکی از محله‌های تاریخی منهتن واقع شده بود، درهایش را به روی مردم باز کرد.

افراد زیادی خواهان ورود به وینگ بودند و توجه تمام کارمندان زن، به دختر جوانی جلب شده بود که وقت زیادی را با آنها صرف می‌کرد، با وجود درآمد سالیانه ‌۲،۳۵۰دلاری و کارهای زیادی که باید انجام می‌داد.

این دخترجوان جاه‌طلب، فضای کاری‌اش را به زیبایی آراسته بود، از اتاق زیبایی تا اتاقک‌های تلفن خصوصی، همه چیز حرفه‌ای طراحی شده بود. همچنین آدری گلمن با افرادمشهوری چون جنیفر لاورنس و هیلاری کلینتون قرار ملاقات‌های شبانه می‌گذارد. البته آدری گلمن مثل بسیاری از کارآفرینان درگیر مشکلاتی بود.

اوایل بهار سال گذشته، هیاتی از زنان حامی حقوق بشر، کار خود را شروع کردند و نام آن را وینگ گذاشتند. هدف وینگ حمایت از حقوق بشر و مبارزه با قوانین نژادپرستانه و خشونت است. آدری گلمن و لورن کاسان، بنیانگذاران وینگ هستند.

آنها اخیرا اعلام کرده‌اند که برای گسترش وینگ ۵ شعبه‌ دیگر افتتاح کرده‌اند. در اینجا با آدری گلمن درمورد ضرورت فضاهای امن برای بانوان صحبت کرده‌ایم، علاوه بر این، از مدیر جوان وینگ خواستیم تا درباره ‌چگونگی تبدیل وینگ به استارتاپی حقیقی بگوید.

  • اکثر اعضای شما، کارآفرین یا در حال کارآفرین‌شدن هستند. این مسئله چه تاثیری روی اجتماع شما می‌گذارد؟

بیشتر اعضای گروه ما، بعد از پیوستن به گروه، شغل خود را ترک کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که اعتماد‌به‌نفس لازم برای ریسک‌های حرفه‌ای را دارند. داشتن گروهی از افراد که گذشته‌ای مشابه شما دارند، حتی اگر نام تک‌تک آنها را ندانید، به شما شجاعت جهشی بزرگ را خواهد داد.

ما در وینگ اعضایی ‌داریم که شرکت‌هایشان را با کمک یکدیگر ساختیم. ما وکلایی را می‌بینیم که لباس فرم شرکت‌های قانونی را از تن بیرون می‌کنند تا در کنار هم، شرکت مستقلی را بنا کنند. سپس توانایی خود را به زنانی که در وینگ هستند، نشان می‌دهند. ما زنانی را می‌بینیم که توانایی گسترش کسب‌و‌کار و روابطشان در این اجتماع را دارند.

  • چطور اعضای شما با هم ارتباط دارند، وقتی در یک فضای مشخص نیستند؟

ما اعضای دیجیتالی زیادی داریم، همچنین اپلیکیشنی برای موبایل ساخته‌ایم. در اپلیکیشن وینگ، اعضا می‌توانند به‌راحتی یکدیگر را پیدا کنند، در مراسم‌های مختلف شرکت کرده، نشست های فرهنگی مشترک برگزار کنند و کارهای مشترکی را انجام دهند.

زنان با جست‌وجوی یکدیگر در سایت وینگ امکان پیدا‌کردن افراد مختلف، با شغل‌های متفاوت را دارند. اگر آنها به دنبال طراح گرافیک یا وکیل یا متخصص ارتباطات باشند، می‌توانند به‌راحتی استخدامشان کنند.

  • آینده وینگ، تنها به گرفتن اعضای اینترنتی ختم می‌شود؟

تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دوباره مکان‌هایی را برای اعضای وینگ بسازیم. با این حال، فکر می‌کنم که برنامه‌ای قوی و شبکه‌ای، به سرعت پیشرفت اعضا کمک می‌کند. سخت کار می‌کنیم تا برای اعضای وینگ فرصت‌های شغلی فراهم کنیم.

  • هر‌چند وقت یک‌بار از سوی اعضای وینگ، درخواستی دارید؟

همیشه از سوی اعضای وینگ، نظرات و پیشنهادهایی داریم. آنها راه‌هایی را به ما معرفی می‌کنند تا وینگ با‌ارزش‌تر شود. به طور مثال، آنها قهوه ‌بیشتری می‌خواستند و ما برای اعضا و مهمانان وینگ قهوه ‌مجانی فراهم کردیم. تصمیم گرفتیم در مراحل بعدی، پیشنهاد غذا یا دیگر نوشیدنی‌ها را به آنها بدهیم.

تعدادی از اعضا، خواستار اتاقک‌های تلفن خصوصی بودند و عده‌ای از نبود دستمال کاغذی در توالت شکایت می‌کردند. به عنوان مدیران وینگ، تا جایی که در توانمان بود، به درخواست‌های اعضا پاسخ دادیم. ما استارتاپ جوانی هستیم‌. برای همین درخواست‌ها و بازخوردهای اعضایمان اهمیت بسیاری دارد.

  • سازمان‌های حقوق بشری، از تعداد زیاد اعضای شما شگفت‌زده شده‌اند. به نظر شما چرا به فضاهایی مثل وینگ نیاز داریم؟

به نظرم همه کسانی که در آسایش زندگی می‌کنند، می‌توانند به افرادی که مورد ظلم و تعرض واقع شده‌اند، کمک کنند. ما در وینگ آموخته‌ایم که جذب نیروهای تازه با یک برنامه زمانبندی روزانه اهمیت ویژه‌ای دارد. برای جلوگیری از اعمال خشونت نسبت به زنان در آینده، فضاهایی مثل وینگ نیاز است.

به نظر می‌رسد بیشتر حمایت‌های وینگ از طرف رسانه‌های اجتماعی اعضا، سلبریتی‌ها و حتی کسانی است که عضو وینگ نیستند.ما از روز اول به حمایت‌ها خوشبین بودیم. کسانی که به گسترش و ماندگاری وینگ کمک می‌کنند، زنانی هستند که حتی در آمریکا زندگی نمی‌کنند. آنها وینگ را به مردم شهر یا کشورشان معرفی می‌کنند. افراد زیادی به زنان سرخورده کمک می‌کنند زیرا با سازماندهی و تشویق آنها، زندگی بهتری در انتظار این زنان است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.