موبایل‌تان را با شومینه شارژ کنید!

0
  •  راهکار چیست؟

ژنراتور ترموالکتریک جیکوپاور گرمای اضافی حاصل از اجاق گاز یا آتش را می‌گیرد و آن را به برق تبدیل می‌کند. از این برق می‌توان برای شارژ کردن تلفن، چراغ‌های ال‌ای‌دی و سایر دستگاه‌های کوچک استفاده کرد. به زبان ساده، این دستگاه دغدغه روزانه شما را برطرف می‌کند.

  •  چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه از جنس آلیاژ آلومینیومی است که در ساخت هواپیما از آن استفاده می‌شود و یک ماژول صاف دارد که وقتی تفاوت دمای زیادی بین دو طرفش باشد، برق تولید می‌کند.

جیکوپاور از یک پروب فلزی به شکل فلنج که به یک طرف می‌چسبد، استفاده می‌کند. این پروب بین شعله‌های آتش و پایین ظرف آشپزی قرار می‌گیرد. وقتی آتش، پروب را گرم می‌کند، گرما به پایین آن و در زیر ماژول ترموالکتریک می‌شود و زیر آن را گرم می‌کند. یک منبع آب در بالای ماژول قرار دارد که قسمت بالای آن را نسبتا خنک نگه می‌دارد. تفاوت دمای حاصل می‌تواند یک جریان الکتریکی ۲ تا ۵ واتی ایجاد کند. از آنجا، کاربران به سادگی می‌توانند تلفن یا سایر دستگاه‌های خود را شارژ کنند. پیش‌بینی می شود که این اختراع موجب می‌شود کارآفرینان روستایی جدیدی پا به عرصه کاری بگذارند؛ زیرا افراد می‌توانند از طریق فروش وقت شارژ به اعضای جامعه خود درآمد کسب کنند. همچنین گزارش می‌شود که نمونه‌های اولیه این اختراع اخیرا در کنیا و اوگاندا آزمایش شده است. این نمونه‌ها توانسته اند به خوبی، یک تلفن را در عرض دو ساعت شارژ کنند. به علاوه، این شرکت قصد دارد دستگاه خود را به افراد در کشورهای در حال توسعه مانند کنیا بفروشد و به‌نظر می‌آید که آن‌ها مشتاق هستند با سازمان‌های غیرانتفاعی کار کنند و در آینده به‌ویژه در مناطقی که در آنجا نیاز مبرم به این اختراع وجود دارد، جیکوپاور  را توزیع کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.