قیمت‌یاب، کار شما را برای ارزان‌خریدن راحت می‌کند

0

قیمت‌یاب (Gheymatyab.com) وب‌سایتی تخصصی است برای مقایسه قیمت‌های به‌روز محصولات مختلف که این امکان را نیز به همه کاربران می‌دهد تا بعد از مقایسه با فروشندگان مورد نظر خود تماس بگیرند و کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. گفت‌وگویی داشتیم با احسان داوودی بنیان‌گذار قیمت‌یاب.

 قیمت‌یاب قیمت‌های چند فروشگاه اینترنتی را با هم مقایسه می‌کند؟

اطلاعات حدود ۱۵۰ فروشگاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 مطمئنا فروشگاه‌های با قیمت بالاتر بخشی از مشتریان خود را به‌واسطه این مقایسه از دست می‌دهند. این فروشگاه‌ها از روند کاری قیمت‌یاب شکایتی نداشته‌اند؟

نه، خوشبختانه این روند باعث ایجاد رقابت بین فروشگاه‌ها برای فروش ارزان‌تر می‌شود. البته در عین حال دلایل قیمت بالاتر را نیز به نقل‌قول از خود فروشگاه‌ها ذکر می‌کنیم، مواردی مثل نوع گارانتی که ارائه می‌شود، تنوع رنگ، هدیه‌های جانبی و…

 فروشگاه‌های با قیمت پایین‌تر چطور؟ کیفیت پایین‌تر و نامطلوبی نداشته‌اند؟

ما با توجه به تمام آنچه در شرح کیفیت و خدمات هر فروشگاه در سایتشان آورده شده، هرگونه علتی را که باعث قیمت پایین‌تر شده از قول فروشنده ذکر می‌کنیم. بنابراین مسئولیت آن با صاحبان فروشگاه‌های معرفی شده بوده و حق انتخاب نیز با خریدار است.

 قیمت‌یاب در ازای هر تراکنش مالی این فروشگاه‌ها توسط مشتریانی که از این کانال با آن‌ها در ارتباط هستند کسب درآمد می‌کند یا بر روش cpc متکی است؟

ما به روش cpc عمل می‌کنیم؛ به این شکل که فروشگاه‌های اینترنتی در وب‌سایت قیمت‌یاب ثبت‌نام می‌کنند و بعد از اینکه توسط قیمت‌یاب تایید می‌شوند می‌توانند با خرید بسته‌های ماهانه و سالانه قیمت‌های خود را وارد سایت ما کنند. از طرف دیگر کاربران اینترنتی از کانال‌های مختلف جستجو می‌کنند و وارد سایت قیمت‌یاب می‌شوند و قیمت محصول مورد نظر خود را در بین فروشگاه‌های مختلف بررسی می‌کنند و زمانی که فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب و روی آن کلیک می‌کنند به اندازه مشخصی بابت هر کلیک از حساب فروشگاه مذبور کسر می‌شود.

 پس مدل درآمدی قیمت‌یاب ارسال ترافیک هدفمند به فروشگاه‌های اینترنتی است؟

بله، دقیقا.

 چگونه مشتری جذب می‌کنید؟

از طریق کانال‌های مختلف بازاریابی. ولی اهم فعالیت ما بر تولید محتوای باکیفیت و همچنین بهینه‌سازی موتورهای جستجو متمرکز است.

 چند رقیب داخلی دارید که عملکردی شبیه به شما داشته باشد؟ مزیت رقابتی خود را نسبت به آن‌ها در چه چیزهایی می‌دانید؟

ما اطلاعات به‌روز هر محصول را در اختیار کاربر قرار می‌دهیم. همچنین از طریق ارسال پیامک امکان اطلاع‌رسانی از هرگونه تغییر قیمت کالای انتخابی برای کاربر وجود دارد. نمودار هر تغییر و مقایسه را نیز ارائه می‌دهیم.

 نمودارهای تغییرات قیمت یک کالای مشخص، در طول بازه‌های زمانی معین، که شما ارائه می‌دهید ازجمله دیتاهای اقتصادی بازار هر صنعت است که خود به صورت مستقل می‌تواند یکی از منابع درآمدزایی و منبعی برای تحلیل‌های اقتصادی در آن حوزه باشد.

بله، ما نیز این دیتا را پراهمیت می‌دانیم و آمادگی ارائه آن را به هر متقاضی حقیقی و حقوقی داریم. در حال حاضر نیز اطلاعات قیمت‌های به‌روز محصولات مختلف را که با در اختیار داشتن سرویس rss به آن دسترسی پیدا می‌کنیم به چندین نشریه مرتبط متقاضی ارائه داده‌ایم.

 این جستجو و ثبت اطلاعات به‌صورت دستی انجام می‌شود یا توسط ربات؟

ربات قیمت‌خوان به زبان #c قیمت محصولات را به‌صورت خودکار سرچ و ثبت می‌کند.

 اگر به گذشته برمی‌گشتید چه قسمتی از مسیرتان را اصلاح می‌کردید؟

سریع‌تر استارتاپ را لانچ می‌کردیم تا نتیجه کار را زودتر متوجه شویم.

 چه چشم‌اندازی از آینده این سایت دارید؟

فراهم کردن امکان مقایسه سایر محصولات و خدمات نظیر خدمات اینترنت، بیمه، بانک در آینده نزدیک و تبدیل شدن به وب‌سایتی جهت مقایسه قیمت و کیفیت محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط عرضه‌کنندگان، فروشگاه‌ها و شرکت‌های خدماتی در ایران.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.