آنچه در ساختن یک کمپین تبلیغاتی در توییتر باید رعایت کنیم

0

روش تخصیص بودجه و انتخاب مخاطبان از مهم‌ترین مراحل اولیه در تبلیغات توییتر هستند که هر کمپین تبلیغاتی برای موفق شدن باید به آن‌ها توجه داشته باشد. همراه بودن هزینه‌ها با اهداف مورد نظر کمپین و همچنین در نظر گرفتن نوع مخاطبان ازجمله راهکارهای اصلی برای موفقیت یک کمپین بازاریابی در توییتر است. در اینجا دو نکته اساسی را که در روند ساخت یک کمپین بازاریابی در شبکه اجتماعی توییتر مهم هستند مطرح و اهمیت آن‌ها را در موفقیت و فروش بیشتر محصولات مورد نظر روشن می کنیم.

در حال حاضر با حضور پررنگ رسانه‌های اجتماعی در فضاهای مجازی، روش‌های تبلیغاتی به شیوه‌های آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری انجام می‌شوند و افراد و شرکت‌های مختلف می‌توانند با پرداخت مبالغ نه‌چندان زیاد، در این رسانه‌ها مقداری حجم ترافیکی خریداری کنند و به بازاریابی برای محصولات خود بپردازند. توییتر نیز از فضاهای مناسب برای ارائه تبلیغات اینترنتی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده و کاربران زیادی دارد. به بیان بهتر، توییتر به‌عنوان یکی از شبکه‌های پربازدید اجتماعی، برای فعالیت‌های بازاریابی بسیار مناسب است و از طرفی ارائه تبلیغات در این شبکه اجتماعی، به نسبت مقرون‌به‌صرفه‌تر است، بنابراین افراد، برندها و شرکت‌های زیادی با ساختن کمپین‌های تبلیغاتی مخصوص به خود در این شبکه، به بازاریابی برای کسب‌وکار خود مشغول هستند. اما در عین حال که شیوه‌های تبلیغاتی در توییتر تقریبا آسان و قابل‌اجراست، توجه به دو نکته ضروری می‌تواند به ساخت یک کمپین موفق کمک زیادی کند. تبلیغ در این رسانه دشوار نیست و با رعایت چند نکته ساده می‌توان بازاریابی موفقی را از طریق آن پیش برد. با به کار بردن نکاتی که در ادامه خواهد آمد، می‌توان تبلیغی مقرون‌به‌صرفه و تاثیرگذار در این شبکه اجتماعی ارائه داد.

 تعیین بودجه

هر فعالیت بازاریابی هزینه‌های مخصوص به خود را دارد. هنگامی که قصد دارید کمپینی تبلیغاتی در شبکه اجتماعی توییتر بسازید نیز باید مقداری هزینه کنید، اما تشخیص اینکه باید در چه مدت چه مقدار هزینه کنید بسیار مهم است. بنابراین در مرحله اول سعی کنید بودجه مورد نظر را در کمپین تبلیغاتی خود مشخص کنید تا با توجه به آن بتوانید عوامل متعددی را در حد توان خود به کار ببرید. این امر به شما در کنترل هزینه‌های بازاریابی کمک می‌کند، به این معنا که باید تصمیم بگیرید ارزش هر دنبال‌کننده (follower) برای شما چقدر است و تا چه میزان می‌توانید برای بالا بردن طرفداران صفحه‌تان هزینه کنید. در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب مقدار هزینه، مبلغی را در نظر بگیرید که کمتر از ارزش نتایج مورد نظرتان باشد، در غیر این صورت فقط هزینه اضافی کرده‌اید که سودی به دنبال نداشته است. پس سعی کنید با شناخت دایره مخاطبانتان و تعداد روزهایی که قصد ارائه تبلیغات را در آن‌ها دارید، به تقسیم‌بندی بودجه خود بپردازید و همزمان بازخورد تبلیغات خود را نیز دنبال کنید و درجه موفقیت خود را در نظر داشته باشید. بعد از ایجاد کمپین تبلیغاتی مورد نظر می‌توانید برای آن اسمی انتخاب کنید و جایگاه مکانی خود را نیز ثبت کنید. تعیین موقعیت مکانی در مرحله بعدی، که انتخاب مخاطبان است، بسیار مهم است؛ با توجه به کسب‌وکاری که دارید، محدوده جغرافیایی مخاطبانتان را مشخص کنید و سعی کنید کاربرانی را انتخاب کنید که امکان مصرف محصول توسط آن‌ها بیشتر باشد.

  انتخاب دایره مخاطبان

مرحله بعدی انتخاب فالورها است. سیستم‌های تبلیغاتی توییتر این امکان را به شما می‌دهند که دایره مخاطبان خود را مشخص کنید، به این معنا که چه افرادی می‌توانند مخاطب تبلیغاتی که شما در کمپین خود ارائه می‌دهید باشند. همچنین می‌توانید از طریق گزینه‌هایی که توییتر برای تنظیم کمپین در اختیار شما قرار می‌دهد، موقعیت مکانی، جنسیت و زبان مخاطبان خود را نیز انتخاب کنید. ضمن اینکه می‌توانید دایره مخاطبان خود را به روش‌های دیگری نیز افزایش دهید، مثلا از طریق کاربرانی که آن‌ها را فالو می‌کنند، علایق آن‌ها، رفتارهای اجتماعی و جمعیتی آن‌ها و حتی حیوانات خانگی‌شان. به این معنا که صفحات مورد علاقه کاربران توییتر می‌تواند گزینه‌ای باشد برای جذب افرادی که آن صفحات را دنبال می‌کنند و شما از طریق آن‌ها می‌توانید مخاطبان بیشتری پیدا کنید. در پایان لازم به یادآوری است که انتخاب مخاطبان مرحله بسیار مهمی در تبلیغات محسوب می‌شود. با مشخص کردن تعداد فالورها می‌توانید در مرحله اول که تخصیص بودجه است نیز بهتر عمل کنید و در تعیین بودجه و زمان‌بندی مصرف آن بازبینی‌های بهتری در آینده داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.