فکر کن خودت خالق این نقاشی هستی!

1

یک شرکت حمل‌و‌نقل آثار هنری در سوئیس، در اقدامی خلاقانه و جالب‌توجه، شیوه حمل‌و‌نقل محتاطانه و دقیق خود را در یک کمپین متشکل از تصاویر مختلف، به نمایش گذاشته است.

Welti-Furrer شرکتی است که مخاطب اصلی آن هنرمندان بوده و آثار ارزشمند هنری را به نقاط مختلف جهان ارسال می‌کند. در نوامبر ۲۰۱۸ یکی از کمپین‌های جالب توجه این شرکت با همکاری گروه بازاریابی Ruf Lanz در رده خدمات حرفه‌ای و در قالب چند تبلیغ چاپی ارائه شده است. مهم‌ترین شاخصه تصاویر مذکور، هنرمندانی هستند که لباس فرم این کمپانی را پوشیده و در حال حمل‌و‌نقل مراسلات پستی هنری هستند!

فریدا کالو، ونگوگ و سالوادور دالی سه چهره شاخص در زمینه هنر نقاشی جهان هستند که تقریبا در تمام نقاط دنیا شناخته شده بوده و اکثر مردم جهان، خصوصا کسانی که به هنر نقاشی مدرن علاقه‌مند هستند، با آثار این هنرمندان آشنا بوده و طبیعتا چهره آنها را نیز می‌شناسند؛ بنابراین طبیعی است که وقتی چهره این افراد مشهور را در یک آگهی چاپی ببینند، نسبت به آن کنجکاو شده و با دقت بیشتری به آن نگاه خواهند کرد.

نکته جالب توجه در این کمپین چاپی، تصویر هنرمندان مشهوری است که با دقت زیادی در حال بسته‌بندی و جابه‌جایی بسته‌های بزرگی هستند که طبعا باید نقاشی‌هایی ارزشمند باشند. همچنین عبارتی که در انتهای تصویر و با رنگ زرد که خاص مراسلات پستی است، نوشته شده، اهمیت این جابه‌جایی را بیشتر نشان می‌دهد: ما طوری آثار هنری را جابه‌جا می‌کنیم که انگار خودمان خالق آنها بوده‌ایم!

حمل‌و‌نقل آثار هنری ارزشمند

چنین جمله‌ای با تصاویر هنرمندانی که در حال جابه‌جایی بسته‌های هنری هستند، تناسب جالب توجهی ایجاد کرده است، به این معنا که فریدا کالوا، سالوادور دالی و ونگوگ، اگر خودشان آثار هنری‌شان را جابه‌جا کنند، مطمئنا با دقت و احتیاط زیادی این کار را انجام خواهند داد، به همین ترتیب اگر مخاطبان شرکت Welti-Furrer به فکر حمل‌و‌نقل آثار هنری خود باشند، این کمپانی طوری با این آثار برخورد خواهد کرد که گویی خودش خالق آنها بوده و اهمیت زیادی برای آنها قائل است.

کمپین مذکور که مخاطب اصلی آن هنرمندان و هنردوستان جهان هستند، بیشتر در مجلات هنری و بیلبوردهای تبلیغاتی ارائه خواهد شد که محل برگزاری نمایشگاه‌های هنری هستند و به همین دلیل نیز افرادی با آن روبه‌رو خواهند شد که با هنر جهان آشنا بوده و طبیعتا با دیدن چهره‌‌های برجسته نقاشی جهان، نظرشان به سوی تصاویر این کمپین جلب خواهد شد.

همچنین شایان ذکر است که یکی از دغدغه‌های مهمی که در ارتباط با حمل‌و‌نقل آثار هنری ارزشمند وجود دارد، ترس از آسیب‌دیدن این آثار است و کمپین فوق در اقدامی خلاقانه و با نشان‌دادن نقاش‌هایی که خودشان آثار هنری خود را حمل می‌کنند، این دغدغه را تا حد زیادی کاهش داده و نوعی اطمینان خاطر را به مخاطبان خود انتقال می‌دهد.

۱ دیدگاه
  1. مهدی موسوی می‌گوید

    لطفا منبع مطالب رو اعلام کنید!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.