علی‌بابا با خریداری ۲.۶ میلیارد دلاری Intime چه هدفی را دنبال می‌کند؟

0

علی‌بابا این ابرقدرت تجارت الکترونیک،‌ در ادامه تلاش‌های خود سعی دارد با پیشنهاد ۲.۶ میلیارد دلار برای خرید کل Intime خرده‌فروشی آفلاین را مدرنیزه کند.

شرکت علی‌بابا سهمی از شرکت را به مبلغ ۶۹۲ میلیون دلار تقریبا سه سال پیش خریداری کرد، اما در حال حاضر قصد دارد کل سهام این شرکت را خریداری کرده و آن را از لیست بورس هنگ‌کنگ خارج کند. اینتایم ۲۹ فروشگاه بزرگ و ۱۷ مرکز خرید در سراسر مناطق شهری چین را اداره می‌کند که می‌تواند قدرت زیادی را به علی‌بابا بدهد. بسیاری از افراد معتقد هستند که تجارت آنلاین و آفلاین باید در کنار همدیگر باشند اما راهبرد و استراتژی علی‌بابا تمرکز روی رویکرد آفلاین به آنلاین است؛ یک عبارت برای اتصال فروشندگان به اینترنت.

دانیال ژانگ، مدیرعامل علی‌بابا، می‌گوید: «ادغام ما با اینتایم به ما امکان خواهد داد از پتانسیل رشد بلندمدت یک شکل جدید از خرده‌فروشی در چین که حاصل بهره‌وری از فناوری اینترنت و داده ‌است، استفاده کنیم.»

شرکت علی‌بابا از خرده‌فروشان می‌خواهد تا از خدمات خود نه‌تنها برای دسترسی به مشتریان جدید بلکه برای تقویت مدیریت موجودی، ارائه روش‌های بازاریابی و تبلیغات رقابتی‌تر، یکپارچه‌سازی پرداخت دیجیتال و در کل طولانی‌تر‌کردن و قوی‌تر‌کردن مشارکت آنها با مصرف‌کنندگان استفاده کند.

ژانگ می‌گوید: «ما دنیا را به اقتصاد واقعی یا مجازی تقسیم نمی‌کنیم؛ فقط اقتصاد قدیمی و جدید. افرادی که به روش‌های قدیمی خرده‌فروشی چنگ می‌زنند، با مشکل مواجه خواهند شد و کسب‌و‌کار در صورتی می‌تواند برای مصرف‌کنندگان ارزش ایجاد کند که با قدرت تلفن همراه، دیدگاه‌های مصرف‌کننده زمان واقعی‌ و فناوری که می‌تواند کارآیی عملیاتی را تقویت کند، یکپارچه شود.»

به غیر از اینتایم، شرکت علی‌بابا مبلغی معادل با ۴.۶میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا حداکثر ۲۰ درصد از سهام شرکت قدرتمند Sunning در حوزه خرده‌فروشی را در یک معامله که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، خریداری کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.