سراب سودهای یک‌شبه

0

تمرکز اربابیان و سرمایه‌گذاران شیپور بر فرهنگ‌سازی و سپس درآمدزایی است؛ مسئله‌ای که او از آن دفاع می‌کند و می‌گوید باید چنین دیدی در بازار ایران ایجاد شود و دیدگاه‌های رسیدن یک‌شبه به سودهای آنچنانی باید اصلاح شود. می‌گوید شیپور با شروع درآمدزایی همه سهم خود را از بازار خواهد گرفت. چون به گفته بنیان‌گذارش می‌خواهد در بخش نیازمندی‌ها شماره یک بازار ایران باشد.

 حباب چیز بدی نیست

اربابیان می‌گوید: «حتی اگر در بازار استارتاپی ایران حبابی هم وجود داشته باشد، فکر می‌کنم چیز بدی نیست و این خود نشان‌دهنده علاقه‌مندی زیاد به این حوزه است. چون در بازار استارتاپی ایران هم افرادی هستند که با برنامه می‌آیند و هم افرادی که جهشی و احساسی‌اند. بدی‌اش این است که بعضی‌ها شروع یک استارتاپ را شروع یک بازی بچگانه می‌دانند. در حالی که سرمایه، برنامه و آماده کردن زیرساخت‌ها مهم‌ترین مسئله است، و البته دانش فنی برای برنامه‌ای که ممکن است خیلی سخت پیش برود. اما برای خود من ازجمله دستاوردهای تنهایی زندگی کردن در کانادا، سخت‌کوشی و صبوری است. درواقع داشتن استقلال فردی از ۱۶سالگی از من فردی صبور ساخته و چاشنی این صبوری هم سخت‌کوشی است. به همین دلیل هم در مقابل همه مسائلی که به شیپور نسبت می‌دهند در مورد عدم درآمدزایی و… صبوری پیشه کرده‌ام چون به آینده نگاه می‌کنم.»

 پول اولویت نیست

پول مهم است ولی اولویت نیست. دانش فنی مهم‌تر است و این دانش است که اتفاقا مورد تایید شیپور است و همین دانش درنهایت استارتاپ‌ها را جلو می‌برد و سرمایه‌گذار باید مجاب شود که شما کننده کار هستید و این امر در سایه دانش ایجاد می‌شود. فکر می‌کنم سرمایه‌گذار زمانی مجاب می‌شود که سرمایه‌اش را برای استارتاپ‌ها هزینه کند که دانش فنی و برنامه‌های بلندمدت برای رشد کسب‌وکار را بتواند به‌عینه ببیند و برایش ملموس شود.

 نسخه موبایلی شیپور

اپلیکیشن‌های موبایلی سایت شیپور هم عرضه ‌شده و با رشدی که در تعداد دستگاه‌های هوشمند وجود دارد، دو‌سوم ترافیک شیپور از طریق موبایل است. اربابیان معتقد است: «بازار به سمت موبایلی شدن پیش می‌رود و بیشتر مشتریان ما هم از این بستر استفاده می‌کنند. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان به صورت مستقیم و با قرار دادن عکس و تمامی مشخصات به‌راحتی کالای مورد نظر را به معرض فروش و یا جست‌وجو گذاشت. از مزایای نرم‌افزار موبایلی شیپور می‌توان به دسترسی راحت کاربران به درج آگهی، دسته‌بندی متنوع گروه‌های طبقه‌بندی، جست‌و‌جوی پیشرفته و فضای کاربری راحت اشاره کرد. این نرم‌افزار که مختص سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس است علاوه بر سایت شیپور در دو بازارچه مایکت و سیبچه قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند برای دانلود این نرم‌افزار روی موبایل خود به این بازارچه‌های نرم‌افزاری مراجعه کنند.»

 یکی از سریع‌ترین سایت‌ها را داریم

تا همین چند ماه پیش درگیر سایت بودیم و مشکل اصلی ما سایت بود. افزایش ترافیک ما به مشکل خورده بود و می‌خواستیم سایت جدیدی بیرون بدهیم. الان یکی از سریع‌ترین سایت‌های ایران را داریم و سرویس‌دهی بهتری به مشتریان می‌دهیم.

 می‌خواستم کارآفرین شوم

کارآفرینی را همیشه دوست داشتم و دنبال این کار بودم. حتی دبیرستان که بودم دنبال این بودم که کاری برای خودم راه بیندازم چون خانواده‌ام در حوزه کارآفرینی و تولید بودند و بیش از ۳۰ سال در این حوزه کار کرده بودند.

 شروع ۵۰۰ میلیون تومانی

اربابیان ایده راه‌اندازی شیپور را ابتدا با پدرش در میان گذاشت. می‌گوید: «اینقدر با او صحبت کرده‌ بودم و این بازار و جذابیت‌هایش را برایش تشریح کرده بودم که به این حوزه علاقه‌مند شده بود. می‌خواستیم کار را  با ۱۰ میلیون تومان آغاز کنیم که البته در ادامه با جذب سرمایه‌ و سرمایه‌گذار این سرمایه به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان رسید.»

 پیوستن به باشگاه ۱۰۰تایی‌ها

کمتر کسی است که در بازار آنلاین حضوری هرچند کمرنگ داشته باشد و شیپور را با لوگوی فیروزه‌ای‌اش نشناسد. حالا شیپور با حضور روزانه چند صدهزار نفری کاربرها در محیط کسب‌وکارش به یکی از کسب‌وکارهای محبوب کاربران ایرانی تبدیل شده و همین امر هم موجب شده که در حوزه ۱۰۰ سایت برتر و پربازدید ایران قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.