روندهای بازاریابی محتوا در ۲۰۱۹

داشتن استراتژی یک ضرورت است

0

دنیای بازاریابی هر روز در حال تغییر و تحول است. ابزار و فناوری‌های جدید ظهور می‌کنند و صاحبان ایده‌های جدید، تکنیک‌های تازه‌ای را به چرخه این صنعت وارد می‌کنند و کیفیت همواره رو به افزایش است. همه‌ اینها به این دلیل است که مخاطبان روزانه در معرض محتواهای بیشتری قرار دارند تا آنها را پردازش کنند

برای همه تغییراتی که طی سال‌ها رخ داده، یک چیز قطعی است؛ بازاریابی محتوا برای ماندن آمده است. در واقع، در سال گذشته، برآورد شده که صنعت بازاریابی محتوا تا سال ۲۰۲۱، ارزشی بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار داشته باشد.

همچنین، همانطور که بازاریابی محتوا روز‌به‌روز در حال پیشرفت است و رویکرد‌های ما بالغ‌تر می‌شوند، روندهایی که در ادامه مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم، به نحوی شکل می‌گیرند که شرکت‌ها (و البته مخاطبان‌ آنها) در سال ۲۰۱۹ محتوا تولید و از آن استفاده می‌کنند. 

بازاریابی محتوا، قلب بازاریابی خواهد بود

در چند سال اخیر، بازاریابان، از بازار‌یابی محتوا به عنوان یک ابزار جانبی در کنار پروژه‌های خود استفاده می‌کردند. بیشتر از اینکه نقشی اساسی در بازاریابی داشته باشد، امتیازی بود که بازاریابان در کنار پروژه‌های خود و مسئولیت‌های روتین و سنتی خود و در صورت داشتن زمان اضافی از آن بهره می‌بردند اما این روند رو به تغییر است.

در حال حاضر محتوا یکی از بهترین ابزار‌های مورد استفاده برای کسب اعتماد، ایجاد یک نام تجاری، افزایش ترافیک سایت و هدایت مخاطب به سایت است و از آنجایی که امروز بسیاری از کسب‌وکارها استراتژی بازاریابی خود را بر اساس همین معیارها نظیر ایجاد نام تجاری، ترافیک و… بنا می‌نهند، می‌توان نتیجه گرفت که بازاریابی محتوا مانند قلب، خون را به اجزای بازاریابی آنها تزریق می‌کند و برند‌هایی که درک کرده‌باشند که محتوا، قلب بازاریابی مؤثر آنهاست، در نهایت، از آن برای رسیدن به موفقیت و رونق بخشیدن به کسب‌و‌کارشان بهره می‌گیرند. 

استراتژی بازاریابی محتوا ضروری است

شاید تا امروز تولید محتوای صرف برای کسب‌وکارمان کافی بود، شاید نیازی به داشتن برنامه دقیق برای تولید محتوا نداشتیم و داشتن استراتژی بازارایابی محتوا تنها به مسیر ما سرعت می‌بخشید اما امروز از آنجایی که بسیاری از کسب‌وکارها در این حوزه وارد شده‌اند، دیگر بدون داشتن استراتژی برای مقابله با رقبا و کنار زدن آنها به موفقیت نخواهید رسید.

براساس اطلاعات مؤسسه بازاریابی محتوایی، ۶۵ درصد از موفق‌ترین بازاریابان محتوا، یک استراتژی مستند دارند. یک ارزیابی محتوای ساده به همه شرکت‌ها کمک‌ می‌کند تا اهداف اصلی خود را شناسایی کنند و بتوانند با کمک متخصصان، یک استراتژی محتوایی برای رسیدن به آنها طراحی کنند. هر چه که استراتژی مهم‌تر می‌شود، شرکت‌ها بیشتر به ابزار‌های درست برای تنظیم اولویت‌ها و برنامه‌های خود نیاز پیدا می‌کنند و برنامه‌های خود را برای رسیدن به اهداف مستند می‌کنند. 

موفقیت مشتری به عنوان یک دستاورد در بازاریابی محتوا ظاهر می‌شود 

بازاریابی محتوا در حال حاضر به طیف متنوعی از نیاز‌ها و اهداف برای بخش‌های مختلف پاسخ می‌دهد. تیم‌های فروش از محتوا برای تقویت و بهبود ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. صاحبان برند و کارفرما‌ها بهترین استعداد‌ها و مخاطبان بالقوه  را با انتشار درست و بجای محتوا، در جایی که بهترین و بیشترین مخاطبان آنلاین هستند، جذب می‌کنند.

امکانات بازاریابی محتوا بی‌پایان است و حالا، معیار موفقیت مشتری را نیز باید به آنها اضافه کرد. جنس محتوایی که برای ایجاد رضایت و احساس موفقیت در مشتری پس از خرید به کار گرفته می‌شود، از جنس محتوای کاربردی و دستورالعملی است؛ دستورالعملی که مشتری را برای استفاده بهینه از محصول شما راهنمایی می‌کند.

به طور کلی، می‌توان نتیجه گرفت که اگر تا به امروز برای مخاطبانتان محتوا تولید می‌کردید، وقتش است که از این پس برای مشتریانتان هم محتوا تولید کنید.

قیف بازاریابی در بازاریابی محتوا تغییر شکل می‌دهد

یک تغییر در ذهنیت و یک آرشیو از محتوای با کیفیت بالا این قیف سنتی را با چیزی مؤثرتر و پایدار‌تر جایگزین می‌کند. این قیف سنتی در حال تغییر شکل دادن به یک چرخه‌ای است که اولویت آن تعامل مداوم در روابط میان مشتری و شرکت و معاملات است.

این افزایش تمرکز بر تغذیه روابط میان مشتری و شرکت، به ویژه پس از فروش، باعث می‌شود که مشتریان شما پایدار‌ باقی بمانند و دوباره به شما مراجعه کنند و حتی دوستان و آشنایان خود را به شما معرفی کنند.

با محتوا، شما می‌توانید نام تجاری خود را در ذهن مشتری، از یک فروشنده به یک شریک تغییر دهید. زمانی که شما به طور مداوم با مشتریان خود در ارتباط هستید و با آنها مشارکت می‌کنید، در واقع اعتماد متقابل ایجاد می‌کنید و با این مشارکت واقعی، قدرت بیشتری برای مانور خواهید داشت.  

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.