رزرو آنلاین آرایشگاه در رژتک

0

خدمات آنلاین رزرواسیون در زمینه مراکز زیبایی و آرایشی یکی از زمینه‌هایی است که جدیدا در فضای استارتاپی دیده می‌شود و استارتاپ‌های مختلفی کار خود را در این زمینه شروع کرده‌اند. با توجه به اینکه مخاطب این خدمات اکثرا خانم‌های شاغل هستند که عموما وقت کافی برای تماس‌های تلفنی برای رزرو وقت آرایشگاه ندارند، به نظر می‌رسد این نوع استارتاپ‌ها در صورت فرهنگ‌سازی و تبلیغات بتوانند در بین مخاطبان خود جایگاهی را به‌دست بیاورند. استارتاپ رژتک به نشانی rozhtec.com‌ یکی از این استارتاپ‌هاست که شرمین فرشگر آن را بنیانگذاری کرده است. شرمین ۳۲ ساله و متولد سنندج و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است. او تا قبل از راه‌اندازی این استارتاپ مسئول کنترل پروژه ‌پروژه‌های آی‌تی‌محور در یک شرکت بوده است «‌در سال آخری که در شرکت همکاری می‌کردم، مدیریت یک تیم نرم‌افزاری برای یک استارتاپ در زمینه کاریابی را بر‌عهده داشتم. من به حوزه استارتاپ‌ها علاقه‌مند بودم چون احساس می‌کردم که محیط پویایی دارد و من می‌توانم در این محیط به دانشم بیفزایم. به علاوه ایده رژ‌تک نیز از یک نیاز در ذهنم شکل گرفت که تا حدی خودم نیز با آن درگیر بودم و آن اینکه اکثر خانم‌های شاغل در زمان‌های خاصی از روز امکان تماس با مراکز زیبایی برای دریافت وقت رزواسیون برای انجام خدمات زیبایی را ندارند و اگر سایتی وجود داشته باشد که بتوانند به صورت آنلاین وقت خود را رزرو کنند، می‌تواند برایشان بسیار کمک‌کننده باشد. بعد از اینکه ایده در ذهنم شکل گرفت، با چند نفر از دوستان برنامه‌نویسی که می‌شناختم آن را در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم کار را با شبکه‌های اجتماعی شروع کنیم. من در ابتدا برای اینکه تحلیل بهتری از بازار داشته باشم پرسشنامه‌هایی را طراحی کردم و این تست بازار به من کمک کرد تا ایده را بهتر اجرایی کنم.» 

 همان‌طور که گفتید این استارتاپ در جهت پاسخگویی به یک نیاز شکل گرفته است. بر این اساس رژ‌تک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

رژ‌تک در واقع پل ارتباطی بین خانم‌هایی که در‌خواست دریافت انواع خدمات زیبایی از مراکز زیبایی دارند با آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی است. در واقع افراد می‌توانند به صورت آنلاین وقت آرایشگاه خود را رزرو کند. 

 پلتفرم شما دوسویه است؛ از طرفی با آرایشگاه‌ها در ارتباط هستید و از طرف دیگر با مشتریان نهایی، شیوه درآمدزایی شما چگونه است، آیا از هر دو سوی پلتفرم درآمدزایی دارید؟

در حال حاضر ارائه خدمات در هر دو طرف رایگان است ولی در آینده قصد داریم از آرایشگاه‌ها پورسانت بگیریم و از این طریق درآمدزایی داشته باشیم. تبلیغ در بنر سایت و قرارگرفتن در میان آرایشگاه‌های ویژه و نمایش در صفحه اول سایت از جمله مواردی است که قصد داریم در آینده بابت آن از آرایشگاه‌ها حق اشتراک دریافت کنیم. مبالغ تبلیغاتی از ۱۰۰ هزار تومان برای یک ماه شروع می‌شود. علاوه بر این تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی رژتک نیز از دیگر امکاناتی است که در اختیار آرایشگران قرار می‌گیرد. 

  مراکز زیبایی و آرایشگاه‌ها برای اینکه از امکانات رژتک استفاده کنند، چه‌کار باید بکنند؟

این امکان وجود دارد تا در فرم‌هایی که در سایت قرار داده شده است، ثبت‌نام کنند. بعد از آن ما با آنها تماس می‌گیریم و یک سری مدارک شناسایی از آنها دریافت و قراردادی را منعقد می‌کنیم. در قرارداد مواردی را ذکر می‌کنیم که آرایشگاه ملزم به رعایت آن است. به عنوان مثال، اگر مشتری زمانی را برای رزرو در سایت درخواست داد، حداکثر تا ۱۵ دقیقه باید به درخواست مشتری رسیدگی شود و پاسخگویی کامل صورت گیرد. پس از اینکه بررسی توسط آرایشگاه صورت می‌گیرد، تایید یا رد زمان درخواستی از طریق اس‌ام‌اس یا تلگرام به مشتری اطلاع داده می‌شود. در صورتی که زمان درخواستی توسط آرایشگاه رد شود، مشتری مجدد باید وقتی را جهت تایید انتخاب کند. 

 یعنی ساعت‌های خالی برای رزرو به مشتری نمایش داده نمی‌شود؟

در حال حاضر این امکان فراهم نیست چون این کار نیازمند یک بستر فنی است و فعلا زیر‌ساخت فنی این کار را نداریم. 

 با توجه به اینکه هنوز به فاز درآمدزایی نرسیده‌اید، چه برنامه‌ای برای آینده دارید و ارزیابی می‌کنید چه زمانی می‌توانید پلن‌های درآمدزایی خود را عملی کنید؟

در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما برای درآمدزایی تیم فنی است که می‌دانم این موضوع دغدغه اکثر استارتاپ‌های دیگر نیز هست. متاسفانه در میانه راه تعدادی از بچه‌هایی که کارهای فنی را بر عهده داشتند، به دلیل مشغله‌هایی که برایشان ایجاد شده بود از تیم جدا شدند و به همین دلیل ما نتوانستیم تا‌کنون اپلیکیشن رژ‌تک را لانچ کنیم. بر همین اساس کار اصلی که برای رسیدن به فاز درآمدزایی باید انجام دهیم، تکمیل تیم فنی است. رژتک در حال حاضر جزو اولین گزینه‌ها برای رزرو آنلاین آرایشگاه در گوگل است و تماس‌های زیادی را دریافت می‌کنیم ولی به دلیل مشکلات فنی هنوز به رشدی که می‌خواستیم دست نیافته‌ایم. علاوه بر این، قصد داریم ایده‌های دیگری را نیز در رژتک پیاده‌سازی کنیم تا به کاربر ارزش افزوده ارائه شود و رژتک را از یک سایت رزرواسیون صرف خارج کند که این ایده‌ها نیز نیازمند حل مشکلات در بخش فنی است.

 منظورتان از ارائه خدمات ارزش افزوده چیست؟ آیا فکر می‌کنید با ارائه این خدمات مشتریانی که به صورت سنتی از طریق تماس با آرایشگاه‌ها رزرواسیون را انجام می‌دادند بیشتر به کار شما جذب می‌شوند؟

ما قصد داریم به سمت یک پلتفرم شبکه اجتماعی زیبایی برویم و در کنار آن خدماتی که کاربران نیاز دارند از مراکز آرایشی و زیبایی دریافت کنند با صرف کمترین هزینه و زمان دریافت کنند.

 معمولا خانم‌ها آرایشگاه‌هایی را انتخاب می‌کنند که قبلا رفته باشند و از کیفیت آن مطمئن باشند و یا اینکه توسط دوستانشان به آنها معرفی شده باشد و کم پیش می‌آید که جای جدیدی را برای دریافت خدمات زیبایی انتخاب کنند. با توجه به این باوری که در جامعه وجود دارد، بستر کار رژ‌تک را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا اقبال عمومی نسبت به این کار وجود دارد؟

در نظرسنجی‌ای که در ابتدای کار انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که این نیاز رزرواسیون آنلاین در خانم‌های شاغل وجود دارد. علاوه بر این، بررسی سایت‌های تخفیف گروهی موجود بیانگر این است که بیشترین خدماتی که توسط افراد دریافت می‌شود در زمینه آرایشی بوده و این سایت‌ها از این طریق فروش خوبی دارند که نشان می‌دهد کاربران دوست دارند که جاهای جدید را امتحان کنند و فکر می‌کنم این اتفاق برای رژتک نیز می‌تواند بیفتد. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.