هرچه زور می‌زنید رنک نمی‌گیرید!

0

یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب‌و‌کاری بهبود سئوی سایت است. موضوع سئو به اندازه‌ای مهم است که می‌توان گفت کسب‌و‌کارهایی که بتوانند سئوی سایت خود را به صورت چشم‌گیری بهبود ببخشند، تقریبا‌ در سرازیری موفقیت قرار گرفته‌اند.

در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج در زمینه بهبود سئوی سایت را بررسی کنیم و راه‌حل‌هایی را ارائه دهیم.

محتوای نامناسب و کم‌حجم

معیارهایی وجود دارد که باید قبل از به اشتراک‌گذاری یک مطلب از بابت آنها اطمینان حاصل کنید: آیا تمام افراد حاضرند مطلب من را به اشتراک بگذارند؟ آیا حاضرند آن را به دوستانشان توصیه کنند؟ و یا حداقل آن را بپسندند؟ اگر برای مطلبتان در هیچ کدام از این سه دسته پاسخی نمی‌یابید، کیفیت آن را ارتقا دهید.

قبل از اینکه از کمبود میزان ترافیک سایت شکایت کنید، از بابت کافی‌بودن حجم مطالب اطمینان حاصل کنید. شما حداقل کاری که باید بکنید آن است که از ۷۵۰ کلمه کمتر ننویسید، زیرا ممکن است این کار برای شما امتیاز منفی هم به بار آورد.

نبودن جست‌وجو برای موضوع

اگر استارتاپ شما یک ایده‌ انحصاری است و مردم هیچ اطلاعی درباره‌‌ کسب‌وکار شما ندارند، طبیعی است که هیچ جست‌وجویی را هم برای آن انجام ندهند. در این مواقع شما باید به سمت کاربران بروید و آنها را از نقطه‌ای که در آن قرار دارند به سمت خود هدایت کنید. درک وضعیت فعلی، شناخت نیازهای کاربران و ارائه‌ بهترین پاسخ‌ها قدم‌هایی هستند که باید در راستای معرفی وب‌سایت خود بردارید.

محتوای تکراری برای سئو مانند سم است. استفاده از برچسب‌ها و تگ‌ها را در هر مطلب فراموش نکنید؛ البته این برچسب‌ها باید معتبر باشند. این کار اگرچه ممکن است زمانبر باشد اما در نهایت نتایج مثبتی را به بار خواهد آورد

نادیده‌گرفتن حجم جست‌وجو در google/bing

حتی اگر شما بهترین محتوای دنیا را هم داشته باشید، بدان معنی نیست که خیالتان از بابت ترافیک وب‌سایت راحت باشد. برنامه‌ریزی برای واژگان کلیدی یک امر ضروری برای بهبود سئوی سایت استارتاپ‌هاست. کلمات کلیدی از سویی باید با جست‌وجوهای کاربران در ارتباط باشد و از سوی دیگر نیز باید مطالب وب‌سایت را دربرگیرد. در این صورت می‌توان امیدوار بود که درصدی از جست‌وجوهای کاربران به افزایش ترافیک وب‌سایت شما منجر شود.

بی‌توجهی به مبانی سئو

مبانی سئو

برای ارزیابی سئوی وب‌سایت باید همه‌چیز را بررسی کنید: عنوان‌های اصلی، تیترها، میان‌تیترها، ‏URL، تصاویر و از همه مهم‌تر توصیفاتی که درباره‌ آنها به کار رفته است. اگرچه این توصیفات معمولا نادیده گرفته می‌شوند، اما موتورهای جست‌وجو برای امتیازدهی به آنها دقت می‌کنند و براین اساس در بین وب‌سایت‌ها تمایز ایجاد می‌کنند.

ناسازگاری وب‌سایت با موبایل

ناسازگاری وب‌سایت با موبایل

در دنیای امروز با عرضه‌‌ گوشی‌های هوشمند در بازار، تلفن‌های همراه می‌توانند به میزان قابل توجهی ترافیک برای سایت‌ها به دنبال داشته باشند. بنابراین طراحی وب‌سایت به صورتی که استفاده از آن برای تلفن‌های همراه آسان باشد، همیشه نتایج خوبی را برای بهبود سئوی سایت به دنبال دارد. سرعت، استفاده از داده‌های ساختاری، استفاده از طراحی وب ریسپانسیو و بهینه‌سازی محتوا متناسب با کاربران تلفن همراه و اقتضائات گوشی از مهم‌ترین معیارهایی هستند که در این زمینه باید به آنها توجه کرد.

محتوای تکراری

محتوای تکراری

محتوای تکراری برای بهبود سئوی سایت مانند سم است. استفاده از برچسب‌ها و تگ‌ها را در هر مطلب فراموش نکنید؛ البته این برچسب‌ها باید معتبر باشند. این کار اگرچه ممکن است زمانبر باشد اما در نهایت نتایج مثبتی را به بار خواهد آورد. از محتوای تکراری و یا محتوای کپی شده از جاهای دیگر به هیچ وجه استفاده نکنید.

رقیبان بهتر

رقیبان بهتر

باید بپذیرید که بهبود سئوی سایت تنها مسئله شما نیست و باید در برخی زمینه‌ها از سایر رقبا قوی‌تر عمل کنید. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و سعی کنید جایگاه خود را از طریق آنها ارتقا دهید.

کندی سایت

کندی سایت

تأثیر سرعت بر رتبه‌بندی به ویژه برای بارگذاری در تلفن همراه بسیار حائز اهمیت است. هیچ کس حوصله ندارد زمان زیادی را تا بارگذاری یک وب‌سایت منتظر بماند. برای بهینه‌سازی سرعت سایت، باید تصاویر را بهینه‌سازی کنید و از یک CDN یا سرور ارتقایافته استفاده کنید.

لینک‌های داخلی/خارجی

لینک

لینک‌های داخلی بخش مهمی از هر کمپین تبلیغاتی اینترنتی هستند که بین مطالب وب‌سایت ارتباط برقرار کرده و یک ساختار داخلی را به وجود می‌آورند و از این طریق سئو را بهبود می‌بخشند. به منظور طراحی یک ساختار منسجم برای وب‌سایت می‌توانید از تجربه‌های موفق سایت‌های مشابه استفاده کنید.

بی‌توجهی به محتواهای قدیمی

بی‌توجهی به محتوا

مسئله سئو همیشه باید در ذهن شما پررنگ باشد؛ جست‌وجوگرها در هر لحظه، سایت‌ها را ارزیابی می‌کنند. اگرچه صفحات قدیمی به دلایل مختلف ارزش بیشتری دارند، اما گوگل به محتوای جدید علاقه‌مند است؛ بنابراین باید یک رویکرد ترکیبی را پیش بگیرید تا جایگاه خوبی در رتبه‌بندی به دست آورید.

فعال‌نبودن در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

امروز‌ بدون شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان موفقیتی به دست آورد و آنها از هر جهتی بر بهبود سئو تأثیرگذارند. این مسئله نه‌تنها باعث امتیازدهی گوگل به شما می‌شود، بلکه در موفقیت کسب‌وکار شما نیز تأثیر بسزایی دارد.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.