سیار، متخصصان را به مشتری وصل می‌کند

0

همه انسان‌ها در زندگی روزمره به خدمات مختلفی نیاز دارند و بعضی مواقع باید ارائه‌دهندگان آنها را در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب بیابند.  این کار در حالت عادی چندان راحت نیست و نیاز به جست‌وجوهای وقت‌گیر دارد اما به کمک یک دستیار هوشمند می‌توانیم بدون صرف وقت و هزینه‌های اضافی، انواع خدمات را یافته و از آنها بهره‌مند شویم. از طرف دیگر، صاحبان کسب‌و‌کارهای خدماتی نیز برای توسعه کسب‌و‌کار خود به دنبال جذب مشتری هستند و باید تخصص خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنند.

اپلیکیشن فارسی سیار در همین راستا تولید شده و سامانه‌ای است برای ارتباط بین ارائه‌دهندگان خدمات گوناگون و متقاضیان.

در طراحی محیط برنامه سیار، سعی شده تا اصل سادگی رعایت شود و در عین حال کاربرپسند به نظر برسد. برای ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی می‌توانیم به نقاط قوتی از جمله رنگ‌بندی زنده و هماهنگ، آیکون‌های یکدست و زیبا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه اشاره کنیم. باید گفت که قالب گرافیکی سیار از یکپارچگی خوبی برخوردار است و نقص خاصی در آن وجود ندارد با این وجود می‌توان آن را بهتر و زیباتر کرد. برای مثال، بهتر بود که از رنگ‌های دیگر نیز در چهره این برنامه استفاده شود و هماهنگی خلاقانه‌ای بین آنها برقرار گردد.

در پیاده‌سازی رابط کاربری اپلیکیشن سیار، استانداردهای لازم تا حد زیادی رعایت و از تکنیک‌های اصولی استفاده شده است و به همین دلیل، جابه‌جایی بین قسمت‌های مختلف آن با سرعت بالا و حداقل پیچیدگی انجام می‌پذیرد و استفاده از امکانات موجود نیز راحت است. با توجه به اینکه مخاطبان سیار از همه اقشار جامعه هستند، وجود این ویژگی‌ها یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید.

در این برنامه اندرویدی بستری فراهم شده است تا ارائه‌دهندگان خدمات مختلف با درج تخصص خود، مشتریان جدید پیدا کنند و یا افراد دیگر نیازمندی خود را ثبت کنند تا به درخواست آنها پاسخ داده شود. در واقع وظیفه سیار، ایجاد ارتباط بین متخصصان خدمات و متقاضیان است تا در وقت و هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی شود.

چنانچه متقاضی خدمات خاصی هستید، می‌توانید بدون ثبت‌نام در اپلیکیشن سیار و از طریق گزینه دسته‌بندی‌ها در صفحه اصلی، لیست ارائه‌دهندگان آن را در شهر خود ببینید. البته پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از همه امکانات موجود، از طریق قسمت تنظیمات یک حساب کاربری در اپلیکیشن فوق ایجاد کنید که این کار به‌راحتی و با وارد‌کردن نام، شماره تلفن و تعیین رمز عبور دلخواه امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که اطلاعات وارد‌شده از قسمت صفحه شخصی من در برگه تنظیمات، قابل ویرایش هستند.

پس از ورود به حساب کاربری، گزینه‌های ثبت سرویس و ثبت درخواست در بخش تنظیمات  سیار ظاهر می‌شوند که اولین گزینه برای افراد دارای تخصص و صاحبان مشاغل است و گزینه دوم برای اعلام نیاز به یک خدمات خاص کاربرد دارد. هنگام ثبت هر دو مورد، باید اطلاعاتی از قبیل شغل، عنوان، توضیحات و شهر محل سکونت خود را وارد کنید که برای ثبت درخواست‌ها (اعلام نیاز)، می‌توانید بالاترین قیمت پیشنهادی را نیز مشخص کنید. بد نیست بدانید که سرویس‌های ثبت شده، از بخش صفحه شخصی من قابل حذف یا ویرایش هستند.

حالا به صفحه اصلی سیار بازمی‌گردیم و آگهی‌های درج شده در آن را مرور می‌کنیم. با لمس گزینه دسته‌بندی‌ها، فهرست موضوعی خدمات به نمایش در‌می‌آید که هر کدام دارای زیر‌بخش‌هایی نیز هستند. با انتخاب دسته دلخواه، لیست آگهی‌های مربوط به آن همراه با اطلاعاتی از قبیل عنوان، شماره همراه و مکان نشان داده می‌شود که برای مشاهده جزئیات هر آگهی باید ‌روی آن اشاره کنید. در این صفحه، امکاناتی همچون ارسال پیامک، تماس تلفنی، گزارش تخلف و ثبت نظر یا امتیاز در مورد شخص خدمات‌دهنده مشاهده می‌شوند.

در صفحه اصلی برنامه فوق، قسمت‌های دیگری از جمله پیشنهادها‌ و درخواست‌های شما نیز وجود دارد. علاوه بر این، با لمس گزینه میتونستی، امکان مشاهده ویدئوهای آموزشی با موضوعات مختلف، وجود دارد. نکته مهمی که دربرنامه کاربردی سیار باید به آن اشاره کنیم، انتخاب شهر محل سکونت است که هم از طریق بخش تنظیمات و هم با لمس نام شهر در سربرگ انجام می‌شود و آگهی‌ها بر اساس آن به نمایش درمی‌آیند. ابزار جست‌وجو بر اساس شغل مورد نظر و منطقه، از آخرین امکانات قابل ذکر در این برنامه به شمار می‌آید که در یافتن موارد دلخواه به شما یاری می‌رساند.

با توجه به توضیحاتی که دادیم، مشخص است که اپلیکیشن سیار برای افرادی که به دنبال رفع نیازهای روزمره خود هستند و یا برای یافتن مشتری‌های جدید توسط کسب‌و‌کارها، مفید واقع می‌شود و قابلیت‌های آن کافی به نظر می‌رسند. البته انتظار می‌رود که برای کارایی بیشتر، قابلیت‌هایی مانند اشتراک‌گذاری، نشان‌کردن و یا حتی امکانات پیشرفته‌تر مثل امکان چت بین دوطرف، در اپلیکیشن فوق وجود داشته باشد. علاوه بر این بهتر است که سازماندهی هوشمندانه‌تری روی محتوا و مواردی از قبیل ثبت‌نام صورت پذیرد تا عملکرد برنامه از هر لحاظ حرفه‌ای شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.