تولید محتوای ویدئویی در ویدوآل

0

ویدوآل با فراهم‌سازی زیرساخت تولید و ارائه آموزش‌های متنی، صوتی و ویدئویی، تلاش می‌کند تا یک رفرنس قابل اعتماد و معتبر در سطح بین‌الملل ایجاد کرده و ردپایی ماندگار بر جای گذارد. ویدوآل وظیفه‎‌ اصلی خود را تولید محتوای مفید و کاربردی برای ارتقای سطح فرهنگ و دانش مردم و جایگزین‌کردن مطالب مفید با مطالب پوچ، زرد و شبه‌علم قرار داده است.

استارتاپ ویدوآل به نشانی vidoal.com‌ توسط فریدون امین‌آقایی، افشین ذریه و نوید امین‌آقایی بنیانگذاری شده است. فریدون امین‌آقایی در رشته مهندسی متالورژی در دانشگاه تهران، افشین ذریه در رشته مهندسی شبکه (IT) و علوم آزمایشگاهی در دانشگاه گرگان و نوید امین‌آقایی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه گسترش انفورماتیک تحصیل کرده‌اند.

ایده‌‌ اولیه این استارتاپ از سال ۸۷ با هدف تولید آموزش‌های ویدئویی جهت ارائه به دانشجویان رشته IT شکل گرفت و سپس در دو مرحله ۳ساله، با استفاده از تجربیات افراد متخصص و مجرب و حمایت مردم تکامل یافت. ویدوآل نام تکامل‌یافته‌‌ یک حرکت در جهت افزایش سطح دانش جامعه و پیشبرد اهداف آموزشی نوین است.

ویدوآل با فراهم‌سازی زیرساخت تولید و ارائه آموزش‌های متنی، صوتی و ویدئویی، تلاش می‌کند تا یک رفرنس قابل اعتماد و معتبر در سطح بین‌الملل ایجاد کرده و ردپایی ماندگار بر جای گذارد. ویدوآل وظیفه‎‌ اصلی خود را تولید محتوای مفید و کاربردی برای ارتقای سطح فرهنگ و دانش مردم و جایگزین‌کردن مطالب مفید با مطالب پوچ، زرد و شبه‌علم قرار داده است.

تولید محتوای اختصاصی، ساده و نوآورانه برای موسسات، شرکت‌ها و ادارات دولتی و خصوصی، طراحی و اجرای کمپین‌های متنوع جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی، معرفی خدمات و امکانات کسب‌و‌کارها و ادارات دولتی به مردم، طراحی برندبوک و اجرای برندینگ برای استانداردسازی نحوه ارتباط کسب‌و‌کارها و ادارات دولتی با مردم، طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ و اجرای آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، طراحی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های حرفه‌ای با استانداردهای بین‌المللی و طراحی و پیاده‌سازی داشبورد برای بهینه‌سازی نظارت بر عملکرد کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ از جمله خدماتی است که در ویدوآل ارائه می‌شود.

علاوه بر این، برای اثرگذاری بیشتر و در جهت پیشرفت علمی، آموزش‌های ویدوآل با روش‌های متنوعی ارائه می‌شود. استارتاپ ویدوآل در سال ۹۴ با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون تومان کار خود را شروع کرده است. خدمات رایگان که ارائه می‌دهد مورد استقبال کاربران قرار گرفته ‌و با احتساب کاربران تلگرام، اینستاگرام، وب‌سایت و آپارات، نماشا و تماشا حدود ۱ میلیون نفر تا‌کنون از خدمات استفاده کرده‌اند.

درآمدزایی ویدوآل

آنها از طریق تولید محتوای صوتی و ویدئویی(ترجمه و نریت ویدئوهای خارجی تولید موشن‌گرافیک، انیمیشن دو‌بعدی و سه‌بعدی بومی، تولید پادکست‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی)، تولید محتوای متنی(ترجمه و ویراستاری مقالات تاثیرگذار خارجی، تولید مقالات تحلیلی، آموزشی و اطلاع‌رسانی بومی)، تولید محتوای تصویری(تولید تصاویر متحرک، تگ‌گذاری‌شده و اینفوگرافی)، طراحی و اجرای کمپین‌های مبتنی بر محتوای متنی، تصویری و ویدئویی(طراحی، سناریونویسی و اجرای کمپین‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی و آموزشی) و طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ(تولید محتوای اختصاصی مرتبط و متنوع، طراحی وب‌سایت، اپلیکیشن و مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ضریب نفوذ محتوا در اقشار مختلف جامعه و طراحی ساختار و نحوه ارتباط با مخاطب در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی‌) درآمدزایی دارند.

در ۳ سال اول فعالیت با استفاده از سرمایه شخصی به تولید محتوای مفید و آموزشی پرداخته‌اند و سپس فعالیت تجاری خود را آغاز می‌کنند و در حال حاضر بازار خوبی دارند‌ و در حال پیشرفت هستیم. آنها برای معرفی خود بیشتر ‌روی کیفیت محتوا تمرکز کرده‌اند تا از طریق تبلیغات دهان به دهان شناخته شوند و در این راه مانند هر استارتاپ دیگری با چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اند.

تامین هزینه تبلیغات، حل‌کردن مشکلات مختلفی که از طریق ارگان‌های دولتی نظیر شهرداری و غیره وجود داشته ‌و ترغیب مردم به محتوای علمی و آموزشی از جمله این چالش‌ها بوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.