توقع مدیران آینده از دفتر کار خود

0

املاک و ساختمان‌ها یکی از بخش‌هایی است که در نتیجه پیشرفت فناوری با تغییرات بزرگی در آینده مواجه خواهد شد. کاربران املاک، از کارگران گرفته تا نسلی از مدیران مالی که بیشتر از فناوری استفاده می‌کنند، از ساختمان‌های خود توقع بیشتری پیدا کرده‌اند.

نرم‌افزاری دارد وارد بازار می‌شود که به اپراتورها و مالکان امکان می‌دهد این تقاضا را برآورده سازند. دوست‌ها و شهرهای هوشمند نیز نقش خود را ایفا می‌کنند. آنها مزایای مهمی را که از ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال جدید نشأت می‌گیرند، شناسایی می‌کنند.

ساختمان‌های اداری، با تاثیر از رشد اینترنت اشیاء (IoT)، روبات‌ها و پیشرفت‌های فناورانه وسیع‌تر، دستخوش تغییرات زیادی خواهند شد و نقش بسیار مهمی را در موفقیت تجاری ایفا خواهند کرد.

ضروری است که کسب‌وکارها با نیروهای محرک این تحولات آشنا باشند و اقداماتی را برای آماده‌سازی خود انجام دهند. آینده نزدیک‌تر از آن است که ما فکر می‌کنیم.

  •   نسل بعدی ساختمان‌های هوشمند

سیستم‌های حسگر پیشرفته و اقتباس بی‌بدیل از دستگاه‌های تلفن همراه، همراه با اینترنت اشیاء، خدماتی را که یک ساختمان می‌تواند ارائه دهد، متحول خواهند کرد. این امر با بهینه‌سازی انرژی، کنترل دما، راهیابی دیجیتال (استفاده از حسگرها برای پیدا کردن فضا و اطراف نقشه) و در نهایت یک تجربه کاربری بهتری محقق می‌شود.

نسل بعدی سیستم‌های مدیریت ساختمان (BMS) مانند سیستم عامل ساختمان عمل خواهند کرد و داده‌ها را جمع‌آوری کرده و درباره نحوه بهینه‌سازی طراحی و عملکرد ساختمان تصمیم خواهد گرفت. این سیستم‌ها داده‌های گسترده‌ای را تولید خواهند کرد. تجزیه و تحلیل خودکار این اطلاعات یک رابطه قوی بین عملکرد ساختمان و اهداف کاری ایجاد خواهد کرد.

تحقیقات مشترک با جونز لانگ لاسال و آنورک نشان می‌دهد که مدیریت عملیاتی و تاکتیکی محل کار به الگوریتم‌هایی تبدیل می‌شود که از بهره‌وری از کارکنان پشتیبانی می‌کند. در آینده نزدیک، ساختمان‌ها می‌توانند به داده‌های مصرفی ساختمان دسترسی داشته باشند و اطلاعاتی را درباره هر یک از کارکنان و عادات کاری یا رفتارهای آنها برای مهندسی همکاری بین اعضا به دست آورند و در نتیجه به همکاری و موفقیت کاری کمک کنند.

  •   یک دفتر کار داده‌محور

داده به دست آمده از دستگاه‌های هوشمند مختلف‌ که مانند یک سیستم عامل ساختمانی کار می‌کند، می‌تواند به BMS دوباره منتقل شود و سپس BMS تصمیمات درباره نحوه بهینه‌سازی عملکرد ساختمان را اخذ می‌کند. در صورت بروز یک شرایط اضطراری، دوربین‌های مداربسته می‌توانند هدایت‌شده و به قسمت‌های مربوطه از ساختمان و سیستم‌های اطلاعاتی استفاده‌شده برای هدایت افراد به یک مکان امن دسترسی داشته باشند.

در یک سطح دیگر، این ساختمان‌های هوشمند می‌توانند دستگاه‌های افراد (از قبیل تلویزیون، کامپیوتر شخصی، ‌لامپ‌های رومیزی) را ازطریق فناوری Power over Ethernet یا PoE کنترل کنند. این دستگاه‌ها‌ می‌توانند از راه دور در صورت لزوم خاموش شوند و در نتیجه ساختمان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. نوآورانه‌ترین ساختمان‌ها در حال حاضر از برخی ‌راهکارها در سیستم‌های مدیریت خود استفاده می‌کنند. The Edge در آمستردام بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است اما قابلیت لازم را ندارد.

کارمندان از طریق یک اپلیکیشن به ساختمان متصل هستند که به آنها کمک می‌کند فضای پارکینگ، میزها یا حتی سایر همکاران را پیدا کنند. به علاوه از حسگرها می‌توان برای کنترل دما، حرکت، نور، منوکسید کربن و رطوبت استفاده کرد. در نتیجه، ۷۰ درصد در میزان مصرف برق نسبت به سایر دفاتر صرفه‌جویی می‌کند. با این حال، ساختمان‌های هوشمند به‌زودی پا را از این نیز فراتر خواهند گذاشت. حسگرها داده‌هایی درباره مصرف فضا در داخل ساختمان اداری را جمع‌آوری خواهند کرد که نحوه طراحی محل کار را متحول خواهد کرد. تحلیل و تجزیه این داده‌ها اطلاعات مهمی را درباره الگوهای کار و رفتارهای افراد آشکار خواهد کرد که به ایجاد فضای کاری بهینه‌سازی‌ شده و یک راهبرد کسب‌و‌کار منجر خواهد شد که نیازهای افراد را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

  •   محل کار به عنوان خدمات

فناوری و اینترنت اشیاء در حال حاضر در محل کار به عنوان ابزارهایی برای پیشرفت عملکرد و تجربه کاربری کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در The Edge، برای مثال، محل هر کارمند از طریق یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند ردیابی می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا موقعیت مکانی یکدیگر را شناسایی کرده و به آسانی اتاق‌های جلسه خالی را پیدا کنند. این تاثیر مثبتی بر‌ بهره‌وری و بهینه‌سازی مدیریت زمان کارمندان می‌گذارد و در عین حال زندگی کاری آنها را آسان‌تر می‌کند.

در جای دیگر، یک بانک آمریکایی پیشرو از نشان‌های اجتماع‌سنجی برای شناسایی اینکه چرا برخی کارمندان مرکز از سایرین بازدهی بیشتری دارند، استفاده کرده است. با توجه به اینکه کارمندان با بازدهی بیشتر افرادی هستند که با هم مرخصی می‌روند، این بانک از مرخصی کارمندان برای به حداکثر رساندن تعامل‌ها استفاده کرده و شاهد افزایش ۱۰ درصدی بهره‌وری بوده است.

وقتی نشان‌های اجتماع‌سنجی و فناوری‌های مشابه برای استفاده مناسب می‌شوند، ممکن است که تاثیر تغییرات طراحی محل کار در زمان واقعی را برآورد کرده و نحوه تاثیر آن روی یک کسب‌وکار را آزمایش و مدل‌سازی کنند. دفاتر آینده که مجهز به دستگاه‌ها و داده‌ها خواهد بود، یک مرحله جلوتر هستند. تا سال ۲۰۳۰، JLL پیش‌بینی می‌کند که مدیریت تاکتیکی و عملیاتی محل کار به طور چشمگیری توسط الگوریتم‌هایی انجام می‌گیرند که میلیون‌ها مجموعه داده را تجزیه و تحلیل می‌کنند. ساختمان‌ها می‌توانند داده‌های موقعیت مکانی را با اطلاعات به دست آمده از پایگاه داده شرکتی و رسانه اجتماعی پیوند دهند تا تعاملات بین اعضای کارکنان را مهندسی‌سازی ‌‌کنند.

به‌زودی دفاتر به بخشی از تیم مدیریتی هر کسب‌و‌کار تبدیل می‌شوند. برای مثال، اطلاع‌رسانی به یک کارمند که روی یک پروژه کار می‌کند در حالی‌که یک متخصص دیگر نیز روی آن کار می‌کند و پیشنهاد برگزاری یک جلسه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.