تفاهم‌نامه تایلند و علی‌بابا برای رشد اکوسیستم دیجیتال

0

دولت تایلند و ابرقدرت اینترنتی چین یعنی علی‌بابا یک تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن هر دو طرفین با یکدیگر در انجام طرح‌هایی برای توسعه تجارت الکترونیک کشور همکاری خواهند کرد.

این قرارداد توسط دبیر دائمی تایلند و رئیس گروه علی‌بابا در دفتر اصلی علی‌بابا در هانگزو به امضا رسیده است. گفته می‌شود که امضای این قرارداد بین وزارت تجارت و علی‌بابا مطابق با سیاست‌های دولت برای پیشبرد تایلند تحت راهبردهای اقتصاد دیجیتال این کشور است و نشان می‌دهد که فصل جدیدی در شراکت بخش دولتی- خصوصی با سازمان‌هایی در سطح جهانی و پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک پیشرو و نیز موسسات علمی در آینده باز خواهد شد.

چهار حوزه اصلی در این شراکت‌ها وجود دارد که عبارتند از:

۱. آموزش تجارت الکترونیک به ۳۰هزار شرکت کوچک و متوسط تایلندی توسط گروه لازادا که اکثر سهام آن را علی‌بابا خریداری کرده است. این شرکت تجارت و تخصص خود را نیز با دولت به اشتراک خواهد گذاشت تا به ایجاد یک پلت‌فرم تجارت الکترونیک ملی در تایلند کمک کند.

۲. ایجاد یک برنامه توسعه مردم و استعدادها در سطح ملی‌ که هدف از آن آموزش حدود ۱۰هزار نفر در حوزه تخصصی فناوری دیجیتال است.

۳. علی‌بابا و لازادا قصد دارند تجارت و تخصص‌های خود را در حوزه زنجیره تامین و سیستم‌های تدارکات با شرکت پست تایلند به اشتراک بگذارند.

۴. جست‌وجو و کشف فرصت‌های همکاری تحت پروژه توسعه کریدور اقتصادی شرق، با هدف کمک به تایلند به عنوان «یک مرکز فناوری دیجیتال و مراکز داده منطقه‌ای در جنوب شرق آسیا.»

دولت تایلند تلاش می‌کند تا از طریق هدایت سرمایه و ایجاد یک اکوسیستم برای کارآفرینان در حوزه فناوری از صنعت دیجیتال در حال رشد این کشور پشتیبانی کند تا با وجود تحریم‌های امسال در زمینه خدمات مربوط به موتورسیکلت، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.