تبلیغاتی که بعد از ۲۴ ساعت محو می‌شوند

0

با پیشرفت دنیای الکترونیک، نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی زیادی در سطح جهان تولید می‌شوند که اغلب توسط استارتاپ‌ها طراحی و تولید می‌شوند. ایوان اشپیگل از دانشجویان دانشگاه استنفورد، در سال ۲۰۱۲، نرم‌افزاری کاربردی برای موبایل طراحی کرده که قابلیت ارسال عکس و ویدئو را همراه پیام، در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این عکس‌ها و کلیپ‌ها قابل ویرایش بوده و در یک محدوده زمانی خاصی که توسط کاربران مشخص شده است، قابل رؤیت هستند. در حال حاضر این نرم‌افزار، علاوه بر اینکه یک برنامه کاربردی و جذاب برای کاربران است، به یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ تبدیل شده است که آگهی‌های جذب نیرو و سایر تبلیغات خود را به صورت کلیپ و عکس به اسنپ‌چت می‌دهند.

 فرصتی برای جذب نیروهای تازه

اسنپ‌چت در حال تبدیل شدن به یکی از ابزارهای اجتماعی است که بسیاری از سازمان‌ها را به استخدام استعدادهای جوان به منظور برنده شدن در یک کسب و کار جدید سوق می‌دهد. با توجه به کمرنگ شدن توجه و اقبال سابق نسبت به شبکه‌هایی مانند توییتر و فیسبوک و سوق پیدا کردن این اقبال به سوی اپلیکیشن‌های محبوبی چون اسنپ‌چت، برخی از سازمان‌ها با انتشار پست‌های زودگذر خود به استخدام نیروهای تازه و یافتن فرصت‌های جدید کسب‌وکار امیدوار هستند. اخیرا هاواس شیکاگو (Havas یکی از بزرگترین گروه‌های تبلیغاتی جهان است) در برنامه استخدام اسنپ‌چت برای کارآموزان، خواستار کسانی شده که به دنبال ایجاد کمپین‌های رسانه‌ای اجتماعی باشند، برنامه‌هایی که از مبارزه با گرسنگی تا پایان دادن به خشونت‌های جنگی را شامل می‌شوند و برنده نیز فرصتی ۱۰هفته‌ای برای کارآموزی خواهد داشت. تأکید این شرکت تبلیغاتی برای یافتن استعدادهای دیجیتال، به منظور باقی ماندن در کنار فن‌آوری‌های جدید است که البته توسط مکالمه‌های اجتماعی، به طور فزاینده‌ای باقی می‌ماند و در این میان چه راهی بهتر از حضور در نرم‌افزار پربیننده‌ای چون اسنپ‌چت! جیسون پترسون، مدیر خلاقیت این شرکت در آمریکای شمالی، در مورد تأثیر اسنپ‌چت در یافتن مخاطبان تبلیغاتی چنین می‌گوید: « اگر شما می‌خواهید که هزاره‌ها مخاطب شما باشند، باید هزاره‌ها را برای این منظور استفاده کنید! در این راستا اسنپ‌چت یک آینده ضروری و نزدیک برای رسیدن ما به مشتریان‌مان است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مصرف‌کنندگان برای آن آماده هستند، پس ما نیز می‌خواهیم برای آن آماده باشیم!» برخلاف شبکه‌های باسابقه‌تر مانند توییتر و فیسبوک، پست‌های ناپیدای اسنپ‌چت، یک محیط زنده و شاداب را برای انعکاس نمایندگی فرهنگی ارائه می‌دهد، دقیقا بهترین کار برای استخدام نوآموزان. طبق گفته کارشناسان، احتمال خطر و ریسک در اسنپ‌چت بسیار پایین‌تر است، اینجا مکانی است که می‌توان در آن تجربه کسب کرد و تا حدی نیز سرگرم‌کننده است. دیوید بروکیتس، مدیر بازاریابی سازمان MRY اینطور توضیح می‌دهد که اسنپ‌چت به عنوان یک پروفایل سطح بالا مانند فیسبوک و توییتر نیست که هر کلمه آن را مردم به دقت مورد موشکافی قرار دهند و شما مجبور باشید یک نام تجاری را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال اخیرا MRY یک کلیپ در اسنپ‌چت گذاشته است که طبق گفته این سازمان، بلافاصله بعد از آن، کارکنان چندین‌بار در هفته فیلم‌های مشابه آن را در اسنپ‌چت گذاشته‌اند. البته این نوع تبلیغات فقط در مورد استخدام نیروی تازه نیست، برخی از فروشگاه‌ها که طرفداران اسنپ‌چت را استخدام کردند نیز در حال بررسی هستند که چگونه می‌توانند یک کار جدید را از طریق برنامه، راه‌اندازی کنند. برای مثال Giant Spoon که یک شرکت بازایابی است، اخیرا در اسنپ‌چت، خلاصه اخبار و داده‌های تصادفی از بازاریابی دیجیتال خود را در اختیار مشتریانش قرار داده است. افزایش بازدید آن به حدی زیاد بود که در صفحه اول و تابلوی اعلانات قرار گرفت. جان هابر یکی از بنیانگذاران این کمپانی در این زمینه می‌گوید: این چیزی است که شما در ۲۰مقاله نیز نمی‌توانید آن را بخوانید، این چیزی است که ما در این دوره از کسب و کارمان دیدیم و فکر می‌کنیم این مطابق با شیوه بازاریابان است.

در همان حال که اسنپ‌چت فرصت‌های جدیدی را به صاحبان برندهای خلاق ارائه می‌دهد، چالش‌های مشابه‌ای را مقابل سازمان‌هایی که با مشتریان‌شان در کشمکش هستند نیز قرار می‌دهد.  این یعنی برای آنها دشوار است که به فکر استخدام نیروی تازه باشند، اما اسنپ‌چت را نداشته باشند و ساختن چنین جایگاهی در اسنپ‌چت سخت است، زیرا توسعه تیم محتوایی باید آنقدر خوب باشد که پس از اینکه محتوای تولیدشده بعد از ۲۴ساعت ناپدید می‌شود، تاثیر خود را بر روی مشتریان گذاشته باشد! با توجه به چنین دلایلی است که برخی از فروشگاه‌ها و سازمان‌ها از اسنپ‌چت اجتناب می‌کنند. به عنوان مثال ویل پانگ، معان سازمان M&C Saatchi Mobile، که یک سازمان تبلیغاتی پیشرو است، معتقد است که از طریق لینکدین و اینستاگرام به استخدام کارآموزان می‌پردازند. او معتقد است که اسنپ‌چت اولویت آنها برای حضور در رسانه‌های اجتماعی نیست، اگرچه هیچ مشتری خارج از این فضاهای الکترونیک وجود ندارد! مشتریان از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند ما نیز در مقابل دیگر سازمان‌ها، این فضاهای الکترونیک را انتخاب کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.