تایمنیکس نرم‌افزار حضور و غیاب

0

تایمنیکس یک نرم‌افزار حضور و غیاب است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه حضور و غیاب باشد. تایمنیکس در سال ۹۶ کار خود را با سرمایه اولیه۱۰۰ هزارتومان شروع کرده است. از زمان ارائه تایمنیکس حدود ۵۰۰ کاربر از کسب‌و‌کارهای مختلف با خدمات آشنا شده‌اند و از این تعداد حدود ۱۵ نفر از آنها از تایمنیکس استفاده می‌کنند.

تایمنیکس به نشانی timenix.com توسط  وحید منتظر بنیانگذاری شده است. او متولد ۵ بهمن سال ۷۳ است و از دانشگاه سروش اصفهان فوق‌دیپلم دارد.

‌قبل از راه‌اندازی تایمنیکس مشغول کار بودم، در چند قنادی اصفهان کار(ظرفشویی و تی‌کشی) کرده‌ام! بعد از کار به عنوان وردست خلیفه قنادهای مختلف، دانشگاه رفتم. ترم آخر برای پاس‌کردن درس کارآموزی در شرکت ترنج به عنوان کارآموز مشغول شدم. چند ماه آنجا بودم و سعی کردم بیشتر کد‌زدن (back-end) یاد بگیرم. زمانی که در قنادی مشغول بودم، همزمان باید درس پروژه نرم‌افزار را هم پاس می‌کردم. ایده تایمنیکس در حین کار به ذهنم رسید.

اینکه می‌دیدم حسابدارمان زحمت زیادی می‌کشید تا بتواند مجموع زمان کاری فقط یک نفر از کارگران قنادی را حساب کند، این ایده به ذهنم رسید که این کار به جای دفتر با کامپیوتر انجام ‌شود. بعدها هم که در شرکت نرم‌افزاری مشغول به کار شدم، آنجا هم به صورت ساعت‌مزد و با دستگاه اثر‌انگشتی حقوق کارمندان پرداخت می‌شد.

در کل کسب‌و‌کارهای زیادی به صورت ساعت‌مزد کار می‌کنند. بعد از آن، طی چند سال طراحی و توسعه وب را به صورت خودآموز یاد گرفتم و تصمیم گرفتم ایده‌ام را برای شتاب‌دهنده آواتک ارائه کنم. در آواتک نه وضع مالی خوبی داشتم و نه شرایط خوبی و به همین خاطر ۳ شب روی فرش‌های داخل مرقد امام خوابیدم! تا بتوانم ایده‌ام را برای مربیان آواتک ارائه کنم. بعد از حضور در آواتک و قبول‌نشدن متوجه شدم که خیلی باید کار کنم تا بهتر بتوانم ایده‌ای را ارائه کنم و بایستی بیشتر روی soft skill یا مهارت‌های نرم وقت می‌گذاشتم.

بنابراین دوباره و برای چند ماه در یک شرکت دیگر در اصفهان مشغول به کار شدم. زمانی‌که ایده تایمنیکس به ذهنم رسید، اول برای درس پروژه و با زبان C# شروع به اجرای این ایده کردم‌ و بعدا که توسعه وب را یاد گرفتم، آن را به صورت cloud و SAAS پیاده‌سازی کردم.

تایمنیکس یک نرم‌افزار حضور و غیاب است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه حضور و غیاب باشد. مشتریان که کارفرماها و مدیران شرکت هستند، ابتدا در تایمنیکس ثبت‌نام می‌کنند. بعد از طریق پیشخوان که در اختیارشان قرار می‌گیرد، می‌توانند کارمندان خودشان را اضافه کنند. بعد از اضافه‌کردن کارمندان که با پر‌کردن نام کاربری و رمز عبور برای هر کارمند این کار صورت می‌گیرد، کارمند وارد محیط کاربری خود می‌شود و می‌تواند ورود/خروج را ثبت کند.

برای جلوگیری از تقلب مدیر می‌تواند کارمند را به شبکه خاص محدود کند تا کارمند فقط در صورت اتصال به همان شبکه امکان ثبت ورود/خروج داشته باشد. این‌کار به صورت هوشمند و با تشخیص IP انجام می‌شود. 

تایمنیکس در سال ۹۶ کار خود را با سرمایه اولیه۱۰۰ هزارتومان شروع کرده است. از زمان ارائه تایمنیکس حدود ۵۰۰ کاربر از کسب‌و‌کارهای مختلف با خدمات آشنا شده‌اند و از این تعداد حدود ۱۵ نفر از آنها از تایمنیکس استفاده می‌کنند.

در تایمنیکس کارفرما در صورتی که بیش از  ۲ نفر کارمند داشته باشد، می‌تواند طرح حرفه‌ای یا ویژه را خریداری کند که در صورت خریداری طرح ویژه امکان تعریف نوبت کاری و محاسبه تاخیر و تعجیل‌ها را هم خواهد داشت. برای معرفی بیشتر تایمنیکس بعد از شناسایی کانال‌های مختلف، کانال بازاریابی محتوا و سئو به دلیل ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌بودن انتخاب شده است و مهم‌ترین چالش اعضای تیم تا‌کنون کپی‌شدن ایده‌ بوده است، چرا‌که وحید می‌گوید در خارج از کشور تقریبا این اتفاق افتاده اما خوشبختانه در داخل کشور رقیب مطرحی ندارند و با اتکا به دانش روز قصد توسعه هر چه بیشتر آن در آینده طبق نیاز کاربران را دارند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.