تایلند بهشت سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌شود؟

0

وقتی تمام این عوامل را کنار هم قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که صحنه استارتاپی در تایلند در حال حاضر بسیار پررونق است. چندین سرمایه‌گذاری‌ سری ب در حال حاضر انجام می‌شود، از جمله سرمایه‌گذاری HotelQuickly. این اولین مورد برای کارآفرینان در بانکوک است و نشان می‌دهد که اکوسیستم تا کجا پیش رفته است. دو سال گذشته بسیاری از افراد می‌خواستند شرکت‌هایی را راه اندازی کنند، اما تعداد کمی این کار را انجام دادند. امروز بسیاری از مهندسین بااستعداد و باهوش را می‌بینید که با استفاده از مدل‌های کاری فوق‌العاده، شرکت‌هایی را راه‌اندازی و به‌خوبی کارها را اداره می‌کنند.  AIS، بزرگ‌ترین بازیکن مخابرات از راه دور در بازار، یک بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر را افتتاح کرده است و به‌دنبال پشتیبانی از استارتاپ‌ها است. برخی از استارت‌آ‌‌پ‌های تایلندی در سایر بازارهای جنوب‌شرق آسیا مانند اندونزی و فیلیپین توسعه یافته‌اند. دو سال قبل تمام این رویدادها غیرممکن به‌نظر می‌رسید، اما این تصور تغییر کرده است. استارتاپ‌های تایلندی صحبت از توسعه می‌کنند.

  • کاربرد تلفن همراه

استارتاپ‌ها در تایلند باید به تلفن همراه توجه خاصی کنند، چراکه نفوذ تلفن همراه در تایلند بسیار زیاد است. تعداد افرادی که در تایلند از تلفن همراه استفاده می‌کنند، امسال یک‌سوم بیشتر از کل جمعیت است؛ زیرا برخی افراد بیش از یک شماره تلفن دارند. بازار تلفن همراه محلی ۹ درصد رشد داشته و به ۹۵.۵ میلیون رسیده است. این بازار ۲۵ میلیون مشتری ۳G دارد.

اکثریت جمعیت فقط از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند. ضرورت، مادر اختراع است؛ بنابراین تجارت تلفن همراه دارد به موضوع اصلی در تایلند تبدیل می‌شود. با وجود روابط قوی در شبکه اجتماعی، تایلند می‌تواند در آینده در صنعت اپلیکیش‌های موبایل و اشتراک‌گذاری محتوا پیشرو باشد.

  • سرمایه‌گذاران

هنوز سرمایه‌گذاری زیادی در اکوسیستم تایلند انجام نشده است. واقعیت این است که قسمت زیادی از بودجه برای این منطقه از مناطق خارجی در سنگاپور از دفاتر اصلی سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر در ژاپن تأمین می‌شود. در نتیجه اگر شما در جنوب‌شرق آسیا هستید و می‌خواهید بودجه راه‌اندازی استارتاپ خود را تأمین کنید، باید با سرمایه‌گذارهای خطرپذیر ژاپنی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری در جنوب‌شرق آسیا هستند و در سنگاپور دفاتر ماهواره‌ای دارند، صحبت کنید.

با این حال، برخی کارآفرینان استارتاپی هستند که به سرمایه‌گذاران بزرگی در تایلند تبدیل شده‌اند؛ برای مثال Khailee Ng یک کارآفرین سریالی است که دو شرکت آخر خود را به گروپان فروخته است.

  • ۴  استارتاپ قدر تایلندی 

Builk:  استارتاپ Builk.com یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که متخصصان ساخت‌وساز را از طریق فعالیت‌های کاری آن‌ها اعم از بودجه‌بندی، هزینه کار، خرید، ارائه صورتحساب و همکاری در وب‌سایت به یکدیگر متصل می‌کند. شرکت‌های ساخت‌وساز به‌طور رایگان کار کرده و تأمین‌کنندگان، طراحان و مشتریان را آسان‌تر با همدیگر آشنا می‌کنند.

۲C2P؛ پرداخت‌های الکترونیکی جهانی: روند کارت پرداخت با بهترین روتینگ پرداخت، مدیریت کلاهبرداری و اطلاعات کاری. گزینه‌های پرداخت جایگزین (نقدی، آفلاین یا از طریق دبیت مستقیم و آنلاین) برای ارائه گزینه‌های بیشتر به مشتریان و یکپارچه‌سازی گزینه‌های پرداخت فعلی.

 Computerlogy: این شرکت یک ابزار مدیریت رسانه اجتماعی قدرتمند است که به کاربران امکان می‌دهد کانال‌های رسانه اجتماعی مختلف از قبیل صفحه طرفداران فیس‌بوک، توییتر، گوگل‌پلاس، اینستاگرام و… را از یک اپلیکیشن مدیریت کنند. این اپلیکیشن حاوی قابلیت‌های مدیریت و ارزیابی کمپین است.

–  :JobTalents  یک پلتفرم شغل آنلاین است که قابلیت برگزاری آزمون آنلاین دارد و توصیه‌هایی را به افرادی که دنبال شغل می‌گردند، ارائه می‌دهد و هدف آن جذب نیروی اجتماعی در آسه‌آن (انجمن کشورهای جنوب‌شرق آسیا) است.

قطعا راه‌اندازی یک استارتاپ جدید در تایلند خوب است. محیط نظارتی این کشور بسیار خوب است و از نظر کسب‌وکار رتبه ۱۸ را به خود اختصاص داده است. مخارج در این منطقه بسیار پایین است و استعدادهای زیادی در تایلند وجود دارند که فقط باید از آن‌ها استفاده کرد. نوع کار تیمی و روحیه کار در بین استارتاپ‌ها در تایلند قابل تحسین است. به نظر من تایلند می‌تواند به بقیه دنیا در این زمینه درس‌های زیادی بدهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.