به خاطر زنبورها!

زندگی نوجوان کارآفرین

0

میکائیلا اولمر یک نوجوان ۱۱ ساله است که لیمونادهای عسلی‌اش در تمام آمریکا طرفدار دارند. او یک دانش‌آموز، کارآفرین اجتماعی، آموزگار و فردی خیرخواه است. در همین حال میکائیلا دختری است که با سن ۱۱ سال تعدادی کسب‌و‌کار در همین زمینه‌ها را اداره می‌کند! 

میکائیلا اولمر یک دانش‌آموز، کارآفرین اجتماعی، آموزگار و فردی خیرخواه است. در همین حال میکائیلا دختری است که با سن ۱۱ سال تعدادی کسب‌و‌کار در همین زمینه‌ها را اداره می‌کند! 

میکائیلا در آوستین تگزاس متولد شده و رشد یافته و بیشتر از هر چیز بابت بنیانگذاری شرکتی به نام Me & the Bees Lemonade شناخته می‌شود که لیموناد طبیعی و تازه تولید می‌کند و برنده جوایزی نیز شده.

این شرکت توانسته ۶۰هزار دلار سرمایه از جانب Daymond John جذب کند که یکی از پیشتازان برجسته مد دنیاست. او همچنین موفق به امضای قرارداد چهارجانبه‌ای با شرکت Whole Foods شده.

میکائیلا همچنین بیش از ۱۰درصد از سود فروش کسب‌و‌کارش را برای برخی سازمان‌های خیریه هزینه کرده است، این سازمان‌ها برنامه‌هایی برای حفظ زنبورها انجام می‌دهند.

عموما میکائیلا در حال آموزش خانواده‌ها درباره اهمیت زنبورها و شیوه‌های حفظ آنها دیده می‌شود در حالی‌که با شور و شوق امکانات اجرای برخی کارگاه‌ها درباره زنبورهای عسل و کارآفرینی را فراهم می‌سازد.

یکی از توصیه‌های او برای نوجوانان و کارآفرینان‌ و در واقع همه کسانی که مایل هستند کسب‌و‌کار خودشان را شروع کنند، این است که‌ کارهای بزرگ انجام دهید!

در واقع علاوه بر اینکه او سخنرانی شناخته‌شده است‌ و در برخی ‌همایش‌ها به عنوان عضو گروه بحث و مناظره فعال بوده، در یوتیوب کانال اختصاصی ارائه مطالب خود را دارد و در مجله اپرا نیز مطالب او منتشر شده.

کاخ سفید دو مرتبه میکائیلا را دعوت کرده و در یکی از این موارد در سال ۲۰۱۵ با رئیس جمهور اوباما ناهارخورده است. به نظر می‌رسد که او برخلاف سنی که دارد، درس‌هایی بیشتر از برخی بزرگسالان درباره کسب‌و‌کار آموخته و به همین دلیل موفق به دریافت جوایز زیادی نیز شده است. 

یک کسب‌وکاری خانوادگی 

کسب‌و‌کار شناخته‌شده میکائیلا به نام Me & the Bees Lemonade یک فعالیت خانوادگی است که توسط او در منطقه تگزاس ایجاد شده.

این کسب‌و‌کار در واقع تجارتی برای تامین محصولات غذایی در سطح ملی است و محصولاتی همچون چای سرد‌،‌ لیموناد با طعم‌های نعنا، گلابی‌ و زنجبیل را تولید می‌کند.

لیمونادهای این شرکت با ترکیبی ساده از آبلیمو، آب تصفیه‌شده، عسل، شکر و بذرکتان تولید می‌شود. به‌علاوه همه محصولات آنها حاوی طعم نعنای طبیعی، گلابی، چای سیاه، یا زنجبیل تازه است.

این شرکت متخصص تولید محصولاتی تازه است که از عسل طبیعی منطقه تگزاس استفاده کرده و در یک تاسیسات فرآوری تجاری در همان منطقه، آماده عرضه به مشتریان می‌شود.

محصولاتی که شرکت این کارآفرین جوان تولید می‌کند، در فروشگاه‌های غذای طبیعی در منطقه جنوب غربی آمریکا عرضه می‌شود. همچنین تعدادی از رستوران‌ها و بوتیک‌ها و ۵۵ فروشگاه عرضه‌کننده عمده محصولات غذایی، تولیدات این شرکت را عرضه می‌کنند. 

 میکائیلا در یوتیوب کانال اختصاصی ارائه مطالب خود را دارد و در مجله اپرا نیز مطالب او منتشر شده. کاخ سفید دو مرتبه میکائیلا را دعوت کرده و در یکی از این موارد در سال ۲۰۱۵ با رئیس جمهور اوباما ناهارخورده است.

میکائیلا کسب‌و‌کار تولید لیموناد را در سال۲۰۰۹ شروع کرد، او با تشویق خانواده در مسابقه کسب‌و‌کارهای کودکان که به نام روز لیموناد آوستین نامگذاری شده بود، شرکت کرد و باید برای آن مسابقه محصولی را معرفی می‌کرد.

در آن زمان خانواده میکائیلا به یک کتاب دستور تهیه مواد غذایی مربوط به دهه ۱۹۴۰ که متعلق به مادر مادربزرگ میکائیلا بود، دسترسی داشتند و دستور تهیه یک لیموناد تخم کتان را از آن استخراج کردند.

در همین زمان که او در مرحله همفکری برای تهیه محصول قابل معرفی در نمایشگاه بود، توسط زنبور گزیده شده، آن‌هم نه یک‌بار بلکه دوبار! این حادثه موجب ترس او شد اما همچنین باعث شد که والدینش او را برای تحقیق و شناخت زنبورها تشویق کنند.

در واقع مادرش به این ترتیب تجربه ترسناک او را تبدیل به یک کار پژوهشی درباره حشرات کرد. به این ترتیب میکائیلا به زنبورها علاقه‌مند شد و بر اساس پژوهش خود دریافت که زنبورها تا چه اندازه برای چرخه حیات طبیعی ما مهم هستند و بیش از یکی از هر سه لقمه از غذایی که ما می‌خوریم، حاصل گرده‌افشانی زنبورهاست.

بدون زنبورها چرخه غذایی ما مختل می‌شود در همین حال زنبورها در اقتصاد کشاورزی آمریکا با ارزش سالانه ۱۵ میلیارد دلار اثرگذار هستند. در جریان همین پژوهش‌ها بود که او دریافت زنبورها به دلیل ابتلا به بیماری موسوم به CCD تلف می‌شوند و ممکن است در سال‌های آینده کاملا نابود شوند.  

گام‌های نخست یک کسب‌وکار

 آنچه که از درون خانواده میکائیلا به عنوان یک طرح شروع شده، به سرعت تبدیل به علاقه‌مندی نه‌تنها به لیموناد بلکه به زنبورها شد.

در سال ۲۰۰۹ بود که او شروع به استفاده از دستور تهیه لیموناد مادر مادربزرگش کرد اما برای شیرین‌کردن لیموناد به جای هر ماده شیرین‌کننده دیگر، سراغ عسل بومی همان منطقه رفت. این اقدام نه‌تنها برای زنبورها بلکه برای زنبورداران هم مفید بود و محصول نهایی را سالم‌تر کرد، به این ترتیب طرح آنها از همان ابتدا با موفقیتی شیرین همراه شد. او کارش را با یک دکه شروع کرد و شعارش این بود: یک بطری لیموناد بخر، یک زنبور را نجات بده! 

میکائیلا کاری را که از یک دکه شروع کرده بود، به مدت ۳ سال ادامه داد و به دلیل تقاضای زیاد تصمیم به توسعه کارش گرفت. در طی زمان محصول او در رویدادهای کارآفرینی به فروش می‌رفت و ساکنان محلی اینکه محصول نهایی از مواد اولیه محلی تولید می‌شود را پسندیده بودند.

اما نکته دیگری که باعث جلب توجه مشتریان شده بود اینکه او بخشی از درآمدش را به سازمان‌هایی اختصاص داد که برای نجات زنبورها کار می‌کنند. به این ترتیب کسب‌و‌کار او به سرعت در مسیر رشد قرار گرفت تا بدان پایه که او و خانواده‌اش متوجه شدند تولید لیموناد برایشان بسیار دشوار شده. به همین دلیل تصمیم گرفتند از کمک دیگران استفاده کنند و در ششمین فصل از برنامه نمایش تلویزیونی موسوم به «حوض کوسه» شرکت کردند.

این برنامه که توسط تعدادی از ثروتمندان موفق اجرا می‌شود، روی کسب‌و‌کارهایی که خارج از ظرفیت شخصی خودشان هست، سرمایه‌گذاری می‌کند. اما نکته جالب اینکه نفوذ در آنها دشوار است و به‌ندرت بابت جوان یا پیر‌بودن شرکت‌کنندگان تمایلی نشان می‌دهند. اما این دختر کوچک موفق به تاثیرگذاری روی آنها شد و یک سرمایه ۶۰هزار دلاری در ازای ۲۵درصد از سهم شرکتش دریافت کرد‌ و از آن پس مسیر شرکت همچنان رو به جلو بوده. 

پس از آن محصولات میکائیلا به سرعت مورد توجه Whole Foods  قرار گرفت که بزرگ‌ترین زنجیره تامین مواد غذایی سالم در دنیا را دارد‌ و به این ترتیب او موفق شد لیمونادهایش را در ۵۵ فروشگاه متعلق به این توزیع‌کننده در ایالت‌های تگزاس، اوکلاهما، آرکانزاس‌ و فلوریدا عرضه کند.

در ادامه همین روند بود که او توانست یک وام کم‌بهره ویژه تولیدکنندگان محلی را دریافت کند تا به وسیله آن استفاده از برخی طعم‌های جدید را مورد آزمایش قرار دهد. این وام بالغ بر ۱۰۰هزار دلار بود. 

حال و آینده: سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برای میکائیلا به سرعت جریان داشت و او موفق به عبور از بسیاری نقاط شاخص در برنامه‌هایش شد. در همین مدت بود که او موفق به ملاقات با اوباما و همسرش شد، در مجله اوپرا مورد توجه قرار گرفت، در بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی برای هزار شرکت‌کننده برنامه ارائه کرد، امکان توزیع محصولاتش از طریق شبکه غذاهای طبیعی ایالات متحده را کسب کرد‌ و نام شرکتش را به «Me & the Bees Lemonade» تغییر داد.

در طی مدت کوتاه چندساله، میکائیلا موفق شد که نردبان پیشرفت را طی کند و عنوان مطلوب‌ترین رهبر جوان کسب‌و‌کارها را به خود اختصاص دهد. 

محصولات شرکت او اینک در قفسه‌های فروشگاه‌ها یافت می‌شود، خودش به عنوان یکی از ۱۰برگزیده خلاق سال ۲۰۱۶ معرفی شده و به خاطر موفقیت‌هایش برای دو دیدار به کاخ سفید دعوت شده. همه اینها برای او بیشتر از یک کسب‌و‌کار و اقدام زیست محیطی‌ و ماموریت اجتماعی، کاری به خاطر زنبورهاست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.