بازگشت ادیسون با هوش مصنوعی

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بر روی نسل بعدی پلتفرم هوشمند پزشکی

0

بازار هوش مصنوعی مراقبت‌های بهداشتی در سال ۲۰۲۱ به ۶.۶ میلیارد دلار خواهد رسید و ۳۹ درصد از مدیران اجرایی ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌گویند که روی هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و تحلیل پیش‌بینانه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شرکت جی‌ای‌هلث کر اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های هوشمند جدیدی را در ادیسون معرفی کرده است. ادیسون پلتفرمی است که به تسریع در توسعه و استفاده از فناوری هوش مصنوعی کمک کرده و ارائه‌دهندگان را برای ارائه مراقبت‌های سریع‌تر و دقیق‌تر توانمند می‌کند.

ادیسون بخشی از مجموعه دیجیتالی در حال رشد و ۱ میلیارد دلاری این شرکت است و به عنوان یک «رشته دیجیتالی» برای شراکت‌ها و محصولات هوش مصنوعی فعلی عمل می‌کند. شرکای بالینی از ادیسون برای توسعه الگوریتم‌ها استفاده خواهند کرد‌ و شرکای فناوری با جی‌ای هلث کر همکاری خواهند کرد تا آخرین پیشرفت‌ها در پردازش داده را برای اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های هوشمند ادیسون به ارمغان آورند.

بازار هوش مصنوعی مراقبت‌های بهداشتی در سال ۲۰۲۱ به ۶٫۶ میلیارد دلار خواهد رسید و ۳۹ درصد از مدیران اجرایی ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌گویند که روی هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و تحلیل پیش‌بینانه سرمایه‌گذاری می‌کنند. جی‌ای هلث کر با اشاره به پتانسیل این فناوری، اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌هایی را ارائه می‌دهد.

AIRx یک ابزار جریان کار خودکار و مبتنی بر هوش مصنوعی برای اسکن مغز ام‌آر‌آی است که برای افزایش انسجام و بازدهی طراحی شده است. این ابزار تجویزهای خودکار ارائه می‌دهد تا به کاهش مراحل دستی و تکراری کمک کند. AIRx تصاویری را تهیه می‌کند که از انسجام خوبی برخوردار هستند.

این قابلیت در ارزیابی‌ بیماری‌هایی مانند آلزایمر و ام‌اس بسیار اهمیت دارد. این ابزار یک مدل شبکه‌ای از پیش آموزش‌دیده شده دارد که از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و تشخیص آناتومی بر اساس یک پایگاه داده شامل بیش از ۳۶هزار تصویر به دست آمده از تحقیقات بالینی و سایت‌های مرجع استفاده می‌کند.

یکی دیگر از ابزارهای هوشمند در حوزه مراقبت‌های بهداشتی کریتیکال کر سوت است که برای شناسایی موارد مزمن بیماری طراحی شده است. کریتیکال کر سوت از مجموعه‌ای از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد که این بیماری مهلک را با دقت بالا و از طریق اشعه ایکس قفسه سینه تشخیص می‌دهد.

وقتی این بیمار شناسایی شد، اعلان نقطه مراقبت به تیم بالینی هشدار می‌دهد‌ و امکان اولویت‌بندی بررسی تصویر را فراهم می‌کند. نتایج هوش مصنوعی برای بررسی یافته‌های مهم توسط یک رادیولوژیست به PACS ارسال می‌شود. CT Smart Subscription نیز دسترسی مستمر به آخرین نرم‌افزار سی‌تی اسکن را ارائه می‌دهد و طول عمر دستگاه را افزایش داده و آن را ارزشمندتر می‌کند.

اپلیکیشن‌ها را می‌توان بر اساس نیازهای منحصر‌به‌فرد یک بیمارستان یا سیستم سلامت و بهداشت انتخاب کرد و گزینه‌های مختلفی دارد؛ از تشخیص خونریزی گرفته تا تشخیص سکته مغزی تا کاهش دوز مصرفی و ارزیابی عملکرد قلب. از دیگر دستگاه‌های هوشمند در حوزه بهداشت و سلامت می‌توان به Automated Lesion Segmentation اشاره کرد. این دستگاه اینترنت اشیاء از طریق اتوماسیون‌سازی بازدهی را افزایش می‌دهد.

کاربران سونوگرافی به دلیل تکرار آزمایش‌ها با چالش‌های زیادی مواجه هستند. این دستگاه از طریق بخش‌بندی یک زخم سینه، تیروئید یا کبد و ارائه خودکار بخشی از زخم و ناحیه اطراف آن، به کاهش تعداد دفعات اندازه‌گیری دستی کمک می‌کند. دکتر راشل کالکات، می‌گوید: «معنی‌های مخفی زیادی در داده عمیق وجود دارد اما استخراج این معانی بسیار پیچیده است.

هوش مصنوعی این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا الگوهایی را ببینیم که به طور معمول قابل مشاهده نیستند و شیوه مراقبت ما از بیماران را تغییر می‌دهند. این امر در نهایت موجب بهبود نتایج می‌شود.» دستگاه‌های هوشمند ادیسون نیز خدمات پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند که امکان پیگیری داده‌ها را در طول توسعه یک الگوریتم هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

ادیسون یک پلتفرم دیجیتالی یکپارچه‌ را در اختیار متخصصان بالینی قرار می‌دهد و مجموعه‌ داده‌های مختلف و متنوع را از فروشندگان، شبکه‌های مراقبت بهداشتی و محیط‌های علمی ترکیب می‌کند

خدمات ادیسون

این ابزار، که تعهد جی‌ای هلث کر را در مقابل استفاده ایمن و کارآمد از هوش مصنوعی نشان می‌دهد، می‌تواند اعتماد متخصصان بالینی را به این فناوری افزایش دهد و به طور چشمگیری موجب تسهیل در توانایی توسعه‌دهنده برای ایجاد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی سازگار شود. قابلیت‌های هوش مصنوعی فقط یکی از بیش از ۱۰۰ خدمات ادیسون است که در اختیار جی‌ای هلث کر و توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار دارد. سایر خدمات شامل امنیت، تصویرسازی، مدیریت ابزار و پروتکل‌سازی خودکار می‌شود.

برای مدیران اجرایی بیمارستان‌ها، پلتفرم ادیسون امکان اضافه‌کردن به میلیون‌های دستگاه پزشکی نصب‌شده با جریان کار هوشمند را فراهم می‌کند. متخصصان بالینی که از اپلیکیشن‌های ادیسون استفاده می‌کنند که ‌با استفاده از خدمات ادیسون ایجاد شده‌اند، می‌توانند اطمینان خاطر داشته باشند زیرا الگوریتم‌ها توسط بهترین اکوسیستم شرکای بالینی و فناوری ایجاد و تایید شده‌اند.

توسعه‌دهندگانی که از ادیسون استفاده می‌کنند، از یک پلتفرم یکپارچه بهره‌مند خواهند شد که داده‌های متنوع را در سطح جهانی از فروشندگان و محیط‌های مراقبتی جمع‌آوری می‌کنند.

کران مورفی، رئیس و مدیرعامل جی‌ای هلث کر، می‌گوید: «ادیسون یک پلتفرم دیجیتالی یکپارچه‌ را در اختیار متخصصان بالینی قرار می‌دهد و مجموعه‌ داده‌های مختلف و متنوع را از فروشندگان، شبکه‌های مراقبت بهداشتی و محیط‌های علمی ترکیب می‌کند. اپلیکیشن‌هایی که در ادیسون ایجاد می‌شوند، شامل آخرین فناوری‌های پردازش داده خواهند بود تا به متخصصان بالینی امکان دهند سریع‌تر و با آگاهی بیشتر تصمیم بگیرند تا به نتایج بهتری دست پیدا کنند.»

از اپلیکیشن‌های ادیسون می‌توان در دستگاه‌های پزشکی از طریق فضای ابری یا در فناوری رایانش استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.