حقیقت، ارتباط، شگفتی

سه ضلع از مثلث موفقیت آژانس بازاریابی دیجیتاس

2

آژانس دیجیتاس برای برقراری ارتباط با مخاطبان یک برند و نشان دادن قابلیت‌های یک محصول، حقیقت را مهم‌ترین رکن خود قرار داده است.
ترجمه: فهیمه خراسانی

دیجیتاس نام آژانسی است که با قرار‌گرفتن در زیرمجموعه شرکت بازاریابی بزرگ Publicis و با داشتن فعالیت در بیش از ۲۵کشور در ۶ قاره جهان، جایگاه ممتازی را در بین شرکت‌های تبلیغاتی جهان برای خود کسب کرده است.

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های گروه بازاریابی دیجیتاس خواهیم پرداخت.

  گام اول: حقیقت

نکته مهمی که گروه بازاریابی دیجیتاس به شدت به آن پایبند است، برقراری یک ارتباط مبتنی بر حقیقت است، به این معنا که شرکت دیجیتاس برای برقراری ارتباط با مخاطبان یک برند و نشان دادن قابلیت‌های یک محصول، حقیقت را مهم‌ترین رکن خود قرار داده است؛ به همین دلیل نیز مطالعه و بررسی خود برند، در وهله اول، مهم‌ترین کاری است که توسط کارمندان و کارشناسان شرکت دیجیتاس انجام می‌شود.

هر چقدر یک نام تجاری بهتر شناخته شود، می‌توان روی نقاط قوت آن بیشتر تأکید کرد و آنها را به تصویر کشید.

پس از شناسایی دقیق زوایای مختلف یک برند، انتقال حقیقت در رابطه از طریق ابزارهای مدرن و فناوری‌های جدید صورت خواهد گرفت؛ از این نظر باید گفت که حقیقت‌نمایی به معنای عدم استفاده از شگردهایی مانند بزرگ‌نمایی، خلاقیت و ابزارهایی مانند رسانه‌های مدرن نیست، بلکه به این معناست که صداقت باید به عنوان یک اصل اساسی پذیرفته شده باشد. و هر آنچه در قالب یک طرح خلاقانه به مخاطبان ارائه می‌شود، باید مبتنی بر حقیقت یک محصول باشد؛ چراکه در نهایت مشتریان با استفاده یک‌باره از خدمات یک برند، متوجه شکاف بین تبلیغات و حقیقت خواهند شد. دقیقا بر مبنای همین تجربه است که دست‌اندرکاران آژانس دیجیتاس شدیدا به حقیقت‌نمایی پایبند هستند.

تقویت و رشد یک ارتباط معتبر

تأثیرگذاری روی مخاطبان زمانی دقیق‌تر صورت خواهد گرفت که یک ارتباط معتبر و مستمر بین برند و مخاطب ایجاد شود و این درست همان‌ چیزی است که گروه بازاریابی دیجیتاس به دنبال آن است.

قدم اول نیز برای رسیدن به این هدف، حقیقت‌نمایی بود، اما در کنار بیان صادقانه و در عین حال تأثیرگذار محتوای بازاریابی، باید نکات دیگری نیز در زمینه ارتباط با مخاطبان در نظر گرفته شود. یکی از این نکات تأثیرگذار، بررسی رفتار مخاطبان است، مخاطب انسانی دنیای امروز، یک ربات  نیست که بتوان رفتار او را پیش‌بینی کرد، بلکه رفتاری متغیر دارد که تحت تأثیر شرایط مختلف ممکن است تغییر پیدا کند.

به همین دلیل نیز مطالعه و بررسی رفتار واقعی مخاطبان یکی از گام‌های مهمی است که آژانس دیجیتاس برای ایجاد یک ارتباط معتبر در دستور کار خود قرار داده است. از این نظر، یک مخاطب مجموعه‌ای از عقاید، فرهنگ و تفکرات است که در مناطق مختلف جهان متمایز بوده و باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. شرکت بازاریابی Digitas با اهمیت دادن به این موضوع، مطالعات بومی و شناختن مخاطبان بومی را نیز در نظر داشته و به دنبال شناخت رفتاری واقعی از مخاطبان یک برند است تا بتواند بهترین راهکارها و استراتژ‌ها را برای تأثیرگذاری انتخاب کند.

 

مخاطبی که شگفت‌زده است!

آخرین مرحله در روند بازاریابی و برندسازی آژانس Digitas اعجاب و شگفتی است، در واقع مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدفی که هر روند بازاریابی باید به دنبال آن باشد، ایجاد شگفتی در مخاطبان است و هرگاه برندی بتواند به این مرحله دست پیدا کند، موفقیت بزرگی را نصیب خود کرده است؛ زیرا در این صورت، مخاطب تنها تحت تأثیر یک آگهی تبلیغاتی و یا صرفا از سر نیاز، به خریداری یک محصول نمی‌پردازد، بلکه احساس شگفتی که نسبت به یک برند پیدا کرده است، او را به سوی نام تجاری مذکور سوق می‌دهد.

گروه بازاریابی دیجیتاس پس از دو گام مهم حقیقت و ارتباط به دنبال رسیدن به مرحله آخر، یعنی شگفتی هستند. شکی وجود ندارد که اگر دو مرحله نخست روند دقیق و مناسبی را پشت سر بگذارند، رسیدن به حس شگفتی چندان دور از دسترس نخواهد بود. به همین دلیل نیز این آژانس تبلیغاتی سعی می‌کند تا ارتباطی مبتنی بر حقیقت با مخاطبان یک برند ایجاد کند؛ ارتباطی که بر اساس رفتار واقعی مخاطبان شکل گرفته باشد و با توجه به نیازها، خواسته‌ها و همینطور خاستگاه فرهنگی آنها طراحی شده باشد.

یک مخاطب زمانی می‌تواند نسبت به یک برند احساس شگفتی داشته باشد که برند مذکور بتواند یک ارتباط دقیق و مستمر عاطفی را با او برقرار گرده باشد. یک مثال ساده در این زمینه می‌تواند در زندگی روزمره همه ما وجود داشته باشد، مثلا زن خانه‌داری که حتی با توجه به تنوع زیاد برندهای شست‌وشو، هنوز هم برند قدیمی خود را انتخاب می‌کند! این انتخاب نشان می‌دهد که برند مورد نظر یک ارتباط واقعی و مبتنی بر حقیقت را با مصرف‌کننده خود برقرار کرده است، به طوری که حس شگفتی که در او ایجاد شده، هیچ برندی را جایگزین آن نخواهد کرد.

2 دیدگاه
  1. سایت نباتک می‌گوید

    البته این شرکت اعتبار و قدمت بسیار بالایی داره (حدودا ۴۰ سال)- یعنی ۴۰ سال است که در این فضا کار می کنند!

    البته جز شرکت های تاپ حوزه دیجیتال مارکتینگ دنیا این ها هستند – ۵ شرکت برتر
    WPP Group, London $19.0 billion
    Omnicom Group, New York City $15.3 billion
    Publicis Groupe, Paris $9.6 billion
    Interpublic Group, New York City $7.5 billion
    Dentsu, Tokyo $6.0 billion

    که جالب این جاست که دومین شرکت مدیرش همون لوک تیلر مدیر دیجیتاس است/

  2. اسکین بازار می‌گوید

    خوش به حالشون
    چه پیشرفت خوبی
    ممنون که از این مطالب میذارید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.