اتصالات ۴G در آمریکای لاتین در یک سال بیش از دو برابر افزایش یافته است

0

تعداد اتصالات ۴G در آمریکای لاتین در سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است. نرخ رشد تقریباً نسبت به میانگین جهانی دو برابر شده است و سرمایه‌گذاری در شبکه‌ها و خدمات ۴G توسط اپراتورهای همراه در این منطقه به این رشد دامن زده اند.

تعداد اتصالات ۴G در آمریکای لاتین در پایان سال ۲۰۱۶ به ۱۱۳ میلیون رسید (۱۷ درصد از کل اتصالات)، که درمقایسه با ۵۱ میلیون در اوایل سال سیر صعودی داشته است و ۱۲۱ درصد در سال افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان دهه از ۳۰۰ میلیون نیز فراتر می‌رود و تقریباً ۴۰ درصد از کل اتصالات در منطقه را به خود اختصاص خواهد داد.

تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۶، کل ۹۷ اپراتور همراه به طور تجاری شبکه‌های ۴G را در سراسر ۳۹ کشور در آمریکا لاتین راه‌اندازی کردند و انتظار می‌رود که شبکه‌های بیشتری در سال‌های آینده راه‌اندازی شوند. طبق گزارش GSMA Intelligence، شبکه‌های GSMA Intelligence در حال حاضر ۶۸ درصد از جمعیت آمریکای لاتین را پوشش می‌دهند و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰، ۹۳ درصد از جمعیت این منطقه را تحت پوشش قرار دهند.

داده‌ها نشان می‌دهد که رشد ۴G در آمریکای لاتین کاملاً به پذیرش تلفن هوشمند بین مردم مربوط است. تلفن‌های هوشمند ۵۵ درصد از اتصالات همراه را در این منطقه تا پایان سال ۲۰۱۶ تشکیل داده اند.

مدرنیزه نظارتی برای اکوسیستم دیجیتال آمریکای لاتین

سباستین کابلو، رئیس GSMA در آمریکای لاتین، می‌گوید: “سرمایه‌گذاری بزرگ توسط اپراتورهای همراه موجب استفاده این منطقه از شبکه‌های پرسرعت شده است، اما یک مدرنیزه نظارتی فوری برای پرورش و توسعه اکوسیستم دیجیتال منطقه‌ای و تقویت نوآوری و سرمایه‌گذاری بیشتر لازم است.”

او می‌گوید: “در رویارویی با این اقتصاد دیجیتال که به سرعت در حال تکامل است، اکثر چارچوب‌های نظارتی مخابرات کشورها در گذشته گیر کرده اند. آینده به یک رویکرد انعطاف‌پذیرتر و فناورانه‌ نسبت به نظارت نیاز دارد و باید قوانینی که دیگر موجب پویایی این صنعت نمی‌شوند، دور انداخته شوند. GSMA توصیه می‌کند که دولت از طریق رقابت، کیفیت و نوآوری بیشتر در خدمات را تقویت کند به جای اینکه قوانین و الزامات از تاریخ گذشته را اعمال کند.”

جاده‌ای به سوی ۵G در آمریکای لاتین

شبکه‌های ۵G از سال ۲۰۲۰ به بعد در آمریکای لاتین مشغول به کار خواهند شد. ۵G پس از موفقیت ۴G، شبکه‌ها و پلتفرم‌هایی را ارائه می‌دهد که انتقال دیجیتال مداوم جامعه را تامین می‌کند. این امر سناریوهای مصرف جدیدی از قبیل اینترنت اشیاء انبوه و ارتباطات حساس، را علاوه بر کاربردهای جدید مربوط به افزایش پهنای باند همراه امکان‌پذیر می‌کند. اتصالات M2M در آمریکای لاتین تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۲۵ میلیون رسید و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر افزایش یابد و به ۵۳ میلیون برسد.

همچنین ۵G رقابت بین اپراتورها، بازیکنان اینترنتی، و اکوسیستم وسیعتر را تسریع می‌بخشد. ۵G به یک طیف همراه جدید و هماهنگ (با باندهای فرکانس پایین و بالا) نیاز دارد تا سرمایه‌گذاری روی شبکه به حداکثر برسد و محدوده کاملی از توانایی‌های بالقوه ۵G ارائه گردد.

کابلو می‌گوید: “لازم است که ما بنیان‌هایی را برای پشتیبانی از پذیرش این فناوری جدید ایجاد کنیم. برای مثال می‌توانید یک نقشه واضح از اختصاص طیف ایجاد کرده و مسیری را برای مدرنیزه کردن مقررات موجود تعریف کنیم که به دستیابی به این هدف کمک می‌کنند.”

رشد سریع پول همراه در منطقه

صنعت پول همراه در آمریکای لاتین و کارائیب از زمان شروع آن در سال ۲۰۱۱ رشد سریعی داشته است. امروزه، این منطقه ۳۲ خدمات زنده در ۱۷ بازار با ۲۳ میلیون حساب دارد؛ تعداد حساب‌های ثبت شده در طول سال گذشته به طور چشمگیری به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته و موجب شده است که این منطقه سریعترین رشد را داشته باشد. چهل و هفت درصد از تمام حساب‌های ثبت شده به صورت ۹۰ روزه فعال بودند و این بالاترین نرخ فعالیت پول همراه در دنیا است.

صنعت پول همراه آمریکای لاتین و کارائیب نشانه‌هایی از افزایش رشد در آینده را نشان می‌دهد. هفتاد و پنج درصد از خدمات پول همراه این منطقه در حال حاضر از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند خدمات ارائه می‌دهند، و الگوهای مصرفی نشان می‌دهند که پول همراه در این منطقه نسبت به سایر مناطق دنیا با زیرساخت پرداخت یکپارچه‌تر است و پرداخت تجار ۵۷ درصد از معاملات را تشکیل می‌دهد در حالیکه پرداخت‌های فله‌ای تقریباً ۷ درصد از معاملات را به خود اختصاص می‌دهند.

طبق گفته کابلو، “هنوز یک بازار بزرگ و دست نخورده برای پول همراه در این منطقه وجود دارد – پول همراه در اکثر بازارها یک امر جدید است. مقررات، دسترسی به زیرساخت بانکداری و شراکت‌های دولتی و خصوصی عناصر اصلی این اکوسیستم در آینده هستند که به پذیرش و استقبال از خدمات پول همراه کمک می‌کنند.”

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.