علیرضا محمودی، مدیرعامل یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های هواپیمایی می گوید

در‌های آژانس پرسپولیس به روی جوانان خلاق باز است

0

صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع درآمدزا و زودبازده در دنیا مطرح بوده و با پیشی‌گرفتن از صنعت خودروسازی و در حال رقابت با سایر صنایع است. لذا آورده مالی و درآمدزایی در این حوزه قابل رویت و پیش‌بینی است که به کمک جامعه استارتاپی می‌توان راه‌حل مناسبی برای آنها پیدا کرده و موجبات رونق افزایش فروش را به وجود آورد.

آژانس هواپیمایی پرسپولیس به‌عنوان یکی از مجریان اصلی طرح سفرهای همگانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و دارنده لوح و تندیس افتخار از جشنواره برترین‌های صنعت گردشگری ایران به جهت نوآوری و خلاقیت در ارائه طرح‌های نوین گردشگری وهمچنین دارنده لوح افتخار از جشنواره بین المللی برند در گردشگری تحت عنوان نام‌آوران خلاقیت در مهندسی برند، همواره نقشی مهم و اساسی در ارائه خدمات برتر گردشگری ایفا نموده است.

با مدیرعامل این مجموعه به مناسبت همایش سرنخ گردشگری گفت‌وگو کردیم:

  • شما هم مدیر آژانس با سابقه پرسپولیس هستید و هم استاد دانشگاه، ابتدا کمی از خودتان بگویید.

بله بنده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم طی ۵ سال و در سال ۱۳۸۳ به اتمام رسانده‌ام.

در آزمون استخدامی سال ۱۳۸۵ بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پذیرفته و پس از مدت کوتاهی فعالیت در این نهاد انقلابی، در آزمون مقطع دکتری سال ۱۳۸۶ با رتبه دو در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی پذیرفته شدم و رساله دوره دکتری خود را با عنوان «بررسی توان‌های گردشگری به منظور توسعه پایدار روستایی» با راهنمایی و مشاوره پروفسور پرویز کردوانی و با معدل ۱۸ در سال ۱۳۹۰ به اتمام رساندم.

کار تدریس را از سال ۱۳۸۸ آغاز و دروس متعددی نظیر برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی، اقتصاد جهانگردی، مبانی سازمان و مدیریت، بازاریابی و فروش در صنعت جهانگردی، عملیات واحدهای اقامتی، اخلاق حرفه‌ای در گردشگری و تعداد زیادی عناوین درسی دیگر را در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تدریس کرده و هم اکنون نیز در حال تدریس در دانشگاه هستم.

در حوزه گردشگری علاوه بر تالیف یک عنوان کتاب که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ۱۳۸۵ به چاپ رسیده و ۱۰عنوان مقاله علمی و پژوهشی وISI را که تعدادی از آنها در همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی و خارجی مطرح و در مجلات مربوطه به چاپ رسیده است و همچنین مدیریت پروژه دو طرح پژوهشی را بر عهده داشته‌ام.

  • آژانس پرسپولیس یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های هواپیمایی است. در مورد تاریخچه آژانس هواپیمایی پرسپولیس بگویید.

شرکت خدمات مسافرتی پرسپولیس در تاریخ ۱۶/۱۱/۱۳۴۰ به صورت شرکت سهامی تاسیس شده و طی شماره ۸۰۶۱ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

این شرکت جزو واحدهای تجاری شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران است. این شرکت با ۳ شعبه فعال در تهران و مرکزیت اصلی شعبه استاد نجات‌اللهی سابقه ارائه کلیه خدمات مسافرتی و گردشگری را داراست.

شرکت پرسپولیس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری همواره تلاش فراوانی در خصوص توسعه این فعالیت داشته است.

  • کمی هم با زبان آمارو ارقام در مورد آژانس پرسپولیس بگویید.

این شرکت در حال حاضر با بیش از ۱۵۰ قرارداد همکاری سازمانی مشغول به فعالیت است و در ۹ماهه سال ۹۷ با رزرو نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در کلیه گروه‌های خدمات خود، بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال درآمد داشته است.

مجموعه پرسپولیس از شرکت‌های تابعه مجموعه شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان قریب به ۶۰ سال سابقه فعالیت دارد. این مجموعه جزو معدود دفاتر مسافرتی در سطح کشور است که دارای مجوز فعالیت بند (الف) از سازمان هواپیمایی کشوری، بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بند (پ) از سازمان حج و زیارت بوده و اخیرا نیز موفق به کسب پروانه گردشگری الکترونیک شده است.

آژانس هواپیمایی پرسپولیس در حوزه‌های خدمات گردشگری اعم از رزرواسیون هتل، گشت‌های داخلی و خارجی، تور ورودی، اخذ روادید، فروش هتل‌ها و پروازهای داخلی و خارجی، سفرهای زیارتی، تور تهرانگردی، کارت سخاوت (کارت ویژه که مخاطبان با استفاده از آن می‌توانند با تخفیف ویژه از کلیه خدمات شرکت‌های تابعه سیاحتی و مراکز تفریحی، استفاده کنند) و سایر خدمات گردشگری فعالیت دارد.

ماهیت وجودی شرکت پرسپولیس در هلدینگ سیاحتی پارسیان که بزرگ‌ترین هلدینگ گردشگری در کشور است، جهت همکاری در ارائه خدمات هتل‌های پارسیان به مشتریان بوده و سال‌ها این شرکت عهده‌دار مسئولیت دفتر رزرواسیون هتل‌های پارسیان بوده که به طور کلی با تغییر شیوه‌های کسب‌و‌کار و نیز ورود مباحث IT و الکترونیک عملکرد خود را تغییر داده است.

این شرکت به عنوان یکی از متولیان سفرهای ارزان‌قیمت روزانه حدودا ۱۰۰نفر را به مشهد مقدس اعزام می‌کند که تاکنون ۲۲ هزار نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند و این تعداد تا سال آتی به مرز ۸۵هزار نفر افزایش خواهد یافت.

اجرای پروژه مطالعاتی روستاگردی بنیاد مستضعفان در شرکت پرسپولیس و مدیریت این پروژه و پروژه مشارکتی تهران دیلی‌تورز و راه‌اندازی پلتفرم سفر در آینده نزدیک و متولی محصول مشترک هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی از افتخارات این شرکت بوده است. امید است در جهت رونق ‌گردشگری و کاهش نرخ رشد بیکاری در شهرها و روستاها تاثیرگذار باشیم.

این شرکت در حال حاضر با بیش از ۱۵۰ قرارداد همکاری سازمانی مشغول به فعالیت است و در ۹ماهه سال ۹۷ با رزرو نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در کلیه گروه‌های خدمات خود، بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال درآمد داشته است

  • در مورد طرح‌های توسعه‌ای که داشتید، و موفقیت‌هایی که در این سال‌ها به دست‌آوردید، توضیح بدهید.

طراحی سایت رزرواسیون آنلاین، راه‌اندازی پروژه تهران دیلی‌تورز، راه‌اندازی پروژه مشارکتی گردشگر ورودی با گروه ترکیه‌ای، اصلاح فرایندها و راه‌اندازی مکاتبات الکترونیکی با همکاران، اجرای موفقیت‌آمیز سفرهای ارزان‌قیمت و استفاده اقشار کم‌درآمد جامعه از این بسته‌های سفر و بازخورد زوار محترم از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در همگانی‌کردن سفر زیارتی مشهد مقدس بوده است.

انتخاب این شرکت به عنوان یکی از مجریان اصلی برگزاری تورهای تهرانگردی توسط سازمان میراث نیز از دیگر موفقیت‌های این شرکت است. گرچه تهران به عنوان پایتخت سیاسی همیشه مورد توجه اذهان عمومی بوده، اما همواره در خصوص گردشگری و ورود گردشگران به تهران مغفول مانده است.

اگر هم اقامتی در تهران صورت می‌پذیرفت یا اقامت کاری یا اقامت کوتاه‌مدت و گذری بوده است، سعی بر آن شده که با تبلیغات مناسب در خصوص جاذبه‌های گردشگری تهران و نیز برندسازی پایتخت (ویترین گردشگری کشور) در مقاصد گردشگری هموطنان گامی نو در این خصوص برداریم.

  • در حال حاضر چه چالش‌هایی در آژانس پرسپولیس وجود دارد که برای آن نیاز به مشارکت با جامعه استارتاپی دارید. در مورد این چالش‌ها توضیح بدهید.

با ورود استارتاپ‌ها و پلتفرم‌های گردشگری شیوه کسب‌و‌کار دچار دگرگونی شده است. بر اساس اصل مهم بازاریابی چناچه به‌روزرسانی در شیوه کسب‌و‌کار رخ ندهد، فناپذیری در انتظار است.

لذا مباحث مربوط به برندسازی و اعتمادسازی در فضای مجازی فروش آنلاین، فروش حداکثری، ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی شرکت و عدم استفاده از ظرفیت زنجیره ارزش شرکت‌های وابسته به پارسیان به عنوان یک محصول مشترک از چالش‌های پیش‌رو است.

این محصول با توان ارائه تمامی خدمات هلدینگ از جمله امکان استفاده از کلیه خدمات ۲۲ هتل پارسیان واقع در ۱۳ شهر بزرگ کشور و در بهترین مناطق شهری، خدمات تفریحی و ورزشی در مجموعه‌های توچال، پارک ارم، مجموعه شهید چمران، قطارهای بن‌ریل، شرکت آموزش و امکان دریافت کلیه خدمات سفر به داخل و خارج از طریق دفاتر خدمات مسافرتی پرسپولیس و آیتو و با مزیت‌های رقابتی ویژه و بی‌نظیر، توجه هر فرد و سازمانی را به خود جلب می‌کند که به کمک جامعه استارتاپی می‌توان راه‌حل مناسبی برای آنها پیدا کرده و موجبات رونق افزایش فروش را به وجود آورد.

  • ورود جوانان استارتاپی به این حوزه برای آنها چه نتایجی خواهد داشت.

صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع درآمدزا و زودبازده در دنیا مطرح بوده و با پیشی‌گرفتن از صنعت خودروسازی و در حال رقابت با سایر صنایع است. لذا آورده مالی و درآمدزایی در این حوزه قابل رویت و پیش‌بینی است.

کسب رونق اقتصادی در صورت حصول نتیجه از موارد مندرج بی‌تردید قابل توجه بوده خصوصا در صورت استفاده از ظرفیت زنجیره ارزش خدمات، اشتغال‌زایی علی‌الخصوص نسبت جنسی خانم‌ها، ضریب تکاثری گردشگری و توسعه سفرهای ارزان و آسان و با توجه به دامنه نامحدود فعالیت و انتفاع حوزه‌های مختلف از صنعت گردشگری این مهم برای اقتصاد کشور نیز حائز اهمیت است.

  • نحوه تعامل استارتاپ‌ها برای مشارکت در همکاری  به چه شکل می تواند باشد.

در شرکت آژانس هواپیمایی پرسپولیس  بخش جداگانه IT با حضور کارشناسان و متخصصان خبره وجود دارد که استارتاپ‌ها یا شرکت‌های متقاضی با اعلام آمادگی در حوزه‌های مختلف می‌توانند تعاملات مناسبی را با این مجموعه‌ها داشته باشند.

این شرکت آمادگی خود را جهت همکاری با هر پروژه و پیشنهاد معقول در این حوزه که با ماموریت و فعالیت شرکت مغایرت نداشته باشد را اعلام می‌کند.

درپایان می خواهم عرض کنم ما به دنبال دسترسی برابر برای همه مردم جامعه‌مان در حوزه گردشگری و سفر هستیم. درهای آژانس پرسپولیس به روی جوانان خلاق باز است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.