بازدید سالانه نزدیک به ۵ میلیون نفر

پرهیزکار از فرصت‌های ورود استارتاپ‌ها به مجموعه تفریحی ارم سبز می‌گوید

0

این مجموعه با توجه به وسعت جغرافیایی و وجود دریاچه تفریحی و لوناپارک‌های متعدد، قادر است به قطب تفریحی تهران و توابع تبدیل شود.

شرکت ارم سبز یکی از شرکتهای تحت پوشش هلدینگ سیاحتی و حمل‌ونقل پارسیان، در غرب تهران و در زمین به مساحت ۷۰ هکتار احداث گردیده است. این مجتمع که با داشتن قابلیت‌های بالای تفریحی و آموزشی خود سالانه میزبان تعداد کثیری از خانواده‌های ایرانی و اردوهای دانش‌آموزشی است. مجتمع ارم سبز با تعدد و تنوع در انواع خدمات تفریحی، آموزشی و فرهنگی خود از امتیاز خاصی نزد ایرانیان برخوردار است.

به مناسبت همایش سرنخ گردشگری با مدیرعامل این مجموعه به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

  • شما قبلا در تله‌کابین توچال بودید و حالا در ارم. از توچال تا ارم بگویید؟

سید‌محمد‌رضا پرهیزکار هستم. تحصیلاتم کارشناسی ارشد مدیریت دولتی (گرایش تحول سازمانی) است. از سال ۱۳۷۶ در سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان اشتغال داشته‌ام و در این زمینه تجربه دارم.

قبل از استقرار در مجموعه ارم سبز، به مدت ۴ سال مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت تفریحی ورزشی تله‌کابین توچال بوده‌ام و اکنون به عنوان مدیر‌عامل و نایب رئیس هیأت مدیره مجموعه تفریحی ارم سبز مشغول به خدمت هستم.

حضور بنده در شرکت مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز از اواخر آذر‌ماه ۹۷ آغاز شده است. شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان با رویکرد ایجاد تحول در مجموعه ارم سبز وظیفه سنگین اجرا و پیگیری بازسازی و بهسازی را به اینجانب سپرده و قصد داریم سطح کیفی و کمی این مجموعه را افزایش بدهیم.

این مجموعه با توجه به وسعت جغرافیایی و وجود دریاچه تفریحی و لوناهای متعدد، قادر است به قطب تفریحی تهران و توابع تبدیل شود. درحال حاضر در حال بحث و بررسی طرح‌های توسعه‌ای در اجزای مجموعه، دعوت از برندهای معتبر غذایی و خدماتی، اصلاح فرآیندهای دست‌وپاگیر، بهسازی مکان‌های عمومی، زیباسازی شهری و طراحی محیطی شهربازی و فودکورت‌ها هستیم.

هنوز برای قضاوت درمورد دستاوردها زود است، به‌طور معمول نتایج اقدامات تیم‌های مدیریتی ۴ تا ۶ ماه خود را نشان خواهد داد، منتهی در صورتی که گشت‌‌و‌گذاری در مجموعه بزنید، متوجه شروع فعالیت‌های عمرانی و بهسازی خواهید شد.

  • ارم چه تعداد بازدید کننده دارد؟

شرکت ارم سبز در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد. این شرکت بزرگ‌ترین پارک تفریحی چندمنظوره کشور بوده که در غرب تهران واقع شده و سالانه پذیرای حدود ۵/۴ میلیون نفر از گردشگران داخلی و خارجی است. بیش از ۵/۳ میلیون نفر در ۶ ماه نخست سال و کمتر از یک میلیون نفر در ۶‌ ماه دوم سال از امکانات مجموعه استفاده می‌کنند.

  • این مجموعه چه امکاناتی دارد؟
  • سه شهربازی سرپوشیده با داشتن بیش از ۸۰دستگاه تفریحی جهت گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان
  • بزرگ‌ترین باغ‌وحش کشور و تنها باغ‌وحش عضو باغ‌وحش‌های اروپا در ایران با دارا بودن بیش از ۱۱۰ گونه جانوری بومی و غیر‌بومی ایران در قالب گروه‌های‌ پرندگان، گوشتخواران، پریمات‌ها، خزندگان، کیسه‌داران، نشخوارکنندگان، فردسمان، فیل‌ها و شتر‌شکلان
  • شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی: با دارا بودن بیش از ۱۰۰ بازی کامپیوتری و گیم با قابلیت پذیرش کودکان خردسال، مهدهای ‌کودک، پیش‌دبستانی و دبستانی در چهار فصل سال
  • دریاچه زیبای قایقرانی و ماهیگیری در زمینی به مساحت ۹٫۵ هکتار
  • تالار پذیرایی کشتی با قابلیت پذیرایی از ۲٫۵۰۰ نفر در ۴ سالن به منظور برگزاری جشن‌ها، همایش‌ها، سمینارها و بیش از ۳۰ غرفه پذیرایی و رستوران
  • استخر شنا و حمام آفتاب ویژه بانوان
  • ۲۵ هکتار فضای سبز و جنگلی جهت اقامت خانواده‌ها
  • پارکینگ‌های متعدد خودرو و موتورسیکلت به ظرفیت ۵هزار خودرو در لحظه‌ و ۱۶هزار خودرو عبوری در روز
  • ورود جوانان خلاق می‌تواند بخشی از چالش‌ها را حل کند. به نظرتان برای تحقق این امر چه مشکلاتی وجود دارد؟

همواره برای مشارکت با جامعه استارتاپی مهم‌ترین چالش در شرکت‌ها، گذر از سنت به مدرنیته است. اینرسی سکون تفکرات سنتی بزرگ‌ترین مانع برای پذیرش رخدادها و تحولات تکنولوژیک است. جامعه استارتاپ‌ها بر اساس رسالت خود، نیازمند محیط مناسب جهت رشد و بالندگی هستند. آماده‌سازی محیط‌های مستعد رشد نیازمند هماهنگی و همبستگی سازمان با درک نیازها و توانایی رفع آنهاست.

  • استارتاپ‌ها برای مشارکت در همکاری و کمک به حل مشکلات و چالش‌ها به غیر از همایش سرنخ گردشگری چگونه می‌توانند با شما در تعامل باشند.

روش‌های متنوعی برای تعامل با مجموعه ارم سبز وجود دارد، روزهای ملاقات عمومی و همچنین امکان ارتباط از طریق سامانه پیامکی ارم سبز و ایمیل مجموعه فراهم شده است.

همچنین در نمایشگاه‌های گردشگری، مجموعه ارم سبز حضور فعال دارد و امکان تعامل گسترده‌ای برای ارزیابی طرح‌های تکنولوژی استارتاپ‌ها وجود دارد.

البته بهترین روش، تعامل رودر‌رو برای ارائه طرح‌ها و توانایی استارتاپ‌ها و ارزیابی آنها برای حل مشکلات موجود در مجموعه است که برای دیدار رودرو ۲۵ دیماه در همایش سرنخ گردشگری پذیرای جوانان خلاق خواهیم بود.

افتخارات مجموعه ارم سبز

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.