کمی به محتوایتان جان دهید

محتوای خشک و خالی به‌درد هیچ‌کس نمی‌خورد

0

محتوای بصری و دیداری یکی از مهم‌ترین المان‌ها در اثربخشی محتوا در یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است. بسیار مهم است که محتوای شما بتواند چشم مخاطب را بگیرد تا جذب محتوا شود.

ضرب‌المثل ایرانی «شنیدن کی بود مانند دیدن» بیان‌کننده‌‌ شمای اصلی این مبحث است. به هیچ وجه از ارائه‌ اطلاعات به شکل محتوای بصری دریغ نکنید. تحقیقات و مطالعات زیادی درباره‌ این موضوع صورت گرفته‌ که جمع‌بندی آنها نشان می‌دهد که افراد تنها ۱۰‌درصد از چیزهایی را که می‌شنوند و ۲۰درصد از چیزهایی را که می‌خوانند، به یاد می‎آورند. این در حالی است که این رقم برای مواردی که به شکل محتوای بصری تجربه می‌شوند، به ۸۰ درصد می‌رسد.

به بیان دیگر یک فرد که محتوای بازاریابی شما را مطالعه می‌کند، بیشتر نمود محتوای بصری آن را به خاطر خواهد سپرد تا خود مطلب را. شاید این یکی از دلایلی باشد که شرکت‌های بزرگ، مبالغ هنگفتی را صرف هزینه‌‌ طراحی لوگو، محتوای بصری و یا حتی آیکون نرم‌افزار خود می‌کنند. پس پیشنهاد می‌شود که محتوای بازاریابی خود را بیشتر باب میل چشم‌های مخاطب بسازید.

محتوای بدون عکس یا ویدئو می‌تواند مشتریان را آزار ‌دهد

به محتوایتان جان دهید

محتوای بصری و دیداری یکی از مهم‌ترین المان‌ها در اثربخشی محتوا در یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است. بسیار مهم است که محتوای شما بتواند چشم مخاطب را بگیرد تا جذب محتوا شود. اما اگر طراحی پست‌ها و محتوای شما با عکس‌های به‌دردنخور و غیرمرتبط همراه باشد، مطمئنا مخاطبان از آن فراری خواهند بود.

تمام تلاش شما در طراحی فرم محتوا باید مبتنی بر اهداف شما باشد اما سلیقه و نظر مخاطبان در درجه‌ اول اهمیت قرار دارد. کسب‌وکار شما به یک صفحه YouTube و یا آپارات نیز احتیاج دارد. همچنین می‌توانید از فیلم‌های YouTube خود در سایر سیستم عامل‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. ویدئوها جذاب هستند و به جلب توجه مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند. بازاریابی محتوای ویدئویی یک استراتژی عالی برای کمک به افراد است تا وب‌سایت شما را بررسی کنند.

با اینکه مردم هنوز از خواندن لذت می‌برند، اما مشتریان کسب‌و‌کارها دوست دارند که عکس یا محتوای ویدئویی در صفحات شما مشاهده کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند. تقریبا هر شبکه اجتماعی جایی برای قرار‌دادن عکس و یا ویدئو دارد و از این بابت چندان مشکلی برای کسب‌و‌کارها به وجود نمی‌آید.

برای اینکه به یک استاندارد در استراتژی محتوا خود برسید، باید از این عکس‌ها و ویدئوها بیشترین میزان استفاده را ببرید و محتوای آزاردهنده تولید نکنید. در نظر بگیرید که کاربران وب‌ تنبل هستند. آنها بیشتر دوست دارند ببینند تا بخوانند، پس تا می‌توانید از این ضعف کاربران وب به نفع خودتان استفاده کنید. محتوای خود را بیشتر باب میل چشم‌های مخاطب بسازید.

قالب محتوای خود را نسبت به علاقه مخاطب‌تان انتخاب کنید

قاب محتوا

به جز عکس و تصویر، محتوای آنلاین می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • وبینار
  • ویدئوی کوتاه (‌‌مناسب اینستاگرام)
  • ویدئوی بلند(مناسب یوتیوب، آپارات)
  • اینفوگرافیک
  • انیمیشن
  • پادکست
  • پست برای شبکه‌های اجتماعی
  • Case Studies
  • GIFs
  • Memes

مخاطبان و کاربران نیز هر یک ممکن است به یک نوع محتوا از بین انواع محتواهای متنوع علاقه داشته باشند. یک سبک محتوا برای همه جذاب نیست. برخی دوست دارند تماشا کنند و برخی ترجیح می‌دهند که به یک پادکست گوش دهند.

در ادامه بخوانید :

بسیاری ترجیح می‌دهند مطلب بخوانند. گوش‌دادن به پادکست ۳۰ دقیقه‌ای ‌هنگام رانندگی و یا حتی در ورزشگاه عالی است. یوتیوب و سایت‌های به اشتراک‌گذاری ویدئو برای آن دسته از کسانی که مبتلا به خوانش‌پریشی هستند، مناسب است. ویدئوهای آنلاین بسازید. بسیاری به این ویدئوها علاقه‌مند هستند، بنابراین، از ترکیبی از رسانه‌ها برای تولید محتوا برای دریافت بازخورد بهتر استفاده کنید.

سخن آخر

خود و کسب‌و‌کارتان را اسیر تابو‌های بازاریابی محتوا نکنید، مهم‌ترین دلیلی که کسب‌‌و‌کارها این تابوها را دنبال می‌کنند، این است که می‌خواهند در یک مسیر امن حرکت کنند، در حالی که مسیرهای امن، تکراری و بدون نوآوری هستند. برای دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز باید ریسک‌پذیر باشید.

یادتان باشد بزرگ‌ترین اشتباه حل مسائل پیچیده با راه‌حل‌های ساده است و بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما نمی‌توانید برای همه کسب‌وکارها یک نسخه واحد بپیچید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.