قبل از درآمدزایی، مشکل مشتری را حل کنید

0

بدون داشتن استراتژی، شرکت‌ها در بازاریابی محتوا موفقیت کمی دارند و حتی ممکن است چالش‌های زیادی در اجرای تاکتیک‌های بازاریابی محتوا تجربه کنند.

توجه به اصول و استراتژی بازاریابی محتوا نکته‌ای است که هر کسب وکاری به‌ویژه در آغاز مسیر خود باید از آن غفلت نکند.

اصول بازاریابی محتوا

به موفقیت مشتری فکر کنید: قبل از اینکه سعی کنید به اهدافتان دست یابید، باید به مشتری در حل مشکلاتش کمک کنید. با شناخت پرسونای مخاطب و نوع مشکلات آنها، راه‌حلی رضایت‌بخش به آنها ارائه دهید.

محتوایی واقعی و ملموس بنویسید: برای جذب مشتری به صفحه‌‌ سایت، محتوای شما باید در مورد مشکلات و مسائلی باشد که مردم گریبانگیر آن هستند؛ مشکلات عینی و ملموسی را که مردم در تلاش هستند آنها را حل کنند، پیدا کنید.

محتوایی ساده بسازید: از بیانی ساده و عینی استفاده کنید. محتوا باید آنقدر ساده باشد که یک دانش‌آموز هم آن را بفهمد. خوانندگان وقت ندارند که فکر کنند منظور از «مراحل کار را برای کسب درآمد بیشتر ادغام کنید» چیست؟

از جملات کوتاه استفاده کنید: جملات و پاراگراف‌های کوتاه بهترین تأثیر را دارند. هنگامی که یک جمله بیش از ۱۵ کلمه است، آن را به دو جمله تقسیم کنید. تلاش کنید ترکیبی از جملات طولانی و کوتاه را در هنگام تولید محتوا بگنجانید. کار یک نویسنده از بین بردن کلیشه‌هاست.

توصیه‌‌ شما باید قابل‌اجرا باشد: بیشتر بازاریابان، محتوای عمومی تولید می‌کنند و از تولید محتوای اثربخش که خواننده پس از مطالعه‌‌ آن بتواند کاری را انجام دهد، غافل هستند. خواننده باید پس از خواندن محتوای شما بتواند بلافاصله کاری متفاوت انجام دهد؛ مثلا از یک شبکه اجتماعی جدید استفاده کند.

سعی کنید نحوه‌‌ اجرای یک کار را فرا بگیرید. سپس چگونگی انجام این کار را با ذکر دقیق مراحل توضیح دهید. محتوا را به کاری انجام‌شدنی و کاربردی تبدیل کنید. از کسی بخواهید پس از تولید محتوا و البته قبل از انتشار آن، اجرای این مراحل را امتحان کند

 بهترین نوع محتواهایی که باید تولید کنید

برای مخاطبان کار کنید: ۵ ساعت وقت را صرف مطالعه در مورد روندهای یک صنعت کرده و سپس یافته‌های خود را خلاصه کنید. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان خواننده و تولید محتوای اثربخش می‌شود.

کاری را یاد بگیرید و سپس به اشتراک بگذارید: سعی کنید نحوه‌‌ اجرای یک کار را فرا بگیرید. سپس چگونگی انجام این کار را با ذکر دقیق مراحل توضیح دهید. محتوا را به کاری انجام‌شدنی و کاربردی تبدیل کنید. از کسی بخواهید پس از تولید محتوا و البته قبل از انتشار آن، اجرای این مراحل را امتحان کند.

مطلبی به اشتراک بگذارید که مختص شماست: محتوای خاص، مطلبی است که تنها شرکت شما از آن اطلاع دارد. برای مثال، می‌توانید داستان یک مشتری را که از واحد فروش شنیده‌اید، به اشتراک بگذارید.

به جای مخاطب فکر کنید: بیشتر افراد وقت فکر‌کردن ندارند پس شما این کار را انجام دهید. برای مثال، درباره‌ برگزاری و اهمیت جلسات حتی چند ایده می‌تواند به مخاطب کمک کند. توجه بیشتری به جلسات داشته باشید.

 ایده‌های جدید محتوا را پیدا کنید

ایده تولید محتوا برای استراتژی بازاریابی محتوا

برای مشتریان خلاق باشید: همیشه به مشتریان خود گوش دهید و به روند بازار توجه کنید. نقش خلاقیت این نیست که ایده‌هایی از هیچ بسازید، بلکه‌ خلاقیت چیزی است که نقاط بین دو منبع ورودی را به هم وصل می‌کند؛ محصول و دانش مشتری.

سیاحت فروش را ادامه دهید: یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌ها، سیاحت فروش (سافاری فروش) است. این استراتژی موجب می‌شود با شناخت مشکلات مشتریان و پرسونای مخاطب خود، ایده‌هایی برای محصولات و کمپین‌های بازاریابی محتوا پیدا کنید. از این ۵سؤال به عنوان راهنمایی برای سیاحت فروش خود کمک بگیرید: سطح دانش مخاطب شما چقدر است؟ مشکلات عینی که تلاش می‌کنند آنها را حل کنند، چه هستند؟ برای حل مشکلات خود چه راه‌حل‌هایی را امتحان کرده‌اند؟ تغییر و تحولات چگونه بوده است؟ چقدر محصول شما به آنها کمک می‌کند؟

 اصول پیشرفته برای افزایش نرخ تبدیل مشتری

استراتژی بازاریابی محتوا

بخشنده باشید: رند فیشکین بنیانگذار شرکت نرم‌افزاری Moz می‌گوید: «هدف از بازاریابی محتوا به طور مستقیم افزایش نرخ مشتریان نیست بلکه هدف این است که آشنایی، محبوبیت و اعتماد ایجاد شود. یکی از بزرگ‌ترین مهارت‌هایی که می‌توانید به عنوان یک بازاریاب توسعه دهید، این است که یاد بگیرید چگونه بدون درخواست دیگران چیزی به آنها ارائه دهید.»

صرف تولید محتوای منحصر‌به‌فرد کافی نیست: فقط تولید محتوای منحصربه‌فرد و مفید کافی نیست. مردم باید شما را به یاد داشته باشند. آنها به مدت چند روز توصیه‌ها و راهکارهای استراتژی بازاریابی محتوا را جست‌وجو و پست وبلاگ شما را پیدا می‎کنند.

مخاطبان با کمکی که به آنها کرده‌اید، شما را به خاطر می‌سپارند. هدف از بازاریابی محتوا جلب توجه مخاطب و تمرکز روی خواننده در جست‌وجوهای آنهاست.

زبان فروش خود را پنهان کنید: یکی از چیزهایی که در فرآیند فروش یاد می‌گیرید، این است که «مزایا را بفروشید نه ویژگی‌ها را». علاوه بر این، اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید، باید یاد بگیرید چگونه ترفندهای فروش خود را پنهان کنید.

در اداتمه بخوانید :

محتوای تخصصی تولید کنید: رند فیشکین می‌گوید: «مشاوره‌ها، راهنمایی‌ها و یا تاکتیک‌هایی که بیش از ۲۰درصد مخاطبان شما از قبل آن را می‌دانند، در فرآیند تولید محتوا نگنجانید، هنگام تردید به سراغ تولید محتوای پیشرفته و تخصصی‌تر از محتوای بسیار عمومی بروید.»

برای آشنایی بیشتر با اصول مارکتینگ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.